Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonsopgang in Bergelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Zonsopgang in Bergelen

    Gisteren (20 januari 2020) was het weer zo'n ochtend dat je niet weet waar eerst je camera te richten.
    Een beetje nevel, ronddwalende mist, een doorbrekende zon... alle elementen aanwezig!

    Deze is volgens mij het best geslaagd:


    Amateur fotograaf,
    lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

  • #2
    Re: Zonsopgang in Bergelen

    zeer mooi winterlandschap.
    persoonlijk had ik het bovenste derde afgesneden om volgende redenen : voornamelijk omdat een panoramische uitsnede her landschap beter tot zijn recht laat komen en vervolgens ook een beetje omdat het blauwe in die lucht de aandacht wegtrekt van de rodere gloed onderaan. Maar er zullen wel andere meningen volgen : ieder interpreteert wat hij ziet op een eigen, originele manier. Even aardig, even waardig zou ik zeggen.
    Jammer dat ik niet de moed heb om zelf zo vroeg in de kou te gaan lopen. Prachtig beeld.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Zonsopgang in Bergelen

      Deze foto had ik al gezien op FB, knap gedaan.
      Zou het idd niet slecht doen in 16:9 formaat.
      Mvg.
      Jean-Luc.

      Comment


      • #4
        Re: Zonsopgang in Bergelen

        heel mooi maar, ga mee met een ander format.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Zonsopgang in Bergelen

          16:9 geeft inderdaad beter het landschap weer. Deze foto was ingezonden voor het weerbericht van de vrt (met de hashtag #vrtweer),
          vandaar iets meer lucht dan gebruikelijk in een landschapsfoto. Volgende keer snij ik er eerst wat lucht af ;-)
          Amateur fotograaf,
          lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

          Comment


          • #6
            Re: Zonsopgang in Bergelen

            Ik hou wel van een beetje ruimte in een foto, dus voor mij hoeft er niet gesneden te worden.
            Mooi landschap en lucht, maar ik denk dat je nog iets vroeger had moeten zijn. Tenminste, bij ons waren op een gegeven moment de randjes knalrood.
            (en dat zag ik door het raam , op mijn werk. GRRRRR !)
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Zonsopgang in Bergelen

              Heel mooi, zou het formaat niet wijzigen
              Groeten Andre

              Comment


              • #8
                Re: Zonsopgang in Bergelen

                Ik vind persoonlijk een panorama-uitsnede lelijk. Het is alsof je alles samendrukt. De lucht is hier mooi gevuld. Dus laat dit formaat maar.

                Comment


                • #9
                  Re: Zonsopgang in Bergelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                  ieder interpreteert wat hij ziet op een eigen, originele manier. Even aardig, even waardig zou ik zeggen.
                  .
                  mooi gezegd
                  16/9 zou idd ook niet misstaan ,al hoeft het zo direct van mij ,wel zou ik de voorgrond iets helderder maken ,(een beetje ; )verder een mooie foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zonsopgang in Bergelen

                    Ben het eens met wat minder lucht,verder zeer knap!
                    vriendelijke groeten, Sien

                    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zonsopgang in Bergelen

                      Mooie locatie en mooi beeld, zelf zou ik er zeker geen deel afsnijden omdat je dan een deel van het mooie detail weghaalt uit de wolken
                      Heb wel de indruk dat je toch wat te laat ter plaatse was, het echte kleurrijke moment was al weg bij de zon op deze hoogte
                      Maar in ieder geval een knap beeld en een locatie om te onthouden

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zonsopgang in Bergelen

                        De voorgrond is al 2/3e stop opgelicht, ik had geen statief en filters mee.
                        Wat het "te laat" zijn betreft, de factor geluk heb je op zo'n fraaie ochtend niet in de hand. Van iets voor zonsopgang tot het volle gouden uur voorbij was, was ik op pad met de fiets. De aanrollende en wegtrekkende mist maakte elke locatie totaal anders. Thuis gekomen met een foto of 30, waarvan bovenstaande het beste weergaf wat ik gezien had.
                        Die locatie geeft wel een mooie compositie, een volgende gelegenheid fiets ik naar daar en blijf er gans de tijd. Met wat geluk zit er dan een nog iets kleurvoller beeld bij.
                        Aangezien de meningen verdeeld zijn over het formaat laat ik het staan zoals het uit de camera kwam.
                        Bedankt voor alle reacties!
                        Amateur fotograaf,
                        lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zonsopgang in Bergelen

                          Zoals de foto nu is, is het goed voor mij. Alhoewel 16:9 misschien ook goed tot zijn recht komt
                          http://www.photo-patricske.be
                          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zonsopgang in Bergelen

                            Ter staving van de verschillende meningen hierbij de 16:9 versie:

                            Amateur fotograaf,
                            lid van EOS Wevelgem en Natuurpunt fotografiewerkgroep Zuid-west Vlaanderen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Zonsopgang in Bergelen

                              Ook mooi maar je mist nu, zoals ik schreef, de mooie details in de wolkenlucht
                              Dus voor mij toch maar het origineel hoor

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X