Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zoektocht naar het LICHT!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zoektocht naar het LICHT!

    PHARE DE SAINT-MATHIEU

    Sinds 555 zoeken monniken hier naar het Licht, tussen 1157 en 1208 bouwen de Benidictijnen er een gigantische abdij, die vooral tijdens de 100-jarige oorlog verwoest wordt, de benidictijnen vertrekken uiteindelijk tijdens de Franse Revolutie (1789) Door de jaren is er steeds een vuurtoren geweest, het licht werd dus gevonden en is nog steeds prominent aanwezig!



    Last edited by Fabrice Delahaye; 2 augustus 2021, 15:12.
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Zoektocht naar het LICHT!

    Het is een prachtige plek met twee vuurtorens voor de prijs van één.
    Sensorplek middenboven nog even verwijderen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Zoektocht naar het LICHT!

      Heel mooie locatie laat je ons hier zien

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Zoektocht naar het LICHT!

        mooie ocatie en verhaal... licht is een beetje saai om er een super spannende foto van te maken vind ik, s avonds meer kans op "vuurwerk" denk ik...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: Zoektocht naar het LICHT!

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          ... twee vuurtorens voor de prijs van één.
          ...
          Volgens mij is er slechts één vuurtoren; de kleine witte is de controletoren van de Franse kustwacht.
          De sensorvlek is verwijderd, merci voor de tip



          Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
          mooie ocatie en verhaal... licht is een beetje saai om er een super spannende foto van te maken vind ik, s avonds meer kans op "vuurwerk" denk ik...
          Ik heb mij voorgenomen om OOIT alle vuurtorens van de Finistère (en later bij uitbreiding deze van Bretagne) bij nacht, zonsop- of ondergang en tijdens de dag te fotograferen....., dit was één van de eerste foto's
          Groeten,
          Fabrice,
          Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

          Comment


          • #6
            Re: Zoektocht naar het LICHT!

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabrice Delahaye Bekijk bericht
            Volgens mij is er slechts één vuurtoren; de kleine witte is de controletoren van de Franse kustwacht.
            De sensorvlek is verwijderd, merci voor de tip





            Ik heb mij voorgenomen om OOIT alle vuurtorens van de Finistère (en later bij uitbreiding deze van Bretagne) bij nacht, zonsop- of ondergang en tijdens de dag te fotograferen....., dit was één van de eerste foto's
            een levenswerk als je het mij vraagt, maar enige ambitie moet er zijn nietwaar? succes met je project in ieder geval, ik kijkt uit naar het vervolg!! de locatie heb je zeker alte pakken, nu het licht nog ;-)
            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

            Comment


            • #7
              Re: Zoektocht naar het LICHT!

              Schitterende locatie is het daar en mooi in beeld gebracht.
              Klopt het dat de rechter muur van het gebouw zo schuin staat? Dit viel mij direct op.

              Een prachtige uitdaging heb je. Veel succes en laat ons maar meegenieten van al je ontdekkingen.

              Groetjes,
              Dirk

              Comment

              Working...
              X