Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zie de maan schijnt boven Kwaremont

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zie de maan schijnt boven Kwaremont

    Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

  • #2
    Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

    Mooi hoor, sterk perspectief. Vind de toning van de foto ook erg toepasselijk. Fraaie foto!
    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

    Comment


    • #3
      Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

      Heel fraai...prachtig die maan..Vogels maken hem helemaal af..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

        Dankzij de tele werking krijg je uiteraard een mooie grote maan boven de huizen, dus dat vind ik wel geslaagd
        Het kan aan mij liggen maar ik vind de kwaliteit van de opname ondermaats voor het gebruikte materiaal
        De lucht zit vol artefacten en enorm veel ruis, vind het wel raar dat Mark of Jos dit niet gezien hebben (nog iemand die dit ziet of ligt het aan mijn scherm ?)
        Doch lijkt het me sterk dat je deze mindere kwaliteit al hebt op 1600 iso, dus ik denk eigenlijk dat er dan iets mis is gegaan in de afwerking

        grts
        Sieg
        Last edited by Sieg; 22 december 2015, 00:49. Reden: typo
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

          De afstand tot de huizen en kerk is iets meer dan 3 kilometer in vogelvlucht. Ik heb veel lokaal contrast gebuikt, misschien dat daardoor de wolken ruisachtig overkomen. Op mijn monitor zijn't nog altijd wolken en ik zie weinig ruis.
          Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

          Comment


          • #6
            Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

            Mooie sfeervolle foto maar ik zie ook behoorlijk wat ruis.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Dankzij de tele werking krijg je uiteraard een mooie grote maan boven de huizen, dus dat vind ik wel geslaagd
              Het kan aan mij liggen maar ik vind de kwaliteit van de opname ondermaats voor het gebruikte materiaal
              De lucht zit vol artefacten en enorm veel ruis, vind het wel raar dat Mark of Jos dit niet gezien hebben (nog iemand die dit ziet of ligt het aan mijn scherm ?)
              Doch lijkt het me sterk dat je deze mindere kwaliteit al hebt op 1600 iso, dus ik denk eigenlijk dat er dan iets mis is gegaan in de afwerking

              grts
              Sieg
              ik wilde eigenlijk net hetzelfde zeggen ,sieg kan het niet beter formuleren ,op zich is het wel een mooie foto maar spijtig van het kwaliteit

              Comment


              • #8
                Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

                In de basis een heel mooie foto, maar ik moet me helaas wel bij de mening aansluiten dat er veel ruis inzit.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont



                  Dit is een 100% crop. Er zit wat ruis in, maar de kerk staat meer dan 3 kilometer van de plek van waar de foto genomen is. Alle blaadjes aan de bomen kunnen tellen zonder ruis lijkt me toch technisch onmogelijk, zeker bij valavond wanneer er bijna geen licht meer was.
                  Canon bakjes, glas van 11 tot 600 mm en paar draagbare mini zonnen. www.petermalaise.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

                    Wij begrijpen de moeilijke omstandigheden zeker.

                    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-U10 met Tapatalk
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

                      Sorry , te snel op verzenden gedrukt.
                      Je zou op de meest in het oog lopende plaats (de lucht) ruisonderdrukking kunnen toepassen, toch ?

                      Verstuurd vanaf mijn HUAWEI G6-U10 met Tapatalk
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zie de maan schijnt boven Kwaremont

                        Mooie opname !
                        Met die ruis kan ik leven.
                        Misschien een stuk bovenaan de foto af doen. De bovenkant van de foto draagt niet echt iets bij tot het geheel
                        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                        Comment

                        Working...
                        X