Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zeelandbrug

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Zeelandbrug

    Tijdens mijn bezoekje van Nederland ook maar even de Zeelandbrug gepasseerd.
    Zoals jullie zien heb ik ook in deze foto redelijk veel last van banding in de lucht terwijl ik vrij weinig heb gedaan in de nabewerking.
    Eigenlijk was de banding als direct zichtbaar bij het inladen. Heeft nog iemand daar last van?


  • #2
    Re: Zeelandbrug

    Goed vastgelegd deze fotogenieke brug
    Qua banding, meestal krijg je dit door teveel compressie op een 8bit bestand, beste is om je bewerking zo lang mogelijk op je 16bit bestand te doen
    Ook het verkleinen doe je op het 16bit bestand, beste is ook in RAW fotograferen indien je dat nog niet deed
    Banding is ook duidelijker zichtbaar op de ene monitor waarbij het totaal niet zichtbaar is op een andere

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Zeelandbrug

      hier eigenlijk geen spoor van banding te zien op mijn monitor...
      mooie compo, onderwerp en bewerking!!!

      PS: ook DIT ONDERWERP staat hoog op mn todo trouwens gedurende enige tijd, ik begin te vermoeden dat jij aan mijn TODO lijstje van bestemmingen bent geraakt
      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

      Comment


      • #4
        Re: Zeelandbrug

        Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
        hier eigenlijk geen spoor van banding te zien op mijn monitor...
        mooie compo, onderwerp en bewerking!!!

        PS: ook DIT ONDERWERP staat hoog op mn todo trouwens gedurende enige tijd, ik begin te vermoeden dat jij aan mijn TODO lijstje van bestemmingen bent geraakt
        Dju, betrapt

        Comment


        • #5
          Re: Zeelandbrug

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Goed vastgelegd deze fotogenieke brug
          Qua banding, meestal krijg je dit door teveel compressie op een 8bit bestand, beste is om je bewerking zo lang mogelijk op je 16bit bestand te doen
          Ook het verkleinen doe je op het 16bit bestand, beste is ook in RAW fotograferen indien je dat nog niet deed
          Banding is ook duidelijker zichtbaar op de ene monitor waarbij het totaal niet zichtbaar is op een andere

          grts
          Sieg
          Ja, bewerken en verkleinen deed ik inderdaad al op 16 bit en uiteraard ook RAW.
          Ik heb wel mijn D850 op losless compression staan. Zou het daaraan kunnen liggen?
          Zou die op uncompressed moeten staan?

          Comment


          • #6
            Re: Zeelandbrug

            Oorspronkelijk geplaatst door Striker Bekijk bericht
            Ja, bewerken en verkleinen deed ik inderdaad al op 16 bit en uiteraard ook RAW.
            Ik heb wel mijn D850 op losless compression staan. Zou het daaraan kunnen liggen?
            Zou die op uncompressed moeten staan?
            Nikon ken ik niet zo uit het hoofd, maar het lijkt me wel dat je het best helemaal geen compressie doet op je files
            Bij de Canon R5 kan je ook kiezen voor kleinere bestanden, ook dat laat ik sowieso uit staan

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Zeelandbrug

              De banding is niet te zien op mijn monitor.
              Wat me wel opvalt, nu ik het bij het scrollen toevallig heb gezien (can't un-see once you've seen it): de horizon staat ietsje scheef, maar dat wordt een beetje gecompenseerd door de perspectiefwerking van de brug.
              Persoonlijk ben ik hier al meerdere malen gepasseerd, zonder te stoppen voor een foto. Misschien toch maar eens doen

              Comment


              • #8
                Re: Zeelandbrug

                Mooie opname.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Zeelandbrug

                  een plaats waar ik ook al enkele keren ben geweest hij blijft fotogeniek ,mooi gebracht met die voorgrond
                  ook ik had dezelfde problemen ivm die banding ,(ik zie hem hier ook duidelijk ) ook bij mij stond die compressie aangevinkt ,het was een tweedehands dat ik gekocht had en dat stond blijkbaar aan van de vorige eigenaar ,nu heb ik die ook afgezet en ik heb er sedertdien geen last meer van ,de banding was al te zien in mijn raw files ,ik moet ook zeggen dat ik nog geen extreme contrast overhangen sindsdien heb gefotografeerd ,ik hoop ook dat ik er volledig vanaf ben

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zeelandbrug

                    Een mooie foto is het alvast geworden van deze schitterende constructie.
                    Groetjes,
                    Dirk

                    Comment

                    Working...
                    X