Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zandgroeve Bierbeek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zandgroeve Bierbeek

    Op een grijze dag in de regen
    Toch nog geprobeerd er iets van te maken






  • #2
    Re: Zandgroeve Bierbeek

    Hier is te veel gebruik gemaakt van de Shadow/Highlight tool voor mijn smaak.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

    Comment


    • #3
      Re: Zandgroeve Bierbeek

      zanderige reeks, vind dat de tweede opname ook zonder lucht kan.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zandgroeve Bierbeek

        De laatste vind ik echt goed .....net alsof er een modderstroom in beweging is.Heeft wel wat van een buitenaards landschap.
        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

        Comment


        • #5
          Re: Zandgroeve Bierbeek

          Ik heb met photoshop uw foto wat verandert( ik kon het niet laten) .Als je het liever niet hebt laat het mij snel weten.....dan haal ik hem direct weg.

          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
          http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

          Comment


          • #6
            Re: Zandgroeve Bierbeek

            De bedoeling van de post was: ik wil/moet hier nu absoluut een foto maken bij slecht weer, hoe red ik het nog

            De zware shadows/highlights druipen er inderdaad vanaf, sorry Helen

            In deze omstandigheden vind ik de ingreep van rupselkopke een flinke verbetering, mag zo blijven voor mij

            Bedankt allemaal voor de input

            Comment


            • #7
              Re: Zandgroeve Bierbeek

              Ik denk dat het bereik van een digitale camera over het algemeen niet toereikend is om deze situatie de lucht en voorgrond een perfecte belichting te geven. Een graduele ND-filter of bracketing(meerdere belichtingen gebruiken om één foto samen te stellen) zou hier aan kunnen verhelpen Palombian. Bij gebruik van een gradueel filter bepaal jezelf waar de overgang zit .De lucht word dan ietsje donkerder waardoor alle details beter zichtbaar worden en de voorgrond net wat bleker.
              Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
              http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

              Comment


              • #8
                Re: Zandgroeve Bierbeek

                Rupselkopke,

                Ik vind je bewerking zeer geslaagd !
                Hoe heb je dat gedaan, ander lucht opgeplakt of bewerking van de bestaande?

                Comment


                • #9
                  Re: Zandgroeve Bierbeek

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                  Rupselkopke,

                  Ik vind je bewerking zeer geslaagd !
                  Hoe heb je dat gedaan, ander lucht opgeplakt of bewerking van de bestaande?
                  Dag
                  Ik heb er een andere lucht opgeplakt, de lucht in de originele foto bevat te weinig gegevens( ik heb niet het originele raw bestand).Je moet wel zorgen dat de richting(hoek ) van het licht in de lucht die je bijplaatst klopt met de richting vh licht in de originele foto. Ik heb ook de verhouding vd foto wat veranderd door te resizen zonder rekening te houden met de normale 2/3 of 3/4 verhouding.Daardoor lijkt het meer alsof je een breedhoek hebt gebruikt. Bij landschappen lukt dit soms zonder lelijk te worden....bij portretten van mensen lukt dit natuurlijk nooit.

                  Mijn bedoeling was eerder om laten te zien wat de mogelijkheden zijn als je een graduele filter zou gebruiken of bracketing om een betere balans tussen grond en lucht te krijgen. Veel fotografen gebruiken dit hulpmiddel doch weinigen gaan vermelden dat ze het gebruiken. Een digitale camera kan max 4 of 5 stops verschil aan in hooglichten en schaduwen.....al wat hier buiten valt word uitgebrand of te donker.
                  Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                  http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zandgroeve Bierbeek

                    vooral in de 2de valt de bewerking op de wolken sterk op, beetje jammer toch

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zandgroeve Bierbeek

                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Ik denk dat het bereik van een digitale camera over het algemeen niet toereikend is om deze situatie de lucht en voorgrond een perfecte belichting te geven. Een graduele ND-filter of bracketing(meerdere belichtingen gebruiken om één foto samen te stellen) zou hier aan kunnen verhelpen Palombian. Bij gebruik van een gradueel filter bepaal jezelf waar de overgang zit .De lucht word dan ietsje donkerder waardoor alle details beter zichtbaar worden en de voorgrond net wat bleker.
                      Sorry maar ik ben een groentje op dat vlak, ik weet al wat een UV en een polarisatiefilter doen maar waarvoor wordt een ND-filter dan weer gebruikt ? Is er ergens een website waar hier meer specifieke uitleg over gegeven wordt?
                      Nog, als je dus veel landshapppen maakt, is het dan aangewezen om zo een dergelijk filter te hebben?
                      BD0723BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zandgroeve Bierbeek

                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                        Sorry maar ik ben een groentje op dat vlak, ik weet al wat een UV en een polarisatiefilter doen maar waarvoor wordt een ND-filter dan weer gebruikt ? Is er ergens een website waar hier meer specifieke uitleg over gegeven wordt?
                        Nog, als je dus veel landshapppen maakt, is het dan aangewezen om zo een dergelijk filter te hebben?
                        ND = Neutral Density (grijsfilter). De helft (enigzins zelf te kiezen) van je beeld wordt een aantal stops (afh. van sterkte van filter) donkerder gemaakt, waardoor totaal contrastverschil kleiner wordt (en je sensor gelukkiger). Een goed boek over (digitale) fotografische technieken kan je overal vinden (serie van michael feeman bv.). Google kan ook natuurlijk.
                        Inderdaad typisch voor landschapfotografie.
                        Alternatieven zijn bracketing of pseudo-bracketing via RAW manipulatie en beelden mengen. Leunt aan bij HDR (High Dynamic Range) techniek ook.
                        Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                        And why do we fall, Bruce?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zandgroeve Bierbeek

                          Oorspronkelijk geplaatst door alain db Bekijk bericht
                          ND = Neutral Density (grijsfilter). De helft (enigzins zelf te kiezen) van je beeld wordt een aantal stops (afh. van sterkte van filter) donkerder gemaakt, waardoor totaal contrastverschil kleiner wordt (en je sensor gelukkiger). Een goed boek over (digitale) fotografische technieken kan je overal vinden (serie van michael feeman bv.). Google kan ook natuurlijk.
                          Inderdaad typisch voor landschapfotografie.
                          Alternatieven zijn bracketing of pseudo-bracketing via RAW manipulatie en beelden mengen. Leunt aan bij HDR (High Dynamic Range) techniek ook.
                          Dank u
                          BD0723BE

                          Comment

                          Working...
                          X