Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wolkenbrand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wolkenbrand

    Eigenlijk was dit een testfoto om de L. E. foto te maken, die ik al eerder geplaatst heb. Maar zonde om er niets mee te doen, vind ik.
    Ook de bewerking is uiteraard natuurlijker.

    Wolkenbrand.


    Bedankt voor jullie belangstelling.
    Zeker op zwart.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: Wolkenbrand

    Ik vraag me af of het beeld misschien sterker was geweest indien het vanuit een iets lager standpunt werd genomen met dien verstande dat de basis van de rotsenlijn zich op gelijke hoogte met de horizon had bevonden.

    Voor de rest sfeervol met de letterlijk stralende zon die zich nog net achter de wolkenlucht laat zien.
    Wel spijtig dat het schemerlicht zich niet over een groter deel van die wolkenlucht verspreidde.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Wolkenbrand

      fijne foto !

      meestal is het schemerlicht prominenter aanwezig als de zon weg is, denk ik. Dan krijg je ook (soms) van die vuurrode toestanden zoals bij mijn bomenfoto van een paar weken terug.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Wolkenbrand

        Heel mooie natuurlijke opname Johan, prachtig hoe de onderkant van de wolken belicht worden door de zon

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Wolkenbrand

          heel mooi tafereel goed vastgelegd
          helt ie niet een beetje af naar rechts?
          groeten, Kristof
          Canon EOS 5D mkII

          Comment


          • #6
            Re: Wolkenbrand

            Dit is er eentje waarvan ik geniet. Zeer mooie natuurlijke weergave.
            www.photo-rudi.be

            Comment


            • #7
              Re: Wolkenbrand

              Prachtig Johan, mooi natuurlijke avondsfeer. Mooi die kleurrijke onderkant van die wolken, miss een tip om er een 16/9 formaat van te maken, zo krijg je meer gekleurde oppervlakte en komt ze ook dichterbij 😉

              Comment


              • #8
                Re: Wolkenbrand

                Voor een testopname toch een hele mooie..
                Erg mooi de kleuren in de lucht alsook de schitteringen op het water...
                Foto helt idd wel tikkeltje naar rechts..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Wolkenbrand

                  Bedankt voor de mooie complimenten, maar ook zeker de terecht kritiek over de horizon.
                  Ik ben zo dom geweest om de verticale lensvertekening bij de paal (en reflectie) weg te werken, en niet opgelet dat het effect op de horizon heeft.
                  Het houdt me weer scherp, en zo hoort het !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wolkenbrand

                    Nog enkele maanden wachten vooraleer we hier terug een ondergaande zon aan zee terug mogen zien maar het komt. Johan deze heb je mooi weten vast te leggen met een reflectie over het water.

                    Gr, Daniel.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wolkenbrand

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Heel mooie natuurlijke opname Johan, prachtig hoe de onderkant van de wolken belicht worden door de zon

                      grts
                      Sieg
                      Zo is dat !
                      Mvg.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wolkenbrand

                        Prachtige wolkenlucht en mooi zonlicht op het water! Ik vraag me af of het in werkelijkheid niet iets lichter was.
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wolkenbrand

                          Bedankt voor de nagekomen reacties
                          @ Nele : Vermoedelijk heb je wel gelijk. Daarom heb ik om te zien wat er gebeurt een stopje meer belichting gegeven.
                          Ik zie dan dan inderdaad een realistischer beeld, maar de mooie oranje gloed verbleekt dan helaas. Dus niet verder vertellen.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wolkenbrand

                            Oei...ik dacht dat ik hier op gereageerd had. Mooie foto Johan! Warme kleurtjes. Maar vind die ook wat te donker. Heb die eens bewerkt en ziet er toch wat levendiger uit.
                            Als je wilt wil ik die hier posten.
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wolkenbrand

                              Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                              Oei...ik dacht dat ik hier op gereageerd had. Mooie foto Johan! Warme kleurtjes. Maar vind die ook wat te donker. Heb die eens bewerkt en ziet er toch wat levendiger uit.
                              Als je wilt wil ik die hier posten.
                              Geen probleem mee. Ga gerust je gang.
                              Verschillende inzichten zijn altijd welkom.
                              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                              Vriendelijke groeten, Johan

                              Comment

                              Working...
                              X