Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windscherm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Windscherm

    Graag jullie mening:

    [IMG]windscreen by John Braeckmans, on Flickr[/IMG]

  • #2
    Re: Windscherm

    mooie kleurtjes bij elkaar..


    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: Windscherm

      Mooie kleurtjes dat wel, maar zo'n geel zand aan onze kust???
      Wat een fantastische lucht je daar hebt vastgelegd.
      Zou die foto toch iets minder satureren.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Windscherm

        Het gaat er voor mij niet zozeer om dat hetgene wat vastgelegd is de werkelijkheid reflecteert, wel dat er gevoelens worden opgewekt en dat een foto je kan boeien. Dat gele zand, daar stoor ik me dus niet aan. Het zeil is misschien overgesatureerd, maar trekt op die manier de aandacht mooi naar zich toe. Ik denk niet dat deze foto zou werken zonder die saturatie.

        Comment


        • #5
          Re: Windscherm

          De gehele foto is overgesatureerd, daarmee ook dat (te) gele zand uiteraard
          Ik weet niet wat je juist allemaal gedaan hebt maar in de blauwe lucht zijn vlekken en pixelatie te zien, ook als ik doorklik naar het origineel is de kwaliteit niet denderend, het lijkt alsof deze gemaakt is met een gsm
          Voor de rest wel een mooi kleurcontrast

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Windscherm

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            De gehele foto is overgesatureerd, daarmee ook dat (te) gele zand uiteraard
            Ik weet niet wat je juist allemaal gedaan hebt maar in de blauwe lucht zijn vlekken en pixelatie te zien, ook als ik doorklik naar het origineel is de kwaliteit niet denderend, het lijkt alsof deze gemaakt is met een gsm
            Voor de rest wel een mooi kleurcontrast

            grts
            Sieg
            ik volg hier een beetje ,maar jij bent de maker en heeft het laatste woord ,maar ook ik zie dat er iets schort aan de kwaliteit en ook het rood wat overdone ,maar dat is natuurlijk mijn gevoel hè

            Comment


            • #7
              Re: Windscherm

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              (...) het lijkt alsof deze gemaakt is met een gsm
              Voor de rest geen kwaad woord ober foto's met een gsm. Onder de juiste omstandigheden ingezet, kan je ermee in de HoF komen

              Comment


              • #8
                Re: Windscherm

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                De gehele foto is overgesatureerd, daarmee ook dat (te) gele zand uiteraard
                Ik weet niet wat je juist allemaal gedaan hebt maar in de blauwe lucht zijn vlekken en pixelatie te zien, ook als ik doorklik naar het origineel is de kwaliteit niet denderend, het lijkt alsof deze gemaakt is met een gsm
                Voor de rest wel een mooi kleurcontrast

                grts
                Sieg
                Ik moet spijtig genoeg dit oordeel volgen.
                De waarneming vind ik schitterend. Net boven het scherm een gat in de lucht.

                Groetjes,
                Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: Windscherm

                  Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
                  Voor de rest geen kwaad woord ober foto's met een gsm. Onder de juiste omstandigheden ingezet, kan je ermee in de HoF komen
                  Dat komt omdat HOF foto's niet worden beoordeeld op kwaliteit, maar enkel op inhoud

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 7 april 2021, 20:38.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Windscherm

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Dat komt omdat HOF foto's niet worden beoordeeld op kwaliteit, maar enkel op inhoud
                    Ook met PS kan je veel...
                    grt Gerrit

                    Comment


                    • #11
                      Re: Windscherm

                      Ik vind dat de fotograaf zeker mag afwijken van de realiteit. Een foto is altijd een interpretatie van de realiteit. Dat gezegd zijnde vind ik de saturatie er hier wel over, het rood lijkt uitgebrand en ook het zand is net achter het scherm precies uitgebrand. Net iets te enthousiast geweest met de schuivertjes naar mijn mening.
                      www.erikthomas.be

                      Comment

                      Working...
                      X