Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wierum's Wrak + update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wierum's Wrak + update

    Waddenzee Fryslân (Nl)

    Het wrak is van een platbodem die oorspronkelijk (ergens in de jaren '60) gebruikt
    werd om rijshout aan te voeren om aan landwinning te doen.
    Er naar toe gaan is gelijk aan 100m wadlopen. Als je foto's wil maken van dichtbij zorg dat je zeker een stok bij hebt om
    je te ondersteunen. Het wad oefent een enorme zuigkracht op je laarzen uit en zonder deftige steun kom je geheid ten val.




    1/80s - F13 - iso100 -16mm


    Toevoeging voor de liefhebbers van Z/W



    Neus van het wrak wat opgelicht


    Bedankt voor je tijd
    Marc
    Last edited by Brombeer; 20 november 2022, 10:53. Reden: Update
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Wierum's Wrak

    mooie schakeringen van blauw. Interessante voorgrond.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Wierum's Wrak

      Ja, ik sluit me hierbij aan.
      Trouwens, op de originele foto komt alles nog veel beter tot zijn recht.

      Comment


      • #4
        Re: Wierum's Wrak

        Mooi en ik ben daar vaak geweest.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Wierum's Wrak

          Ptima compo, goedi belicht en een heerlijke lucht
          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

          Comment


          • #6
            Re: Wierum's Wrak

            Mooie compo.

            Comment


            • #7
              Re: Wierum's Wrak

              Je leven riskeren om een wrak te fotograferen of om als een 'wrak' terug te komen, zo kan ik de Marc een beetje inhoudelijk erkennen. Betreffende de sfeer vind ik de foto aan de vrolijke kant, zou misschien emotioneler kunnen afgewerkt worden in zwartwit?
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Wierum's Wrak

                Ik denk ook dat met dergelijke lucht, zw heel mooi zou kunnen zijn, deze is ook mooi maar braafjes, wat natuurlijk ook kan he [emoji6].
                Ik ben bezig met enkele tourtjes door Nederland, ik heb er nu 2 achter de rug, bij devolgende stond deze ook op de planning. Mijn volgende zal waarschijnlijk gebeuren bij winterweer, hopelijk dit jaar eens.

                Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Re: Wierum's Wrak

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  ....Ik ben bezig met enkele tourtjes door Nederland...., bij de volgende stond deze ook op de planning. ,,,
                  Dat worden dan heel wat toerkilometertjes hoor...
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wierum's Wrak

                    Vriendelijke dank voor de commentaren en het meedenken...

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Je leven riskeren om een wrak te fotograferen of om als een 'wrak' terug te komen, zo kan ik de Marc een beetje inhoudelijk erkennen. Betreffende de sfeer vind ik de foto aan de vrolijke kant, zou misschien emotioneler kunnen afgewerkt worden in zwartwit?
                    Tja Raymond...je weet dat ik graag lach hé...vandaar de vrolijke kant Veel levensgevaar was er niet bij want mijn "Anaïsje" was aan het supporteren van op de oever

                    Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                    Ik denk ook dat met dergelijke lucht, zw heel mooi zou kunnen zijn, deze is ook mooi maar braafjes, wat natuurlijk ook kan he [emoji6].
                    Ik ben bezig met enkele tourtjes door Nederland, ik heb er nu 2 achter de rug, bij devolgende stond deze ook op de planning. Mijn volgende zal waarschijnlijk gebeuren bij winterweer, hopelijk dit jaar eens.

                    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
                    Als je die kanten uitgaat Patje dan is heel de streek rondom het Lauwersoog natuurgebied, de Wadden zijn nog Unesco Werelderfgoed ook. Zowel de Friesland kant (li van het Lauwersoog) als de Groningen kant (Re van het Lauwersoog) zijn prachtig.
                    Persoonlijk prefereer ik een beetje zon als het kan boven een grijze hemel. Maar er is daar plenty te zien en te doen voor natuurliefhebbers. Als je echt een preview wilt van de streek daar dan raad ik je aan eens te gaan kijken bij de prof fotograaf Bas Meelker. Een groot deel van zijn werk is onder andere daar opgenomen. En nog een deel van zijn werk is in veel recreatiewoningen aldaar terug te vinden aan de muur.
                    Het enige dat je er bij moet nemen in die streken zijn naargelang het weer de straaljagers die rond je oren suizen. De helft van de westerse wereld komt daar op één van die waddeneilanden schietoefeningen houden en soms zie je in het landschap wel eens "opgeblazen" tanks (doelen met lucht gevuld) staan. Hilarisch wordt het pas als er lucht uit ontsnapt...staan ze daar met een kanonsloop die op halfzeven hangt
                    Ook grappig en meer rond de Veluwe zijn de bordjes om je rustig te gedragen en respect voor de dieren op te brengen. Als er plots uit een of andere grote put in het terrein zo een bananenhelikopter (je weet wel met twee rotoren) rakelings over je heen scheert. De eerste tien minuten suizen je oren...Enne ik weet waarover ik het heb want na een hele middag blijkt wel dat de F35 naar mijn bescheiden mening drie maal zo luidruchtig is als de F16... (De laatste tijd heeft de Nl luchtmacht trouwens heel wat klachten daaromtrent te verwerken gekregen.)

                    Persoonlijk houd ik van het blauw in de foto waarbij de lucht en wolken weerspiegelen in het water. Maar dat zal persoonlijke smaak zijn.

                    Marc
                    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wierum's Wrak

                      Geef mij maar de kleurversie omwille van de mooie kleuren en lucht
                      Groeten Andre

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wierum's Wrak

                        Dank voor de tip ik hou deze in gedachten , ik vind je zw heel mooi en zacht afgewerkt ,alleen de neus van wrak zou ik iets meer accentueren nu gaat hij zowat op in de achtergrond

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wierum's Wrak

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          Dank voor de tip ik hou deze in gedachten , ik vind je zw heel mooi en zacht afgewerkt ,alleen de neus van wrak zou ik iets meer accentueren nu gaat hij zowat op in de achtergrond
                          Voila Patje...neus van het wrak wat extra licht gegeven.

                          Marc
                          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wierum's Wrak

                            De wolken die naar de hoek wijzen is heel mooi, net als de rest van de compo.
                            Voor mij de z/w versie, omdat m.i. (en smaak) het blauw in de kleurversie iet te aangezet(donker) vindt.
                            De z/w kan dat makkelijk hebben.
                            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                            Vriendelijke groeten, Johan

                            Comment

                            Working...
                            X