Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

    Er zijn zo veel plaatsen waar de zon uit zee opkomt hoor..?
    dat is toch niets bijzonders..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

      Hey juppekes.

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Er zijn zo veel plaatsen waar de zon uit zee opkomt hoor..?
      dat is toch niets bijzonders..?
      grt,bouk.
      Is wel speciaal voor de Belgische kust.
      We hebben dit maar een paar weken op een jaar.
      Als ik er met iemand over praat geloven ze mij meestal niet, of bijna niemand weet dat.
      Bootjes

      Comment


      • #18
        Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

        is idd wel speciaal ,wist ik ook niet

        Comment


        • #19
          Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

          En toch klopt dit niet helemaal Mriya. Om dit echt zo te kunnen zien moet je eigenlijk al in De Panne staan om het werkelijk zo te kunnen waarnemen. Ik kan in Knokke op 21 juni enkel de zon zien opkomen boven het eiland Walcheren op het meest oostelijke punt en als je dan in Oostende staat
          komt de zon dan nog altijd boven Walcheren op al kunnen jullie waarschijnlijn in Oostende Walcheren niet zien liggen. Heb dit eens nagezien met The Photographer's Ephemeris.
          Toch een uniek moment om het zo te zien.

          Comment


          • #20
            Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

            Hey juppekes.

            Ik denk dat vanuit Oostende Walcheren al lang onder de horizon ligt.
            Door de aardkromming kunnen we volgens mij hier niets van merken en zien we enkel water aan de horizon
            Ik heb het eens proberen op te zoeken maar zoiets gaat mijn verstand te boven
            Dus hopelijk zit er hier een slimmerik mee te lezen en kan hij ons wat meer uitleg geven
            Bootjes

            Comment


            • #21
              Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

              Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
              En toch klopt dit niet helemaal Mriya. Om dit echt zo te kunnen zien moet je eigenlijk al in De Panne staan om het werkelijk zo te kunnen waarnemen. Ik kan in Knokke op 21 juni enkel de zon zien opkomen boven het eiland Walcheren op het meest oostelijke punt en als je dan in Oostende staat
              komt de zon dan nog altijd boven Walcheren op al kunnen jullie waarschijnlijn in Oostende Walcheren niet zien liggen. Heb dit eens nagezien met The Photographer's Ephemeris.
              Toch een uniek moment om het zo te zien.
              Verklaring is toch eenvoudig:
              Kijk eens op de kaart van de kustlijn (Google bvb) en trek een rechte lijn van Oostende naar de rand van Walcheren.
              Trek dan een evenwijdige lijn vanuit Knokke en dan kom je in Walcheren uit en zie je de zon boven Walcheren. Vanuit Oostende kijk je nog net naast Walcheren. Maar misschien is het zoals Mriya schrijft dat je Walcheren ook niet meer ziet vanuit Oostende.
              grts,
              Raf.

              Comment


              • #22
                Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                Verklaring is toch eenvoudig:
                Kijk eens op de kaart van de kustlijn (Google bvb) en trek een rechte lijn van Oostende naar de rand van Walcheren.
                Trek dan een evenwijdige lijn vanuit Knokke en dan kom je in Walcheren uit en zie je de zon boven Walcheren. Vanuit Oostende kijk je nog net naast Walcheren. Maar misschien is het zoals Mriya schrijft dat je Walcheren ook niet meer ziet vanuit Oostende.
                grts,
                Raf.
                Nee zo werkt het niet Raf. Op 21 juni komt de zon op het meest oostelijke punt naar het noorden en vanaf de volgende dag en verder krimpt de zon terug dag na dag naar het zuiden toe als ze opkomt. Dus van uit Oostende gezien komt de zon in de richting buiten Walcheren niet voorbij (links van) Westkapelle (nl) Of Walcheren zichtbaar is bij helder licht van uit Oostende kan ik niet zeggen want dit is dan ook terug ongeveer 35 km verder verwijderd van Knokke. Dus moet je verder van Oostende naar De Panne toe om het juist zicht te hebben dat de zon boven zee op komt.

                Comment


                • #23
                  Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Nee zo werkt het niet Raf. Op 21 juni komt de zon op het meest oostelijke punt naar het noorden en vanaf de volgende dag en verder krimpt de zon terug dag na dag naar het zuiden toe als ze opkomt. Dus van uit Oostende gezien komt de zon in de richting buiten Walcheren niet voorbij (links van) Westkapelle (nl) Of Walcheren zichtbaar is bij helder licht van uit Oostende kan ik niet zeggen want dit is dan ook terug ongeveer 35 km verder verwijderd van Knokke. Dus moet je verder van Oostende naar De Panne toe om het juist zicht te hebben dat de zon boven zee op komt.
                  Je ziet nochtans duidelijk de zon een eindje links van de haveningang van Zeebrugge. Misschien zelf eens gaan kijken rond 21 juni als je daar niet te ver uit de buurt woont en als we tegen dan al niet noodzakelijke verplaatsingen mogen doen.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                    Oorspronkelijk geplaatst door muesli Bekijk bericht
                    Je ziet nochtans duidelijk de zon een eindje links van de haveningang van Zeebrugge. Misschien zelf eens gaan kijken rond 21 juni als je daar niet te ver uit de buurt woont en als we tegen dan al niet noodzakelijke verplaatsingen mogen doen.
                    De haven en Walcheren liggen 40 km van elkaar weg en de strekdammen lopen 3 km ver in zee dus moet je al naar Oostende en verder weg om dit te kunnen zien. Zelf had ik het niet door wat het was op de foto al woon ik al meer dan 40 jaar op de zeedijk in Knokke maar dit is nu juist een
                    ander punt langs de kust van waar wij de zon zien op komen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                      Op de website van Frank Deboosere krijg je uitleg: https://www.frankdeboosere.be/vragen/vraag100.php
                      Of dit nu betekent dat je vanuit elke plaats aan onze kust de zon boven zee ziet opkomen, weet ik niet.
                      Daarvoor moet ieder eens de lijn trekken van 50° vanuit zijn/haar eigen standpunt.
                      Wel een leuk topic!
                      En mooie foto's!

                      Comment


                      • #26
                        Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                        Hey juppekes.

                        Nog eens dit topic van onder het stof halen.
                        Het is alweer zo ver, de zon komt ver genoeg naar het noorden op om hem uit de zee te zien komen.
                        Links Zeebrugge zitten momenteel de havenmuren van Zeebrugge nog een beetje in de weg.
                        Maar vanaf de eerste week van juli is dat probleem bijna voorbij.
                        Ik had nu graag eens geweten vanaf welke kuststad dat eiland Walcheren zichtbaar is (natuurlijk niet met een tele van 1000mm)
                        Dus wie zich geroepen voelt mag het ook eens proberen, en laat hier gerust iets weten.
                        Bootjes

                        Comment


                        • #27
                          Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                          Hey juppekes

                          Iemand die ook de moeite heeft gedaan om dit eens na te gaan?

                          Ik wel dus

                          Bootjes

                          Comment


                          • #28
                            Re: Wie weet wat er te zien is op deze foto's.

                            nee ik heb geen moeite gedaan, de zee ligt niet in mijn achtertuin ...
                            maar een tiental jaren geleden zag ik het wel eens toen ik rond deze tijd van het jaar in Oostduinkerke was
                            Het is wel eerder een Chitchat onderwerp geworden.
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment

                            Working...
                            X