Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

What a Cloud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] What a Cloud

    Toen ik vertrok op wandeling was de lucht eerder betrokken, weinig interessant met bijwijlen wat lichte regen. Op de terugweg en een beetje somber omdat ik eigenlijk geen enkele deftige foto had kunnen maken trok dan eindelijk de lucht open met een aantal spectaculaire wolken.
    Zo zie je maar; geduld/volharding wordt beloond ... of gewoon chance





    18mm - ISO 100 - f/16 - 1/100sec - CPL

  • #2
    Re: What a Cloud

    idd een mooie wolk ,maar vind de compo niet zo geslaagd ,te druk op voorgrond ,het zou mooi zijn geweest ,in landschapsformaat met alleen water en daarboven meer zicht van die mooie wolk

    Comment


    • #3
      Re: What a Cloud

      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
      idd een mooie wolk ,maar vind de compo niet zo geslaagd ,te druk op voorgrond ,het zou mooi zijn geweest ,in landschapsformaat met alleen water en daarboven meer zicht van die mooie wolk
      Precies mijn gedacht

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: What a Cloud

        Volg mijn voorhangers hier wel, vooral het gat in het wolkendek trekt mijn aandacht en de struik stoort daar wel wat. Zou zelf eventueel een deel van de bovenkant eraf doen, tot een vierkant, de struik is er dan nog maar lijkt voor mij dan minder storend.

        Groeten Eric
        groeten Eric

        Comment


        • #5
          Re: What a Cloud

          Heel knap. Voor mij stoort de struik(en) helemaal niet.
          In deze foto heb je de hoogte sowieso en de struik op de voorgrond zorgt voor een mooie diepte.

          Comment


          • #6
            Re: What a Cloud

            Door de visie op de lucht krijgt deze foto een uitzonderlijke spectaculaire vorm, dus voor mij prima van sfeer en compo
            De natuur is bezaaid met unieke momenten men moet er enkel 'oog' voor hebben en op de juiste plaats zijn Alleen stel ik vast dat deze 'unieke momenten' dikwijls niet de waardering krijgen die ze verdienen en dat geeft een knauw aan de motivatie van de maker !
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: What a Cloud

              Ik begrijp dat de meesten geen favoriet zijn van een staand formaat voor landschappen maar hier was voor mij de wolk de hoofdattractie. Ik zat al op 18mm en nog kreeg ik ze niet volledig in beeld. Met een liggend formaat zou ik zowat de helft vd wolk kwijtspelen en dat wou ik niet. Bovendien was de wolk meer naar rechts bijlange niet meer zo "fotogeniek" en links was alleen in hoofdzaak blauwe lucht.
              Ik vond het gebladerte vooraan -met wat verbeelding- de vorm vd wolk wat imiteren, ook in de hoogte en het geeft imo ook een stevige basis en diepte in de foto.
              Tsja, smaken over compositie verschillen nu eenmaal hé en niet iedereen ziet wat de ander ziet.

              Comment


              • #8
                Re: What a Cloud

                Iemand heeft me ooit eens de raad gegeven om foto's in portretstand in 800px te posten ipv 1024. Dan zie je de foto in zijn geheel en moet je niet scrollen.

                De foto vind best wel mooi. Zelf zou ik er onderaan een stukje afdoen, net boven het gras links ... maar dat is mijn idee.
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: What a Cloud

                  Voor deze foto vind ik het een schitterende uitsnede. Goed over nagedacht.
                  Er zit wel een tintje aan het wit/grijs (van de wolken. (vooral bovenin)
                  Ik heb het vermoeden dat je bij de struik en horizon, een stukje bent vergeten te schilderen.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: What a Cloud

                    ik ben akkoord met mijn voorgangers dat het bovenste stuk niet zo interessant is.

                    maar, als je het wegdoet, dan verandert volgens mij de foto en verandert ie van een foto waar je verwonderd naar blijft kijken naar een klassieke foto van een struik met een bijzondere wolk.
                    Houden zoaks het is dus, voor mijn part.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: What a Cloud

                      Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                      Ik heb het vermoeden dat je bij de struik en horizon, een stukje bent vergeten te schilderen.
                      Lijkt misschien zo maar is het niet hoor. Wat je daar ziet is het einde van de wolk onderin waar het blauw vd lucht doorkwam van rechts. Links daarvan (donkere wolk) kan je, als je goed kijkt de slierten ve regenvlaag zien.
                      Op een andere foto die ik daarvoor had genomen kan je die overgang beter zien. Er zal er nog een andere komen maar waarschijnlijk in ZW.

                      Comment


                      • #12
                        Re: What a Cloud

                        Bedankt voor de toelichting. Het had gekund omdat je boven de horizon de belichting wat verminderd hebt. (of andersom)
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: What a Cloud

                          Mooi al vind ik ook het bovenste stuk wolk wat van het goede teveel.
                          Voor de maker is een beeld altijd anders dan voor de kijker want de maker ervaart de sfeer, het moment en de omgeving van waar dat gemaakt is,
                          wij kijkers moeten het doen met wat er op de foto staat hé, wij zien en voelen het daardoor dan ook anders
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: What a Cloud

                            Moet kunnen hoor zo,n grote "leegte" bovenin...Wel eens met het feit dat je beter wat kleiner kunt posten in staand formaat, als je moet scrollen kijkt het niet helemaal prettig...Mooi beeld met fijne kleuren ook..
                            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                            MIJN WEBSITE

                            Comment

                            Working...
                            X