Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 19 van 19

Discussie: volg de pijl

Standaard volg de pijl

ik vervolg mijn reeks van Noorwegen van enkele jaren geleden, er zitten er nog wel enkele bij die het daglicht moeten zien vond ik ;-)
    deze is genomen op de Lofoten, vlak aan een camping "on the road"...
    de pijlvormige rotsen hadden mijn aandacht al meteen getrokken toen we er 's middags aan kwamen, en tegen de zonsondergang (rond 12 uur 's nachts dus) werden we getracteerd op een heel mooi spektakel !

een klik brengt je naar de grotere versie

alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    Laatst gewijzigd door stevwout; 28 juni 2020 om 14:20
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...

Canon EOS 6D, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4

Standaard Re: volg de pijl

Schitterend! Goed bedachte compositie met het eiland en de (goed belichte) bergen. De dampwolkjes zorgen voor de dynamiek. Ook sterk vind ik het licht op het eiland.
    Minpuntje vind ik dat het geel wat te gesatureerd is waardoor het teveel aandacht bij het eilandje wegneemt

De foto heeft inderdaad een flink sausje saturatie gekregen, maar dat kan deze foto wel hebben. Knap hoor !
    Mvg Philip

de titel van de foto spreekt boekdelen ...en eerlijk gezegd wat minder saturatie ... en een klein beetje magenta .... zou perfekt geweest zijn ....en alsook in de linkeronderhoek die "rommel" wat wegklonen ... maar al bij al toch goed gevonden ......
    Nikon Z6 ,[B]Nikkor 24-120 mm f/4.0, Nikkor 24-70 f/4.0 S (Z6 lens) , Sigma 12-24 mm f/4.0 ART serie,, Sigma macro 150 mm f/2.8 , Nikkor 50 mm f/1.8
    http://www.eddymoens.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eddy_uit_heist Bekijk bericht
    d.en alsook in de linkeronderhoek die "rommel" wat wegklonen ... maar al bij al toch goed gevonden ......
    heb dat ook overwogen, maar vond dat wel extra diepte aan de foto geven, kwesite van wat "voorgrond"... maar ik begrijp de opmerking wel ergens, was voor mij een nipte beslissing...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
    Minpuntje vind ik dat het geel wat te gesatureerd is waardoor het teveel aandacht bij het eilandje wegneemt
    dank voor je opmerkingen Olivetti !! ben eens naar het origineel gaan kijken, maar vind toch wel heel sterke geel/oranje zwemen terug in het origineel ook hoor... dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo abnormaal bij een zonsondergang... maar goed, heb er al vaker wel eens commentaar over gehad, mijn ogen zullen wat meer saturatie gewoon zijn vermoed ik

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
    dank voor je opmerkingen Olivetti !! ben eens naar het origineel gaan kijken, maar vind toch wel heel sterke geel/oranje zwemen terug in het origineel ook hoor... dit lijkt me eerlijk gezegd niet zo abnormaal bij een zonsondergang... maar goed, heb er al vaker wel eens commentaar over gehad, mijn ogen zullen wat meer saturatie gewoon zijn vermoed ik
    En de mijne minder..

Ook bij herhaald kijken een prachtige foto met een wonderschoon eilandje

Wat een heerlijk moment en de weerspiegeling optimaal gebruikt, waardoor deze prachtige vorm is ontstaan.
    De saturatie is een kwestie van smaak, maar ik wil toch een opmerking maken :
    Toch een beetje voorzichtig zijn met de saturatieschuiver, hoor. In het blauw ,vooral onderaan, is al wat pixelatie te zien.
    Maar toch zeker een dik compliment voor de foto, hoor.
    Nikon D500 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
    Vriendelijke groeten, Johan
    Mijn flickr albums

Prachtige opname en heel goed gezien om dit op deze manier vast te leggen en uiteraard logische keuze voor de titel
    Qua kleuren vind ik niks verkeerd aan deze opname, kleuren zijn volledig natuurlijk bij zulk een zonsondergang, ik heb al feller gezien
    Mensen zijn altijd bang hier om commentaar te krijgen over te gesatureerde kleuren bij een zonsopgang of zonsondergang, meestal schroeven ze dan de kleuren zelfs terug om geen negatief commentaar te krijgen, wat ik persoonlijk spijtig vind
    Klopt wel dat er wat artefacten onderaan te zien zijn, mss door jpeg compressie of een foutje gebeurt want het is nergens anders te zien

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Heel mooi en zeker over nagedacht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Zeer mooi beeld, knappe compo, knap licht en knappe spiegeling, een heerlijk beeld waar ik wat kan in wegdromen
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

De pijl wees al in de richting van de HoF. Gefeliciteerd Steven.
    Nikon D500 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
    Vriendelijke groeten, Johan
    Mijn flickr albums

Proficiat met je HOF opname
    Groeten Andre

Dikke proficiat met je HoF !
    Mvg Philip

Proficiat Steve met deze HOF

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Pas gezien in de HoF. Proficiat met deze mooie plaat!

Proficiat met je HOF nominatie...

Groetjes
    Freddy

bedankt allen voor de mooie reacties!!

Proficiat met je HoF
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Soortgelijke discussies

1. Volg mij ...
    Door Crispyn in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 12
    Laatste bericht: 29 juni 2012, 18:25
  2. volg het pad
    Door anonymous in forum Fotobeoordeling Natuur en Landschappen
    Reacties: 3
    Laatste bericht: 23 maart 2012, 16:03
  3. Volg het pad...
    Door Jacobs Pascal in forum Fotobeoordeling Natuur en Landschappen
    Reacties: 11