Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vloed en wolken plus Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vloed en wolken

    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Prachtige rust en voortreffelijke kleuren. (zeker de glans op het water)
    Ik moest erg nadenken over de baai uiteinden. Maar je verdiepen in zoiets vind ik altijd een uitdaging.
    Ik denk, maar wie ben ik, dat de mooiste oplossing zou zijn om die aan de rechterkant te verwijderen, en dan heel de foto spiegelen.
    Dan zit het zwaarste in de linker onderhoek, en ontstaat er een kijkdiagonaal naar rechtsboven.
    Ik heb even de tijd genomen om jouw reactie te overdenken.
    Als ik mijn 16-35 mee had gehad dan had ik een opname gemaakt met zelfs meer uiteinden er op. De baai als een hoefijzer en ik in het midden en de rotsen als de uiteindes. Maar 24mm was de grootste beeldhoek die ik mee had en ik kon ook niet verder naar achter. Zelf vind ik beide uiteindes van het hoefijzer net zichtbaar het mooist maar uit waardering voor jouw idee heb ik een versie gemaakt zoals je voorstelt. Zie de Updte
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #17
      Re: Vloed en wolken

      Knap, er komt een prachtig deken aangerold !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #18
        Re: Vloed en wolken

        Ga voor de update.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #19
          Re: Vloed en wolken

          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
          Ik heb even de tijd genomen om jouw reactie te overdenken.
          Als ik mijn 16-35 mee had gehad dan had ik een opname gemaakt met zelfs meer uiteinden er op. De baai als een hoefijzer en ik in het midden en de rotsen als de uiteindes. Maar 24mm was de grootste beeldhoek die ik mee had en ik kon ook niet verder naar achter. Zelf vind ik beide uiteindes van het hoefijzer net zichtbaar het mooist maar uit waardering voor jouw idee heb ik een versie gemaakt zoals je voorstelt. Zie de Updte
          Bedankt Jan. Dat waardeer ik zeer.
          Maar ik denk dat er een communicatiefoutje was : Ik bedoelde de rotsen links (zoals nu), maar de pieruiteinde aan de andere kant, (voor de diagonale kijk)
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #20
            Re: Vloed en wolken

            De update is nog beter KNAP
            Alle DiaShows: https://vimeo.com/album/191898

            Comment


            • #21
              Re: Vloed en wolken plus Update

              Mooi licht. Mooie wolken . Veel dreiging maar die onrust stokers links en rechts leiden mij te veel af...
              Prima plaat.
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #22
                Re: Vloed en wolken plus Update

                Knappe en dramatische wolkenscène. Misschien ligt het aan mij, maar ik zou de beelden ietsje (niet te veel) oplichten. De baaien storen me niet zo. Update is wel goed.

                Comment


                • #23
                  Re: Vloed en wolken plus Update

                  Bij de update blijft je blik volledig hangen aan de linkse kant van het beeld (rotsen, klif, lichtpuntje in de wolken)
                  Bij het originele beeld wordt je blik van links naar rechts getrokken door dat lichtpuntje in de wolken en exploreer je zo de ganse foto met de mooie laagjes en stopt bij de rotsen, om dan nog eens opnieuw te beginnen...
                  Geef mij maar het originele beeld, dat vind ik heel mooi zoals het is...

                  grt
                  Gerrit

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vloed en wolken plus Update

                    ik ga zeker voor de up ,kijkt veel gemakkelijker en daardoor wordt althans mijn gevoel de foto rustiger !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vloed en wolken plus Update

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      ik ga zeker voor de up ,kijkt veel gemakkelijker en daardoor wordt althans mijn gevoel de foto rustiger !
                      Als de up horizontaal gespiegeld wordt, kan ik zeker volgen...

                      grt
                      Gerrit

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vloed en wolken plus Update

                        Dank voor jullie reacties, zoveel meningen, zoveel smaken....

                        Ik heb van deze situatie een verschillende foto's gemaakt waarbij de serie begint met de wolkenrij nog "in" de zee om 10 minuten later het beeld te laten zien zoals op de geplaatste foto. Weer 10 minuten later draait de wolkenrij weg naar rechts

                        http://smuttynose.nl/_6009262_1024px.jpg

                        http://smuttynose.nl/_6009274_1024px.jpg
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vloed en wolken

                          Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                          Ik heb even de tijd genomen om jouw reactie te overdenken.
                          Als ik mijn 16-35 mee had gehad dan had ik een opname gemaakt met zelfs meer uiteinden er op. De baai als een hoefijzer en ik in het midden en de rotsen als de uiteindes. Maar 24mm was de grootste beeldhoek die ik mee had en ik kon ook niet verder naar achter. Zelf vind ik beide uiteindes van het hoefijzer net zichtbaar het mooist maar uit waardering voor jouw idee heb ik een versie gemaakt zoals je voorstelt. Zie de Updte
                          Enkel een gedacht. Als je een 16mm wilt hebben en enkel een 24mm meehebt, kan je dat niet oplossen door een panorama foto te maken? Valt misschien een beetje breder uit, maar je kunt dan croppen net waar je de rand van de foto wilt hebben.
                          Voor de rest, sluit ik mij aan bij al de anderen. ik beleef plezier aan zoiets mooi.
                          Groetjes,
                          Xavier
                          Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
                          Sinds mijn pensioen, medewerker en sinds kort, bestuurslid.
                          Laat de commentaren maar komen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vloed en wolken

                            Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                            Enkel een gedacht. Als je een 16mm wilt hebben en enkel een 24mm meehebt, kan je dat niet oplossen door een panorama foto te maken? Valt misschien een beetje breder uit, maar je kunt dan croppen net waar je de rand van de foto wilt hebben.
                            Groetjes,
                            Xavier
                            Ja hoor Xavier, zo doe ik het ook regelmatig als ik geen breedhoek bij heb

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vloed en wolken

                              Oorspronkelijk geplaatst door xaviermortsel Bekijk bericht
                              Enkel een gedacht. Als je een 16mm wilt hebben en enkel een 24mm meehebt, kan je dat niet oplossen door een panorama foto te maken? Valt misschien een beetje breder uit, maar je kunt dan croppen net waar je de rand van de foto wilt hebben.
                              Voor de rest, sluit ik mij aan bij al de anderen. ik beleef plezier aan zoiets mooi.
                              Groetjes,
                              Xavier
                              Ik had deze gemist..

                              Ja, natuurlijk, je hebt gelijk. Ik zal me dan wel moeten bekwamen in een panorama foto's. Om de een of andere reden is dat er nog nooit van gekomen
                              http://www.smuttynose.nl

                              Comment

                              Working...
                              X