Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschroeide Aarde

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Verschroeide Aarde

    Kunst is genieten - genieten is een kunst !


  • #2
    Re: Verschroeide Aarde

    mooi beeld van een desolaat landschap.
    of de aarde er verschroeid is, valt uit dit zw/w beeld niet op te maken (voor mij). Ik dacht eerst dat de witte delen sneeuw was.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Verschroeide Aarde

      mooi desolaat landschap ,al vind ik de verscherping iets teveel ,alles wordt wat ruizig en over de bergrand heb je een wit verscherpingslijntje ,compo vind ik wel heel mooi

      Comment


      • #4
        Re: Verschroeide Aarde

        Heel mooi Raymond, knappe opname van dit gebied en mooie omzetting

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Verschroeide Aarde

          Mooi alleen de na bewerking niet zo geslaagd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Verschroeide Aarde

            Ik vind de korrel juist bijdragen tot de sfeer. Zo zie je maar. Eigenlijk zien we hier iets te weinig zwart/wit. Het heeft wel iets, zeker in deze foto. Mooi Raymond
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Verschroeide Aarde

              Mooi hoe de lijnen onder de berg lopen. Steeds vloeiender. (op die ene eigenwijze na, dan)
              De foto oogt als een foto uit een grijs verleden, daarom vraag ik mij af of uitsnede uit die tijd niet beter in overeenstemming zou zijn ?
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Verschroeide Aarde

                De (ruis) of de korrel hoort er naar mijn inzicht bij want het dampt nog na ! De uitsnede : De weg onderaan wilde ik mee in beeld betrekken want is door de brandt bijna verdwenen. Zwart-wit is heel apart en geef toe dat kleur meer herkenbaar is ; nu worden de opnames in kleur geregistreerd terwijl dit vroeger in zwart-wit was. Als kleur primeert betreffende inhoud dan maak ik ook kleur anders gaat de voorkeur naar zwart-wit wat me vroeger fascineerde en nu nog. Wat je hier ziet is een insinuatie - een aangepaste fantasie - op een gebeuren zowat overal ter wereld doch naar Australië ben ik niet snel over en weer geweest !
                Dank voor jullie opmerkingen.
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                Comment


                • #9
                  Re: Verschroeide Aarde

                  Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                  De (ruis) of de korrel hoort er naar mijn inzicht bij want het dampt nog na ! De uitsnede : De weg onderaan wilde ik mee in beeld betrekken want is door de brandt bijna verdwenen. Zwart-wit is heel apart en geef toe dat kleur meer herkenbaar is ; nu worden de opnames in kleur geregistreerd terwijl dit vroeger in zwart-wit was. Als kleur primeert betreffende inhoud dan maak ik ook kleur anders gaat de voorkeur naar zwart-wit wat me vroeger fascineerde en nu nog. Wat je hier ziet is een insinuatie - een aangepaste fantasie - op een gebeuren zowat overal ter wereld doch naar Australië ben ik niet snel over en weer geweest !
                  Dank voor jullie opmerkingen.
                  Een duidelijke uitleg. Het is niet iedereen gegeven om in zwart/wit te werken en zeker niet met landschap fotografie. Een eigen stijl en herkenbaar heb je in al die tijd zelf ontwikkeld en ik hou er wel van.

                  Gr, Daniel.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Verschroeide Aarde

                    Mooie foto volledig in jou herkenbare stijl en als toemaatje met een brandend actuele uitleg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Verschroeide Aarde

                      Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                      mooi desolaat landschap ,al vind ik de verscherping iets teveel ,alles wordt wat ruizig en over de bergrand heb je een wit verscherpingslijntje ,compo vind ik wel heel mooi
                      Sorry als ik wat uit de boot val Raymond, ik heb het al eens gezegd, ik spreek recht uit het hart en verstand, dus mijn mening is altijd eerlijk, wat ik wel bewonder dat je er niet laat door beïnvloeden en verder jou ding doet, smaken kunnen heel verschillend zijn en ik wil telkens graag reageren op jou werk, dan is het soms moeilijk [emoji6], al vind ik het chapeau dat ik geen wrok voel als je op mijn foto's reageert [emoji108]

                      Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Verschroeide Aarde

                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        Sorry als ik wat uit de boot val Raymond, ik heb het al eens gezegd, ik spreek recht uit het hart en verstand, dus mijn mening is altijd eerlijk, wat ik wel bewonder dat je er niet laat door beïnvloeden en verder jou ding doet, smaken kunnen heel verschillend zijn en ik wil telkens graag reageren op jou werk, dan is het soms moeilijk [emoji6], al vind ik het chapeau dat ik geen wrok voel als je op mijn foto's reageert [emoji108]

                        Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk
                        Patrick, alles is dik in orde hoor. Altijd eerlijk je mening doorgeven, dat kan zonder kwetsend te zijn en dat stel ik toch al geruime tijd hier vast
                        Ik tracht ook mijn visie op een aanvaardbare manier te formuleren en heb bewondering voor vele foto's en auteurs (makers) want ik zie graag werk van anderen zonder dat ik ze daarom 'super' moet vinden !
                        Kruip nu maar snel weer in je boot, het water is nog veel te koud

                        Bij deze ook nog een dikke merci aan de nagekomen schrijvers
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment

                        Working...
                        X