Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Turnhouts Vennengebied, II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Turnhouts Vennengebied, II

    Nog eentje vanuit het Turnhouts Vennengebied, maar dan wat later op de dag. Toch wel vreemd dat het in een vennengebied is en foto's zonder ven, dat komt nog, maar weet dat meeste kleinere vennen droog staan.


    Bedankt voor het kijken en commentaar graag als ik er maar uit leer
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: Turnhouts Vennengebied, II

    Mooi dat laatste zonlicht op de vegetatie. De lijnen geven opnieuw mooi diepte aan het beeld.

    Het lijkt mij dat je nog zoekende bent naar de juiste methode om de belichting onder controle te krijgen (niet gemakkelijk bij tegenlichtopnames waarbij je alle detail wilt bewaren)
    Zei het op het veld, of achter de pc.
    Dat merk ik aan de bevreemdende witte vlek in de lucht rechts.
    Groeten!

    500px / Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Turnhouts Vennengebied, II

      Interessant beeld.

      Linkse deel vind ik prachtig. Jammer van de uitgebrande lucht rechts.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Turnhouts Vennengebied, II

        Mooi licht links maar deze foto is bijna onmogelijk zonder gradueel filter, denk ik. Ik heb dat zelf ook niet daarmee vermijd ik dan de zon of fel licht in mijn foto.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Turnhouts Vennengebied, II

          vind het heel knap - de lijnen die zowel naar links als naar rechts gaan geven veel wijdsheid aan het beeld
          mijn website : klik

          Comment


          • #6
            Re: Turnhouts Vennengebied, II

            Knap lijnenspel en aan die vlek kan je nog wel wat werken
            https://www.behance.net/Lynx1966

            Comment


            • #7
              Re: Turnhouts Vennengebied, II

              Oorspronkelijk geplaatst door ddboke Bekijk bericht
              Mooi dat laatste zonlicht op de vegetatie. De lijnen geven opnieuw mooi diepte aan het beeld.

              Het lijkt mij dat je nog zoekende bent naar de juiste methode om de belichting onder controle te krijgen (niet gemakkelijk bij tegenlichtopnames waarbij je alle detail wilt bewaren)
              Zei het op het veld, of achter de pc.
              Dat merk ik aan de bevreemdende witte vlek in de lucht rechts.
              Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
              Interessant beeld.

              Linkse deel vind ik prachtig. Jammer van de uitgebrande lucht rechts.
              Oorspronkelijk geplaatst door Dynax7d Bekijk bericht
              Knap lijnenspel en aan die vlek kan je nog wel wat werken
              Het klopt dat er rechtsboven het wat wit is. Toch op dat moment was de zon fel en hard. Het zag met het blote oog ook zo licht en fel. Trouwens op basis van het histogram zie ik niets uitgebrand.

              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #8
                Re: Turnhouts Vennengebied, II

                Mooie diepte maar je hebt het jezelf wel extra moeilijk gemaakt met dit licht

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Turnhouts Vennengebied, II

                  Laat de opmerkingen aan mij voorbijgaan. Het geheel komt heel natuurlijk over met mooi variabel licht, kleuren en lijnen vanuit een goed standpunt in deze omgeving.
                  Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Turnhouts Vennengebied, II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                    Trouwens op basis van het histogram zie ik niets uitgebrand.

                    Patrick,

                    Je kan zelfs het histogram van een volledig uitgebrande foto 'doen' kloppen door het hevig terugschroeven van belichting/hooglichten.
                    Idem dito bij het histogram van een fel onderbelichte foto zonder detail in de donkere delen.

                    Beide extreme belichtingsaanpassingen brengen steevast ongewenste effecten met zich mee.
                    Zijnde vreemde vlekken bij overbelichting, en hevige kleurruis bij onderbelichting.

                    Daar kunnen we helaas niet om heen.


                    Edit:

                    Met eigen voorbeeld toon ik aan wat hier gebeurd is.
                    Links is de originele belichting met bijhorend histogram, rechts heb ik de belichting dermate teruggeschroefd.
                    Gevolg, histogram heb ik 'doen' kloppen. Echter wel vreemde, onnatuurlijke vlek op het initieel uitgebrandde gedeelte.

                    Last edited by ddboke; 19 mei 2019, 16:04.
                    Groeten!

                    500px / Facebook

                    Comment


                    • #11
                      Re: Turnhouts Vennengebied, II

                      Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                      Laat de opmerkingen aan mij voorbijgaan. Het geheel komt heel natuurlijk over met mooi variabel licht, kleuren en lijnen vanuit een goed standpunt in deze omgeving.
                      Raymond,

                      Mooi dat je technische imperfectie naast jou kan leggen bij het bekijken van deze foto.
                      Dat zorgt ervoor dat je nog meer kan genieten van dergelijke beelden.

                      Deze belichting naturel noemen helpt mijn inziens niemand vooruit.
                      Groeten!

                      500px / Facebook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Turnhouts Vennengebied, II

                        Mooie dynamische compo en goeie uitvoering.

                        Comment

                        Working...
                        X