Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The way down to the fjord

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The way down to the fjord



    Zelfs op donkere bewolkte dagen
    is het winterlandschap in Noord-Noorwegen
    nog steeds spectaculair maar
    vaak niet makkelijk om in een foto te vangen.

    Ik twijfel nog steeds over deze foto
    omdat het uitzicht in werkelijkheid
    nog vele malen mooier was.




    Voor de liefhebbers, hier vinden jullie de grote versie.

    Last edited by mortierke; 13 december 2019, 19:10.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: The way down to the fjord

    wat een plaat en wat een details in de grote versie.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: The way down to the fjord

      de term "showcase" waardig ! mooie kleur en gradatie; prachtig die weg kronkelend door dat sneeuwlandschap.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: The way down to the fjord

        Prachtige locatie die je hier weer laat zien Kurt en vastgelegd met een mooi gekozen compo
        Altijd moeilijk om in een berglandschap het vast te leggen zoals je het ter plaatse ziet
        Ik zie wel enkele bewerkingssporen die ik niet kan verklaren, zeker duidelijk op de grote versie
        En dan vooral in de lucht bij de scheiding tussen donkere delen van de bergen en de lucht
        Heeft mss iets te maken met de clarity schuiver, kweet nie zeker maar heb het gevoel dat je de clarity hier naar benden hebt gehaald voor een zachter beeld en daardoor de halo's zijn ontstaan ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: The way down to the fjord

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik zie wel enkele bewerkingssporen die ik niet kan verklaren, zeker duidelijk op de grote versie
          En dan vooral in de lucht bij de scheiding tussen donkere delen van de bergen en de lucht
          Heeft mss iets te maken met de clarity schuiver, kweet nie zeker maar heb het gevoel dat je de clarity hier naar benden hebt gehaald voor een zachter beeld en daardoor de halo's zijn ontstaan ?

          grts
          Sieg
          Er zitten inderdaad wat donkere stukjes in de lucht net boven de bergen. Het zou kunnen te maken hebben met een bewerking in Color Efex of inderdaad misschien clarity in Lightroom.
          Ik heb het eindresultaat op mijn laptop en Dropbox staan maar de originele versie en bewerking staat ergens op een harde schijf die ik niet direct bij de hand heb Maar je hebt wel gelijk.
          vriendelijke groeten, Kurt
          Mijn foto's
          Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

          Comment


          • #6
            Re: The way down to the fjord

            Een knappe foto, maar ik heb het gevoel dat de kronkelende weg nog nadrukkelijker zou zijn als je rechts ook de besneeuwde berm had meegenomen. Of een iets hoger standpunt zodat de rijweg van de eerste bocht naar links helemaal zichtbaar was. Het geïsoleerde stukje rijweg rechts trekt voor mij persoonlijk iets teveel aandacht.

            Comment


            • #7
              Re: The way down to the fjord

              Iedereen kan al eens te maken hebben met 'bijverschijnselen' welke in feite zouden moeten opgelost worden als je de top van de top wil. Maar het is duidelijk dat dit toch al eens over 't hoofd wordt gezien. Is de foto daardoor minderwaardig ? Af en toe worden sommige zaken getolereerd of zelfs niet gezien. Dit landschap geeft me een gevoel van grauw- en kilheid, een beetje origineel door de kleur waar de slingerende weg voor spanning zorgt. Ik kan deze dan ook waarderen maar niemand is onfeilbaar.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: The way down to the fjord

                Oorspronkelijk geplaatst door HuyJoh Bekijk bericht
                Een knappe foto, maar ik heb het gevoel dat de kronkelende weg nog nadrukkelijker zou zijn als je rechts ook de besneeuwde berm had meegenomen. Of een iets hoger standpunt zodat de rijweg van de eerste bocht naar links helemaal zichtbaar was. Het geïsoleerde stukje rijweg rechts trekt voor mij persoonlijk iets teveel aandacht.
                Ja ik snap wat je bedoelt en dat is ook wat ik bedoelde door te zeggen dat het in werkelijkheid nog vele malen mooier was. De foto is nu al met een groothoeklens op max genomen als mijn geheugen me niet in de steek laat dus een nog wijder beeld was niet mogelijk, toch niet in één shot. Een hoger standpunt was ook niet mogelijk (zonder drone toch niet en het risico om van een gladde rots te donderen was me net iets te groot )
                Ik heb ook een verticale versie maar van het moment dat de weg aan de rechterkant weggelaten wordt verlies ik ook een groot stuk diepte in de foto. Het is een moeilijke, vandaar ook mijn eigen twijfel. Het landschap was er zo overweldigend mooi dat het moeilijk in een foto te vangen was.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: The way down to the fjord

                  ik vind hem zeker geslaagd ,mooie diepte mede door de kronkelende weg en het achterliggend meertje , de sfeer herken ik ook meteen ,tja dat foutje is er idd maar ik weet zeker als je hem zou afgedrukt willen dat je dit nu zal verwijderen heel knap werk

                  Comment


                  • #10
                    Re: The way down to the fjord

                    Prachtige foto, mooi hoe de kronkelende weg je naar het fjord leidt.
                    Ronny

                    Comment


                    • #11
                      Re: The way down to the fjord

                      Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
                      de term "showcase" waardig ! mooie kleur en gradatie; prachtig die weg kronkelend door dat sneeuwlandschap.
                      Ik sluit me hier helemaal bij aan. Prachtige bewerking
                      https://www.behance.net/Lynx1966

                      Comment


                      • #12
                        Re: The way down to the fjord

                        Fantastisch beeld. Zeker de grote versie is om te vingers af te likken.
                        Tot maandag zou ik zeggen.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: The way down to the fjord

                          Proficiat met de Hof!

                          Comment


                          • #14
                            Re: The way down to the fjord

                            proficiat met deze mooie HOF!
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: The way down to the fjord

                              Proficiat, deze had ik in de HOF verwacht
                              https://www.behance.net/Lynx1966

                              Comment

                              Working...
                              X