Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The old Mill

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The old Mill

    Op weg naar Schotland, hebben we een tussenstop gedaan in het Lake District.
    Deze stond al lang op onze verlanglijst, en bij voorkeur bij donker somber weer.



    Alvast bedankt voor de belangstelling.
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

  • #2
    Re: The old Mill

    Hele mooie fotogenieke locatie Johan, mooi gekozen compo wederom
    Zou het kunnen dat hier ietwat een kleurzweem over de foto ligt, zowat geel-groen ?
    Ik zou het even controleren

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: The old Mill

      Mooi maar inderdaad wat groen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: The old Mill

        afgezien van de kleurtoon een heel mooi beeld!
        "Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."

        Comment


        • #5
          Re: The old Mill

          aangenaam beeld, de lucht is niet ok verschil tussen de bomen

          Comment


          • #6
            Re: The old Mill

            Knap beeld van de misschien wel meest gefotigrafeerde watermolen ter wereld

            In een dergelijke groene omgeving kan het met wat somber licht niet anders dan dat je daar een groenzweem hebt, voor mij is dat precies natuurlijk en dus best wel ok
            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

            Comment


            • #7
              Re: The old Mill

              Het groen spat van het scherm, maar stoort me hier eigenlijk niet . Hele mooie foto.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: The old Mill

                knap...mooie compo...doet me weg dromen in een Harry Potter film...

                Groeten
                Freddy
                https://fredor2.wixsite.com/my-site

                Comment


                • #9
                  Re: The old Mill

                  Prachtige locate, mooi in beeld gebracht!
                  BD0681BE -
                  Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                  Comment


                  • #10
                    Re: The old Mill

                    Prachtige foto Johan ,zeer mooie locatie en de typische bedekking met mossen ,ik heb hem eens binnengehaald en heb met WB pipet op het (normaal) witte schuim , ,maar het is en blijft een prachtfoto met een afwerking dat ik gewoon ben van jou
                    Last edited by bopatje; 10 februari 2023, 12:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: The old Mill

                      Prachtplaatje!

                      Comment


                      • #12
                        Re: The old Mill

                        Heel mooie, sfeervolle en tot de verbeelding sprekende plaat!

                        Comment


                        • #13
                          Re: The old Mill

                          Iedereen bedankt voor zijn of haar reactie. De kleuren zijn nogal een gespreksonderwerp, en daar zal ik op in gaan, hieronder.

                          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                          Prachtige foto Johan ,zeer mooie locatie en de typische bedekking met mossen, ik heb hem eens binnengehaald en heb met WB pipet op het (normaal) witte schuim geklikt in het riviertje ,ik kwam tot dit resultaat , miss is het er net tussenin hoewel ik als ik wat langer kijk het best zo zou kunnen geweest zijn ,maar alleen jij weet dat ,als je het zelf wilt doen en eventueel een up plaatsen verwijder ik de mijne ,en als je liever hebt dat ik hem meteen verwijder zeg het maar ,maar het is en blijft een prachtfoto met een afwerking dat ik gewoon ben van jou
                          Bedankt Patrick, dat je de moeite hebt genomen om de foto binnen te halen en van jouw bevindingen een voorbeeld hebt laten zien.
                          Natuurlijk ben ik gaan kijken en ook met de pipet aan de slag gegaan. Ik heb echter op het grijs van de dakbedekking "gemikt". Resultaat: Precies zoals de foto is.
                          Het water heeft een lichte blauwtint, omdat een camera iets wits in de schaduw, altijd een blauwig tintje geeft. Daarom kom jij wat warmer uit, denk ik?
                          Verder heb ik op Flickr naar andere foto's van die plaats gekeken, en gezien dat "mijn" kleuren overeenkomen met foto's van anderen.
                          Ik heb ook en vermoeden dat velen denken dat alle mossen hetzelfde zijn. Niets is minder waar. Ik ken geen soorten, maar weet wel dat er veel kleurvariatie in zit.
                          En vergeet ook niet dat de UK veel natter is dan het vasteland. Er zijn niet voor niets regenwouden daar.
                          Op de terugreis zijn we ook nog in het Peak District geweest. Daar is een plek, waar alles van onder tot boven onder de mossen zit.
                          Dus ooit komt er nog meer groen.
                          @ Patrick: Gewoon laten staan, hoor.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: The old Mill

                            Bedankt Johan, ik vermoede al dat het er iets tussenin was, en idd wat mossen betreft, dat kan zo variëren van plaats tot plaats, Schotland heb ik ook ooit bezocht daar is gewoonweg alles met mos overgroeid. Het is allemaal groen maar dan in ontelbare tinten, van heel somber tot zo fluorescerend dat het op een foto niet meer geloofwaardig overkomt. Ik zal hem weghalen, ik wil geen verwarring veroorzaken, jij weet als geen ander hoe het terplaatse was [emoji4][emoji6]

                            Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Re: The old Mill

                              Prachtige foto Johan!

                              Comment

                              Working...
                              X