Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

The Moor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] The Moor

    Nog ééntje van Dartmoor maar dan in zwart-wit..



    Update, beetje meer punch:

    Last edited by jos82; 8 september 2016, 19:41.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: The Moor

    Erg knappe long exposure!
    Mooie Z/W omzetting, barst van de sfeer vind ik, duidelijk onderwerp en dieptewerking, ik ben fan!!

    Zie dat het met de D500 genomen is, die body leent zicht toch ook wel voor landscapes zo te zien
    Staat op mijn verlanglijstje, maar m'n max budget is 2000€, nog even wachten dus.

    Comment


    • #3
      Re: The Moor

      Oorspronkelijk geplaatst door RobC83 Bekijk bericht
      Zie dat het met de D500 genomen is, die body leent zicht toch ook wel voor landscapes zo te zien
      Staat op mijn verlanglijstje, maar m'n max budget is 2000€, nog even wachten dus.
      Bedankt voor de mooie reactie Rob..
      D500 zeker geschikt voor landschap, in vergelijk met mijn D7000 zijn de foto's op lage ISO stukje zuiverder, en in de nabewerking is er een stuk meer mee te doen merk ik..
      Wil me nog wel de Nikon 200-500 aan gaan schaffen, en het potentieel van de camera dan meer gaan benutten...10fps voor landschap heb je niet veel aan..
      Prijs zal zeker onder de 2000 gaan zakken..
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: The Moor

        Prachtige compo en die LE doet het hier zeer goed.
        Prima omgezet ook
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: The Moor

          schitterende zwartwit fotografie waar ik meer en meer verzot op ben aan het raken. Als tegenbeweging aan het spetterende kleurspektakel dat je ziet op sites als 500px en consoorten. Mega !
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: The Moor

            Ik zou zelfs een stuk van de onderkant wegdoen en er een 16:9 van maken met het accent op de gestapelde rotsen. Foto wordt daardoor nog rustiger. Dit is mijn eigen interpretatie maar is het proberen waard.

            Comment


            • #7
              Re: The Moor

              Prachtige omzetting een een goed gekozen compo. Mede door de L.E. een prachtige sfeer gemaakt.
              Ik kan mij vergissen, maar het lijkt of je penseel, aan de rechterkant van het hoogste punt, een stukje overgeslagen heeft ?
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: The Moor

                Mooie opname wederom Jos zoals we van je gewend zijn
                Knappe omzetting ook met een zachte afwerking
                Hetgeen Johan bedoelt zag ik eigenlijk ook onmiddellijk, lijkt een stukje dat wat lichter is uitgevallen, het kan natuurlijk ook zo geweest zijn

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: The Moor

                  Bedankt voor de fijne reacties..
                  Croppen vind ik hier zelf beetje zonde...Juist de diagonaal van links naar recht gaat dan wat verloren..

                  Denk dat ik nieuwe bril nodig heb, maar ik ziet het niet de lichte plek...Zien jullie het ook in de originele kleuren versie...KLIK?
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: The Moor

                    Op de kleurversie is er ook een licht bandje te zien. Maar het zou ook lichtval op de achtergrond kunnen zijn.
                    Op de z/w- versie lijkt het echter verder door te lopen naar boven. Om het nader te duiden, heb ik het gemerkt
                    Als we het mis hebben, sorry. In het andere geval zal je voor straf een keer terug moeten.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: The Moor

                      Een keer terug moeten zou zeker straf zijn...Wie weet, zover is het ook weer niet..
                      Nu zie ik ook wat jullie bedoelen...In de zwart-wit is dit nog eens extra benadrukt denk ik..
                      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                      MIJN WEBSITE

                      Comment


                      • #12
                        Re: The Moor

                        Mooi beeld, knap voor het z/w te kiezen. Dit komt echt goed tot zijn recht in dit beeld !
                        MVG John
                        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

                        Comment


                        • #13
                          Re: The Moor

                          Ik hou vooral van de sobere en rustige sfeer in deze foto, extra benadrukt door het zwart wit.
                          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                          Groeten
                          Kurt

                          Comment


                          • #14
                            Re: The Moor

                            De compositie en omzetting zijn zeer verzorgd. Ik mis een klein beetje contrast in de rotsen op de voorgrond.

                            Grtz

                            Patrick
                            http://www.patricklemaire.photography/

                            Comment


                            • #15
                              Re: The Moor

                              heel mooie omzetting, knap beeld
                              groeten, Kristof
                              Canon EOS 5D mkII

                              Comment

                              Working...
                              X