Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Symmetrische koeien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Symmetrische koeien



    f/8 1/200 ISO100

  • #2
    Re: Symmetrische koeien

    Prima vastgelegd
    Zou ook nog een mooi beeld zijn zonder de koeien

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Symmetrische koeien

      Dank je voor de commentaar Sieg

      Comment


      • #4
        Re: Symmetrische koeien

        Mist toch wat aan scherpte.
        Ook het format voor dit beeld vind ik geen goede keuze, zou gaan voor landscape.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Symmetrische koeien

          Mooi geschoten. Kijkt lekker met die laagjes

          Comment


          • #6
            Re: Symmetrische koeien

            De opbouw van het beeld vind ik heel goed. Zonder koeien kan het inderdaad ook.
            Kunst is genieten - genieten is een kunst !

            Comment


            • #7
              Re: Symmetrische koeien

              Mooie compo, ook zonder de koeien, maar ze zijn zeker een meerwaarde.

              Mvg.,
              Smets84

              Comment


              • #8
                Re: Symmetrische koeien

                Goed gelukte foto, helaas verkeerd gekozen formaat.
                Een 16:9 horizontaal had meer interessante details laten zien.
                Koeien of geen, dat is een eigenvoorkeur, maar die lieve beesten hadden voor mij er beter niet opgestaan want nu zijn ze eigenlijk het middelpunt van de belangstelling.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Symmetrische koeien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                  Mooi geschoten. Kijkt lekker met die laagjes
                  Ik volg!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Symmetrische koeien

                    het formaat vind ik niet zo een goede keuze

                    Comment


                    • #11
                      Re: Symmetrische koeien

                      mmm... zonder de koeien had ik de foto misschien niet eens genomen.

                      Het verticale formaat is niet zo veel gebruikt voor de meer horizontaal geinclineerde landschapsfotografie lijkt me. Ik vond het passen om de nadruk te leggen op de koeien, bomen en daarboven de wolken. Een soort van 'stacking' van de elementen.

                      Wat betreft de scherpte weet ik niet zo goed wat denken. Sharpening toepassen? Andere lens? of ander focuspunt?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Symmetrische koeien

                        Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                        mmm... zonder de koeien had ik de foto misschien niet eens genomen.

                        Het verticale formaat is niet zo veel gebruikt voor de meer horizontaal geinclineerde landschapsfotografie lijkt me. Ik vond het passen om de nadruk te leggen op de koeien, bomen en daarboven de wolken. Een soort van 'stacking' van de elementen.

                        Wat betreft de scherpte weet ik niet zo goed wat denken. Sharpening toepassen? Andere lens? of ander focuspunt?
                        Met mijn tip "zonder de koeien" bedoel ik niet als de koeien er niet zijn, ik bedoel uiteraard dat het mooiste van de opname de bovenste helft is, dus het gedeelte boven de koeien
                        Het verticaal formaat wordt héél veel gebruikt in de landschapsfotografie, moet je eens wat meer op letten, om een voorbeeld te geven, elke cover van een magazine is in verticaal formaat
                        Enkel is dit bij jouw opname wel heel smal en hoog, daardoor krijg je een voor het oog een onnatuurlijk beeld

                        Kwestie van de scherpte, na het verkleinen moet je uiteraard altijd een extra verscherping toepassen, logisch
                        Maar of bij deze opname het probleem bij de lens of het gebruikte focuspunt ligt kan enkel jijzelf weten, daar hebben wij geen zicht op

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Symmetrische koeien

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Met mijn tip "zonder de koeien" bedoel ik niet als de koeien er niet zijn, ik bedoel uiteraard dat het mooiste van de opname de bovenste helft is, dus het gedeelte boven de koeien
                          Het verticaal formaat wordt héél veel gebruikt in de landschapsfotografie, moet je eens wat meer op letten, om een voorbeeld te geven, elke cover van een magazine is in verticaal formaat
                          Enkel is dit bij jouw opname wel heel smal en hoog, daardoor krijg je een voor het oog een onnatuurlijk beeld
                          Ja, de foto is niet gecropped. Ik vind zelf ook het 4:3 formaat iets rustiger indien rechtopstaand dan de 3:2 standaard van modernere cameras.

                          Kwestie van de scherpte, na het verkleinen moet je uiteraard altijd een extra verscherping toepassen, logisch
                          Ik dacht dat Photoshop dat automatisch deed bij verkleinen via de "bicubic sharper" methode bij het verkleinen van het beeld? Pas je dan nog extra sharpening toe? Ik doe de sharpening bij het uiteindelijke beeld maar niet meer indien ik naderhand het beeld verklein om bv op te laden naar deze website.
                          Maar of bij deze opname het probleem bij de lens of het gebruikte focuspunt ligt kan enkel jijzelf weten, daar hebben wij geen zicht op
                          De focus lag bewust op de koeien. Toepassing van single point autofocus methode. Ik probeer nog uit te vissen of ik nu van die DO lens hou of net niet. Het is misschien een kwestie van de juiste toepassing en techniek te vinden. Helemaal uitgezoomd tot 300 mm probeer ik te vermeiden bv. En f/8 is het scherpste las ik ergens. Daar streef ik meestal naar tenzij voor portretten met wazige achtergonden of zo.

                          grts
                          Sieg
                          Insgelijk

                          Comment

                          Working...
                          X