Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Summer’s almost here

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Summer’s almost here



    Canon Eos R6 - RF 35mm F1.8 - F10 / ISO 400


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    500px

  • #2
    Re: Summer’s almost here

    Ik heb het gevoel dat je hier de schaduwen enorm hebt opgelicht want er zit een pak ruis in de opname
    Ook de keuze van een te groot diafragma pak hier niet zo mooi uit, teveel buiten het scherptegebied
    Qua lensflare valt het nogal mee om zo recht in de zon te fotograferen

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Summer’s almost here

      Leuk maar snap de camerainstelling niet zoals je tegen het zonnetje in fotografeert..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Summer’s almost here

        Ik ben nog aan het wennen aan de camera en lenzen en ik heb ook een hele tijd niet meer gefotografeerd. Het is dus terug even zoeken voor mij moet ik zeggen qua instellingen. Ik dacht te exposen voor de highlights, en dan inderdaad in post de schaduwen terug op te trekken, vandaar deze instellingen.


        Sent from my iPhone using Tapatalk
        500px

        Comment


        • #5
          Re: Summer’s almost here

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Ik heb het gevoel dat je hier de schaduwen enorm hebt opgelicht want er zit een pak ruis in de opname
          Ook de keuze van een te groot diafragma pak hier niet zo mooi uit, teveel buiten het scherptegebied
          Qua lensflare valt het nogal mee om zo recht in de zon te fotograferen

          grts
          Sieg
          Hoe bedoel je teveel buiten het scherptegebied? F10 zorgt er toch net voor dat quasi alles scherp is?

          Persoonlijk vind ik dat het moeilijkste om de juiste f-waarde te kiezen. Ik snap de driehoek van Aperture / iso / shutter en ik snap ook dat je voor iets te isoleren een groot Aperture wilt maar andersom vind ik het vaak moeilijk om te bepalen welke f-waarde te nemen, puur op acherpte/diepte vlak hè, niet qua juiste belichting.


          Sent from my iPhone using Tapatalk
          500px

          Comment


          • #6
            Re: Summer’s almost here

            Oorspronkelijk geplaatst door arten Bekijk bericht
            Hoe bedoel je teveel buiten het scherptegebied? F10 zorgt er toch net voor dat quasi alles scherp is?

            Persoonlijk vind ik dat het moeilijkste om de juiste f-waarde te kiezen. Ik snap de driehoek van Aperture / iso / shutter en ik snap ook dat je voor iets te isoleren een groot Aperture wilt maar andersom vind ik het vaak moeilijk om te bepalen welke f-waarde te nemen, puur op acherpte/diepte vlak hè, niet qua juiste belichting.


            Sent from my iPhone using Tapatalk
            Qua diafragma dacht ik dat je een groot diafragma gebruikt had omdat er nogal wat onscherpte in de opname zit
            Maar bij nader inzien is eigenlijk de gehele opname niet zo scherp, misschien iets misgegaan
            Wat was je sluitertijd ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Summer’s almost here

              1/400

              Waaraan zie jij dat het hele beeld niet scherp is dan?

              De iso is uiteraard een fout en kan lager


              Sent from my iPhone using Tapatalk
              500px

              Comment

              Working...
              X