Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sterrenwacht tenerife

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sterrenwacht tenerife

    Hey,
    Enkele dagen terug van verlof en met een paar redelijke foto's waaronder deze



    Ik had eigenlijk een bezoek aan de sterrenwacht gepland maar die was niet toegankelijk voor Juni.
    We hebben dan maar besloten om savonds een paar keer terug te keren om sterrenfoto's te maken ( iedere keer een uur rijden ).

    Het leek ons dan ook een leuk idee om de sterrenwacht te fotograferen tussen de sterren door.

    Ik had gedacht boven op de teide veel minder last te hebben van lichtvervuiling, maar tarara !!!

    De foto is gemaakt uit 15 beelden van telkens één minuut belichting ( 15 min )
    en het was ons Marijke die de chronometer bediende
    Handmatige scherpstelling ( nooit gedacht dat het scherpstellen zo moeilijk zou zijn in het donker )
    Diafragma 3.3
    ISO 400
    Sluitertijd : bulb ( met draadonspanner ) totaal 15 Min.
    witbalans : bewolkt
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Re: Sterrenwacht tenerife

    Vindt het meer dan lovenswaardig.
    Ben al verschillende malen op de Teide geweest maar nooit bij nacht. Dacht ook dat er dan toch geen lichtvervuiling zou zijn. Waar komt dat daar in de omgeving dan nog van?
    Mss opnames in het Noorden (Mercedez gebergte) beter?
    Ik begrijp je uitleg niet al te best: heb je dat 15 minuten continu belicht of 15 maal 1 minuut met tussenpozen van ...???? Ik denk het laatste want in ieder lijntje lijken er 15 puntjes te zijn.
    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Sterrenwacht tenerife

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome
      Vindt het meer dan lovenswaardig.
      Ben al verschillende malen op de Teide geweest maar nooit bij nacht. Dacht ook dat er dan toch geen lichtvervuiling zou zijn. Waar komt dat daar in de omgeving dan nog van?
      Mss opnames in het Noorden (Mercedez gebergte) beter?
      Ik begrijp je uitleg niet al te best: heb je dat 15 minuten continu belicht of 15 maal 1 minuut met tussenpozen van ...???? Ik denk het laatste want in ieder lijntje lijken er 15 puntjes te zijn.
      Henri
      Er zijn 15 foto's gemaakt die telkens 1 min. belicht zijn met een tussenpauze van enkele sec ( de tijd om mijn draadonspanner in te duwen en te blokeren ).
      De 15 foto's zijn in PS boven elkaar gezet ( iedere laag " lighten " aanvinken ).
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Sterrenwacht tenerife

        de uitvoering van deze opname zeer geslaagd, de sterren maken het compleet.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Sterrenwacht tenerife

          Heel mooi gedaan

          Comment


          • #6
            Re: Sterrenwacht tenerife

            Ik heb ooit eens een tutorial gezien waar je dit kon simuleren via PS.
            Geef mij maar jouw foto en techniek ! Knap gedaan !
            Heb er trouwens nog nooit echt bij stilgestaan dat dat op 15 minuten al zo'n strepen kan opleveren ;-)

            PS
            Staat de sterrenwacht daar in het echt ook zo scheef
            Dank u wel.

            Comment

            Working...
            X