Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Senja in black and white

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Senja in black and white


    Bij bewolkt weer lijkt Senja in het echt vaak een bijna zwart witte omgeving te zijn.
    Dan maar meteen een zwart-wit omzetting van het spectaculaire landschap.




    Voor de liefhebbers, hier kan je de grote versie bekijken.

    En hieronder een update na het lezen van de feedback van Bopatje en Johan. Bedankt mannen



    Last edited by mortierke; 25 december 2019, 11:25.
    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: Senja in black and white

    Mooi en die straal heeft iets Bijbels...
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Senja in black and white

      Man Man.... wat worden we hier getrakteerd. Wederom een prachtplaat.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Senja in black and white

        een beeld om langer naar te kijken, knap werk

        Comment


        • #5
          Re: Senja in black and white

          Knappe sfeerplaat met sterke expressie
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Senja in black and white

            OMG .klasse ,dit is tenminste een echte ZW omzetting ,prachtig licht en contrast , goed om deze om te zetten , die lichtstraal en daarbij het lichtinval op die berg maakt deze helemaal af
            alleen onderaan aan die eilandjes zou ik die donkere waas erboven wat wegwerken ,maar ik ben waarschijnlijk teveel in de details aan het gaan

            Comment


            • #7
              Re: Senja in black and white

              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
              OMG .klasse ,dit is tenminste een echte ZW omzetting ,prachtig licht en contrast , goed om deze om te zetten , die lichtstraal en daarbij het lichtinval op die berg maakt deze helemaal af
              alleen onderaan aan die eilandjes zou ik die donkere waas erboven wat wegwerken ,maar ik ben waarschijnlijk teveel in de details aan het gaan
              Precies de woorden die ik wilde gebruiken. Ook de mooie besneeuwde eilandje in het verlengde van de straal. WAT een MOMENT !
              De waas viel mij ook gelijk op.
              Omdat ik weet dat je nu LR gebruikt, zou ik zeker eens teruggaan en kijken, met welk schuivertje het veroorzaakt is.
              Ik zou het waarschijnlijk zoeken in de richting van Clarity, of teveel correctie van schaduwen en/of hooglichten.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Senja in black and white

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                Precies de woorden die ik wilde gebruiken. Ook de mooie besneeuwde eilandje in het verlengde van de straal. WAT een MOMENT !
                De waas viel mij ook gelijk op.
                Omdat ik weet dat je nu LR gebruikt, zou ik zeker eens teruggaan en kijken, met welk schuivertje het veroorzaakt is.
                Ik zou het waarschijnlijk zoeken in de richting van Clarity, of teveel correctie van schaduwen en/of hooglichten.
                Bedankt voor de feedback Patrick en Johan, en jullie hebben gelijk wat betreft de waas boven de eilandjes. Maar net als bij een van de vorige foto's ben ik door een probleempje met LR de bewerking kwijt. Ik heb nog de originele foto's en het eindresultaat maar ik kan dus niet meer terugvinden welke schuivertjes ik in LR gebruikt heb. Ik vermoed ook wel dat het met clarity zal te maken hebben of misschien met een Nik filter die ik heb toegepast. Ik heb de foto nog eens vanaf de originele versie opnieuw bekeken en bewerkt en ik krijg nu geen waas te zien. (zie update)
                De nieuwe bewerking geeft qua sfeer wel niet hetzelfde resultaat maar zoals jullie ongetwijfeld weten kan je met dezelfde foto verschillende kanten uit . Dat maakt het nabewerken van foto's voor mij bijna net zo plezant als het maken zelf. Het enige wat ontbreekt is de buitenlucht, de kou, de wind en het gevoel van hoog op een berg te staan.
                Last edited by mortierke; 25 december 2019, 11:49.
                vriendelijke groeten, Kurt
                Mijn foto's
                Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                Comment


                • #9
                  Re: Senja in black and white

                  Prachtige opname wederom Kurt, echt een topplaat
                  Mijn voorkeur gaat uit naar de blauwere versie, vind ik zelf ook altijd het mooiste in een zw-wt omzetting
                  En inderdaad ook bij deze heb je die subtiele halo's op sommige plaatsen, net hetzelfde zoals bij deze KLIK
                  En zoals ik ook daar schreef denk ik dat het te maken heeft met de clarity schuiver, een schuivertje waarmee je knappe dingen kunt doen maar in sommige gevallen geeft dit ook een halo
                  Je ziet dit verschil ook hier bij je update, die is minder zacht afgewerkt en heeft daardoor ook geen halo ;-)

                  grts
                  Sieg
                  Last edited by Sieg; 25 december 2019, 13:32.
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Senja in black and white

                    Prachtige opname, update is veel beter
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Senja in black and white

                      Heel moeilijk kiezen, maar ik heb toch een voorkeur voor de bovenste foto.
                      Ik zie nu eenmaal softe foto's, die zijn scherp maar de randen zijn niet zo gestoken.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Senja in black and white

                        update bevalt me ook beter.
                        Mochten de bergen minder scherp zijn, zou dit meer bijdragen aan de mysterieuze sfeer ?
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Senja in black and white

                          Ik ben ook fan van de bovenste (originele) omdat die natuurlijker overkomt. Vooral die ene lichtstraal op die berg komt beter over daar en is een echte blikvanger.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Senja in black and white

                            Superknap, zeker die update !!!
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Senja in black and white

                              Prachtig!
                              Groeten, Chris

                              Comment

                              Working...
                              X