Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schelde-Rijn kanaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Schelde-Rijn kanaal

    vriendelijke groeten, Sien

    Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

  • #2
    Re: Schelde-Rijn kanaal

    Ik zou hem horizontaal, op 1/3 van de onderkant zetten, en naar het einde toe van het kanaal ook op 1/3 van de rechterkant. Ik passeer hier een paar maal per jaar maar nooit op het juiste moment van de dag. Loont zeker de moeite om nog eens terug ter keren.
    " Make RAW Not WAR"
    Nikon D750. Tamron 15-30mm f2.8, Tamron 24-70mm f2.8, Tamron 70-200 f2.8, Tamron 90mm F2.8 macro, Nikon 85mm f1.8, Nikon 50mm f1.8 Nikon D7100

    Comment


    • #3
      Re: Schelde-Rijn kanaal

      Lig niet wakker van die voorbijgestreefde regel van drie; zou ten andere betekenen dat de reflectie vd wolken voor een stuk weggaat.
      Denk dat Sien hier koos voor de symmetrie met de lucht/wolken. De afstand blauw boven de wolken vind je ook nagenoeg perfect gereflecteerd terug op de voorgrond/water.

      Compositie zoals ze nu is is duidelijk en leid mooi naar je vluchtpunt. Belichting is ook mooi Sien.
      Alleen denk ik, te oordelen aan de masten, dat de foto een beetje scheef staat.
      Last edited by tcf; 8 juni 2018, 12:49.

      Comment


      • #4
        Re: Schelde-Rijn kanaal

        Foto is niet scherp en staat schuin.
        Sien, uw sensor is erg vuil.
        Foto oogt veel beter als je de bomenrij links bijna horizontaal brengt.
        Die is nu eenmaal zo als iets vanuit een schuine hoek fotografeert.
        Sien, aanzie mijn commentaar niet als afbraak maar eerder als een tip en als ik de link moet verwijderen dan hoor ik het graag.

        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Schelde-Rijn kanaal

          Inderdaad, zoals boven reeds geschreven niet scherp, staat scheef en veel sensorvlekken
          Wil er trouwens nog aan toevoegen dat ik de kleuren wel heel enthousiast vind, mocht voor mij wat natuurlijker, lijkt meer op postkaartkleuren nu
          Ik schrik eigenlijk steeds Sien in de variatie van je kwaliteit die je hier post, het ene moment goed scherp en de volgende keer er compleet naast, eigenaardig

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Schelde-Rijn kanaal

            De foto zou m.i. sterker worden mocht er een binnenschip richting horizon varen. Dan was het een "geïndustrialiseerd" landschap met links die windmolens, rechts de hoogspanningsleidingen en dan nog het kanaal erbij. Wanneer ik op de foto klik gebeurt er niks, dus geen exif meegegeven en moeilijk daardoor te beoordelen vanwaar die onscherpte komt.
            grts,
            Raf.

            Comment


            • #7
              Re: Schelde-Rijn kanaal

              De eerlijkheid van je opname zit er in Sien maar komt er door foutjes onvoldoende uit.
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment


              • #8
                Re: Schelde-Rijn kanaal

                mooie compo met knappe diepte
                minpuntjes zijn al opgenoemd
                Peter
                mijn website : klik

                Comment

                Working...
                X