Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

route nationale

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • route nationale

    panorama uit een 8-tal opnames





    135mm f2 1/125 ISO 200


    bedankt voor het kijken


    Edit: linkje naar grotere versie: klik.
    Origineel beeld is meer dan 115Mpix groot.


    Ch.
    Last edited by charlemagne; 30 mei 2011, 15:10. Reden: link naar groter
    www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

  • #2
    Re: route nationale

    Erg mooi, zelfs op da grootte ziet die er zeer indrukwekkend uit!
    Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

    Comment


    • #3
      Re: route nationale

      Ben benieuwd naar een grotere versie. Ik begrijp de BD-limitaties maar zo blijf ik een beetje op mijn honger zitten.
      Web: http://www.hanscouwenbergh.be
      Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

      Comment


      • #4
        Re: route nationale

        bij deze link naar groter.

        bedankt alvast voor de reacties!

        Ch.
        www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

        Comment


        • #5
          Re: route nationale

          Een heel mooie foto.
          Ik vraag mij echt al heel de tijd af hoe je zo'n soort fotografie doet.

          Comment


          • #6
            Re: route nationale

            Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
            Een heel mooie foto.
            Ik vraag mij echt al heel de tijd af hoe je zo'n soort fotografie doet.
            om op je quote te reageren, fotografie is niet altijd waarheid
            kan je iets specifieker zijn in je vraagstelling?

            Ch.
            www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

            Comment


            • #7
              Re: route nationale

              Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
              om op je quote te reageren, fotografie is niet altijd waarheid
              kan je iets specifieker zijn in je vraagstelling?

              Ch.
              Gewoon hoe je panorama foto's maakt...

              Comment


              • #8
                Re: route nationale

                kunstig gedaan hoor, mooi..

                Comment


                • #9
                  Re: route nationale

                  dank voor de reacties!

                  Oorspronkelijk geplaatst door NathalieVdBossche Bekijk bericht
                  Gewoon hoe je panorama foto's maakt...
                  op locatie:
                  - zorgen dat je een schoon landschap voor je hebt en dat je op de goeie moment op de goeie plek bent. Ik was eigenlijk op weg om reeën te fotograferen, met enkel tele, maar toen ik de zonsondergang zag komen ben ik hiervoor hollend met statief en telelens terug naar m'n verblijfplek gelopen, ongeveer een km'tje verder, snel ander objectief (135mm) gepakt en teruggereden met auto naar dit plekje waar ik 's ochtends al foto's had genomen met de zon in de rug. Dus ik wist min of meer waar ik moest zijn, maar had nauwelijks de tijd om eea. op te zetten.
                  - statief opzetten, camera liefst netjes horizontaal/verticaal (anders krijg je rare verbuigingen in je horizon) Deze zijn in portret stand gemaakt om zoveel mogelijk hoogte te bekomen in het uiteindelijke panorama. Ik heb geen speciale panorama-hulpstukken voor het statief. Als je dichtste punt in beeld niet echt superdicht staat, is dat voor landschappen niet echt een must. (voor architectuur eerder wel)
                  - opnames maken, liefst met draadontspanner of zelfontspanner en MLU voor het vermijden van trillingen. Opnames zo snel mogelijk na mekaar maken, en met een stuk overlap tussen elke foto. (ik had voor deze twee reeksen gemaakt, met een iets andere belichtingstijd. dit was de beste) Opnames allemaal met dezelfde instelling maken, diafragma, sluitertijd, witbalans, ... . Opnames ook in logische volgorde maken, L->R of R->L. Dan heb je slechts een paar seconden tussen elk beeld, en veranderd je hemel minimaal.

                  op computer:
                  - foto's softwarematig aan mekaar zetten. Ik doe het met photoshop - automate -> photomerge -> vraagt alleen beetje geduld.
                  - eventueel nog wat onzuiverheden wegwerken die opgetreden zijn bij het automatisch mergen, hoewel photoshop dat normaliter heel goed doet. Hier was de overgang in de wolken niet altijd 100% qua kleur. Crop bijwerken tot weer een rechthoekig geheel.
                  - eventueel nog wat kleurcorrectie doen met levels/curves/saturatie. Hier een weinig vibrance toegevoegd en contrast wat verhoogd.

                  Je kan ongeveer hetzelfde beeld ook gewoon met de breedhoek maken, maar deze pano's komen wel nog veel meer tot hun recht in een reuze-print. Ik heb twee eerder gemaakte pano's laten printen op 220x57 cm, en da's echt
                  Dan zie je de scherpte van de vele megapixels over het volledige beeld uitgesmeerd. Zalig om naar te kijken.

                  Ch.
                  www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                  Comment


                  • #10
                    Re: route nationale

                    Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                    panorama......


                    Edit: linkje naar grotere versie: klik.
                    die is verdomd mooi hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: route nationale

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      die is verdomd mooi hoor.
                      grt,bouk.
                      dank Bouk, dan moet je de volledige file eens zien.

                      Ch.
                      www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                      Comment


                      • #12
                        Re: route nationale

                        Mooie presentatie. Bijna te mooi om in België gefotografeerd te zijn

                        Comment


                        • #13
                          Re: route nationale

                          Is dan ook niet België.

                          Niet dat het belangrijk is, maar is ook niet echt een nationale, maar départementale, meer bepaald de D941 tussen Verneuil-sur-Avre en La Ferté Vidame. Getrokken vanuit het gehuchtje La Noé.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #14
                            Re: route nationale

                            Bedankt voor de grotere versie; en die is prachtig
                            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
                            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

                            Comment


                            • #15
                              Re: route nationale

                              Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                              dank voor de reacties!



                              op locatie:
                              - zorgen dat je een schoon landschap voor je hebt en dat je op de goeie moment op de goeie plek bent. Ik was eigenlijk op weg om reeën te fotograferen, met enkel tele, maar toen ik de zonsondergang zag komen ben ik hiervoor hollend met statief en telelens terug naar m'n verblijfplek gelopen, ongeveer een km'tje verder, snel ander objectief (135mm) gepakt en teruggereden met auto naar dit plekje waar ik 's ochtends al foto's had genomen met de zon in de rug. Dus ik wist min of meer waar ik moest zijn, maar had nauwelijks de tijd om eea. op te zetten.
                              - statief opzetten, camera liefst netjes horizontaal/verticaal (anders krijg je rare verbuigingen in je horizon) Deze zijn in portret stand gemaakt om zoveel mogelijk hoogte te bekomen in het uiteindelijke panorama. Ik heb geen speciale panorama-hulpstukken voor het statief. Als je dichtste punt in beeld niet echt superdicht staat, is dat voor landschappen niet echt een must. (voor architectuur eerder wel)
                              - opnames maken, liefst met draadontspanner of zelfontspanner en MLU voor het vermijden van trillingen. Opnames zo snel mogelijk na mekaar maken, en met een stuk overlap tussen elke foto. (ik had voor deze twee reeksen gemaakt, met een iets andere belichtingstijd. dit was de beste) Opnames allemaal met dezelfde instelling maken, diafragma, sluitertijd, witbalans, ... . Opnames ook in logische volgorde maken, L->R of R->L. Dan heb je slechts een paar seconden tussen elk beeld, en veranderd je hemel minimaal.

                              op computer:
                              - foto's softwarematig aan mekaar zetten. Ik doe het met photoshop - automate -> photomerge -> vraagt alleen beetje geduld.
                              - eventueel nog wat onzuiverheden wegwerken die opgetreden zijn bij het automatisch mergen, hoewel photoshop dat normaliter heel goed doet. Hier was de overgang in de wolken niet altijd 100% qua kleur. Crop bijwerken tot weer een rechthoekig geheel.
                              - eventueel nog wat kleurcorrectie doen met levels/curves/saturatie. Hier een weinig vibrance toegevoegd en contrast wat verhoogd.

                              Je kan ongeveer hetzelfde beeld ook gewoon met de breedhoek maken, maar deze pano's komen wel nog veel meer tot hun recht in een reuze-print. Ik heb twee eerder gemaakte pano's laten printen op 220x57 cm, en da's echt
                              Dan zie je de scherpte van de vele megapixels over het volledige beeld uitgesmeerd. Zalig om naar te kijken.

                              Ch.

                              Bedankt voor de boeiende uitleg

                              Comment

                              Working...
                              X