Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Preikestolen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Preikestolen

    Deze mag natuurlijk niet ontbreken in een reis door Noorwegen, denk toch wel de meest gefotografeerde locatie daar.
    Het was die dag behoorlijk winderig, eenmaal boven had ik nog nooit zoveel wind meegemaakt. Het waren zulke harde rukwinden, dat je echt moeite had te blijven staan. Het voordeel was dan wel dat bijna niemand op het plateau durfde.

    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

  • #2
    Re: Preikestolen

    Zo heb ik hem nog nooit gezien.
    Toen ik er ooit was waren ze bezig met een reclameshoot voor shampoo, een Noorse schone in traditionele kledij kwam toen vanop de verste punt van het plateau op me toegewandeld. De Lysefjord in de achtergrond en de bezoekers achter het lint (waar ik ben overgekropen). Ik bekijk het nog altijd als de mooiste foto die ik in Noorwegen ooit heb genomen.
    Ik heb dus een speciale band met Preikestolen.

    Goed gedaan Jos, en goed gedurfd want het is daar idd wel erg hoog.

    Comment


    • #3
      Re: Preikestolen

      Bedankt Paul.

      Je maakt ons natuurlijk wel erg nieuwsgierig naar die foto nu.
      Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
      MIJN WEBSITE

      Comment


      • #4
        Re: Preikestolen

        Heel sterke foto !!!

        Mvg John
        http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

        Comment


        • #5
          Re: Preikestolen

          Mooie shot.
          vriendelijke groeten, Helen
          Updated WWW.HELENICA.NL
          ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

          Comment


          • #6
            Re: Preikestolen

            Een hele mooie Jos .
            Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

            Comment


            • #7
              Re: Preikestolen

              Schoontje jos!
              Kan het zijn dat ik deze al eens zien passeren heb van iemand? Ik herinner mij paul zijn uitleg van ergens...
              facebook

              500px

              Comment


              • #8
                Re: Preikestolen

                Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                Bedankt Paul.

                Je maakt ons natuurlijk wel erg nieuwsgierig naar die foto nu.
                Was wel analoog.
                Dateert van 1993 dacht ik, sindsdien ben ik niet meer in het ZuidWesten van Noorwegen geweest.
                Ik ga eens zoeken in de scans (als dat hier tenminste de bedoeling kan zijn ????)
                Last edited by Guest2; 17 oktober 2012, 19:03.

                Comment


                • #9
                  Re: Preikestolen

                  Bedankt voor de reacties al.

                  Mathias, klopt Mortierke heeft hem ook al in verschillende uitvoeringen gepost. ( zie onderaan de pagina ).

                  Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                  Was wel analoog.
                  Dateert van 1993 dacht ik, sindsdien ben ik niet meer in het ZuidWesten van Noorwegen geweest.


                  Ik ga eens zoeken in de scans (als dat hier tenminste de bedoeling kan zijn ????)
                  Zou leuk zijn. Juist mooi om zo een foto uit de analoge tijd nog eens terug te zien.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Preikestolen

                    Mooi zo die "geliefde Preikestolen". Ik had hem nog niet zo zonder volk gezien!
                    "Just do it !"

                    http://jr52.be/index.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Preikestolen

                      mooi,
                      al had ik het liever los gezien
                      eos 600 d
                      lens 18-135 canon 10-22canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Preikestolen

                        Prachtig beeld van een indrukwekkend stuk natuur
                        Ik had het ook liever los van de andere oever gezien, maar dat komt waarschijnlijk nog
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Preikestolen

                          mooi shot
                          graag ook es los
                          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Preikestolen

                            Ik moet toegeven dat ik nog nooit op deze locatie geweest ben. Uit verhalen weet ik dat dit een zeer imposant geheel moet zijn. Echter, uit deze foto blijkt dat niet erg. Het zou net zo goed een rots blok van 1 meter kunnen zijn. Er zou iets van een referentie punt (= een mens?) in de foto kunnen. Maar juist het ontbreken van mensen maakt dit een byzondere foto omdat dat niet zo vaak voorkomt.
                            Website: cameraobschuura.nl
                            Twitter: @CameraObSchuura
                            FaceBook: Cameraobschuura

                            Comment


                            • #15
                              Re: Preikestolen

                              Bedankt allen voor de toffe reacties.

                              Heb helaas geen versie waarbij die los is van de oever van de overkant.
                              Op de plaats waar ik nu zat had ik waarschijnlijk door te gaan staan de rots wel vrij gekregen. Echter door de harde rukwinden durfde ik dit echt niet hier.
                              Deze foto heb ik echt plat op mijn kont genomen. Om op deze plaats te komen heb ik ook echt op de knietjes gedaan.

                              Nog een klassiek beeld ter referentie naar de grootte van de rots HIER.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X