Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pattatenveld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Pattatenveld



    Zicht op een Vlaams veld ano 2019

    f/8 1/60 ISO100

  • #2
    Re: Pattatenveld

    voor mij ligt de scherpte verkeerd, de voorgrond het patatteveld wat het onderwerp is, is nu een wazige boel wat niet prettig kijkt

    Comment


    • #3
      Re: Pattatenveld

      Ik wou de nadruk leggen op het sproeien van het veld. De machine tussen de huizen ook. De eerste naam die me te binnen schoot voor deze foto was "Sproeimachine". Maar uiteindelijk bleef 'Pattatenveld' meer hangen. Het is een typisch Vlaams woord voor een typisch Vlaams zicht uit deze tijd. De rijtjes pattaten zullen niet zo veel veranderd zijn de laatste eeuwen. De manier om er mee om te gaan wel.

      Ik had eventueel de foto kunnen croppen. Meer een 16:9 formaat misschien. De voorgrond wat minder prominent maken.

      Comment


      • #4
        Re: Pattatenveld

        Comment


        • #5
          Re: Pattatenveld

          Neen kijk idd niet aangenaam.
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Pattatenveld

            Een typerend vlaams beeld van de landbouwer, zijn machine en het pattatenveld
            De onscherpte in de voorgrond is inderdaad even wennen, maar mij stoort eigenlijk meer de achtergrond die met alle scherpte gaat lopen en dus meer aandacht vraagt

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Pattatenveld

              Update vind ik al veel beter dan het origineel, maar nog is het voorgrond die iets teveel de aandacht trekt vind ik.
              Omzetting naar BW is zeer geslaagd vind ik.

              Vreemd dat die bomen recht onscherp zijn. Lijken toch vlak achter de huizen te staan die wel scherp zijn.
              Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
              Website - 500px - Instagram

              Comment


              • #8
                Re: Pattatenveld

                Ik begrijp je idee, maar tis een beetje druk. ik vind geen rustpunt in de foto. Toch goeie poging

                Comment


                • #9
                  Re: Pattatenveld

                  Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                  Vreemd dat die bomen recht onscherp zijn. Lijken toch vlak achter de huizen te staan die wel scherp zijn.
                  "Zou dat de lens kunnen?", zijn vraag ik me af. Een Canon 70-300 DO lens. Ze geeft een vrij unieke bokeh, soms heel zacht en soms (zoals in de voorgrond) met een 'onion ring' effect geloof ik dat het genoemd wordt. Ik heb ook soms twijfels over de scherpte van de lens, bij hogere brandpuntsafstanden meestal.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pattatenveld

                    Oorspronkelijk geplaatst door dosdots Bekijk bericht
                    "Zou dat de lens kunnen?", zijn vraag ik me af. Een Canon 70-300 DO lens. Ze geeft een vrij unieke bokeh, soms heel zacht en soms (zoals in de voorgrond) met een 'onion ring' effect geloof ik dat het genoemd wordt. Ik heb ook soms twijfels over de scherpte van de lens, bij hogere brandpuntsafstanden meestal.
                    Als je het niet in post hebt toegevoegd zal het idd de lens zijn vermoed ik. Maar er zullen hier wel kenners van Canon materiaal zijn die daar een antwoord op hebben.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pattatenveld

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Als je het niet in post hebt toegevoegd zal het idd de lens zijn vermoed ik. Maar er zullen hier wel kenners van Canon materiaal zijn die daar een antwoord op hebben.
                      Het is een effect van de lens die ik bij meerdere foto's zie. Soms vraag ik me af of ze defect is.

                      Comment

                      Working...
                      X