Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Park Hoge Kempen - heide in rijm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Park Hoge Kempen - heide in rijm

    Enkele weken geleden, stond de heide s morgens vroeg nog in rijm, met prachtige witte kopjes op de brem...
    ik vond dit prachtige "leidende" weggetje naar de boom, en de zon deed de rest...
    spijtig genoeg geen versie kunnen nemen met sterren zonnetje, ondanks ik het juiste diafragma had denk ik (f16), toch nog een werkpuntje
    best op zwarte achtergrond

    een klik brengt je naar de grotere versie


    HDR van 5 belichtingen, f16 / 23mm / iso 100 / statief
    alle reacties welkom, alvast bedankt voor het kijken!
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

  • #2
    Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

    De grote versie is een pracht plaatje.
    Wat ik wel raar vind is dat je 5 belichtingen hebt samengevoegd en dan nog de zon die wat uitgebrand is? Of net niet?

    Groetjes,
    Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

      Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
      De grote versie is een pracht plaatje.
      Wat ik wel raar vind is dat je 5 belichtingen hebt samengevoegd en dan nog de zon die wat uitgebrand is? Of net niet?

      Groetjes,
      Dirk
      thx Dirk!...enkel het middenste van de zon geeft wat overbelichting... maar dat vond ik eerlijk gezegd niet storen...
      de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
      Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

      Comment


      • #4
        Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

        Hele mooie opname en de koele afwerking is wel passend
        Stel me wel de vraag of je hier effectief wel vijf opnames nodig hebt om dit kleine bereik te overbruggen Steve ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Hele mooie opname en de koele afwerking is wel passend
          Stel me wel de vraag of je hier effectief wel vijf opnames nodig hebt om dit kleine bereik te overbruggen Steve ?

          grts
          Sieg
          terechte vraag Sieg, soms neem ik per 3 opnames, meestal per 5, ik varieer daar niet echt veel in moet ik toegeven, is nogal standaard opzet bij mij in landschappen, kwestie van geen risicos te nemen...
          heeft het nadelen om meer overbelichte fotos in je HDR op te nemen?
          de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
          Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

          Comment


          • #6
            Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

            Mooie foto in ieder geval

            Comment


            • #7
              Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

              ik vind hem heel geslaagd ,mooie kleuren ,mooi licht kortom prachtig
              ik hoor dikwijls de opmerking dat de zon overbelicht is ,wel ,de zon is sowieso overbelicht , je kan er zelfs niet naar kijken .je moet al een heel donkere foto hebben met alleen het zonnevlekje die nog zichtbaar is ,mij stoort dit niet

              Comment


              • #8
                Re: Park Hoge Kempen - heide in rijm

                Mooie HDR. Dat sterrenzonnetje mis ik in het geheel niet.

                Comment

                Working...
                X