Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orion nevels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Orion nevels

    Al meer dan een maand onder de wolken Dan maar een oudje herwerken met de nieuw aangeleerde technieken.

    Van onder naar boven zie je hier:
    - Grote Orion nevel (Messier 42)
    - The running man nebula (NGC 1977)
    - De Paardekopnevel (IC434)
    - Vlam nevel (NGC 2024)
    Meer info op https://astrob.in/8uufj4/0/




    Canon 70-200 f/2.8 op 200mm
    ZWO ASI 294MC PRO
    IDAS LPS D2 (lichtpolutie reductie filter)
    Skywatcher EQ3 statief
    100-tal belichtingen 30sec; 90sec; 180sec afwisselend genomen
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

  • #2
    Re: Orion nevels

    Mooi om ze zo eens allemaal op een rijtje te zien Rudy
    Spijtig dat de core van de grote orion nevel hier is uitgebrand, een makkelijk onderwerp om vast te leggen doch een moeilijk onderwerp om goed vast te leggen
    Je hebt hier wel hele mooie kleuren in deze opname
    Hopelijk krijgen we binnenkort eens wat heldere nachten, deze winter is voor de winterobjecten al een ramp geweest
    Ik heb mijn materiaal nog niet kunnen buitenzetten sinds enkele dagen in oktober, pfff

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Orion nevels

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Mooi om ze zo eens allemaal op een rijtje te zien Rudy
      Spijtig dat de core van de grote orion nevel hier is uitgebrand, een makkelijk onderwerp om vast te leggen doch een moeilijk onderwerp om goed vast te leggen
      Je hebt hier wel hele mooie kleuren in deze opname
      Hopelijk krijgen we binnenkort eens wat heldere nachten, deze winter is voor de winterobjecten al een ramp geweest
      Ik heb mijn materiaal nog niet kunnen buitenzetten sinds enkele dagen in oktober, pfff

      grts
      Sieg
      60 sec belichting met een f/2.8 is al te veel voor de kern blijkbaar .
      Ik hoop op een herkansing de komende weken, deze stack is van vorig jaar en dit weekend met de HSO techniek in PixInsight geprocessed.
      Nu Orion in de vooravond stilaan boven het dak van ons huis komt te staan, staat die ook bovenaan de wenslijst.
      Met de EQ6-R zou ik die wel scherper moeten krijgen hoop ik, al heeft mijn ZWO ASI 294 te grote pixels voor een 200mm lens zelfs met de seeing hier.
      Ik hoop met drizzle 2x of zelfs 3x de undersampling recht te trekken, dat worden dan wel beelden van resp. 45 en 110 megapixel
      Rudy,

      Hier vind je meer Astrofotografie werk.

      Comment


      • #4
        Re: Orion nevels

        Ik besef dat ik zowat steeds hetzelfde schrijf bij jouw foto's en dat het wat cliché is. Ik ken niks van astrofotografie, maar vind het resultaat wel knap en het wordt zeker gewaardeerd
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Orion nevels

          Mooi om ze eens op een rijtje te zien - ik wist niet dat die zo dicht bij elkaar lagen. Meestal krijg je ze elk apart te zien.

          Comment


          • #6
            Re: Orion nevels

            Oorspronkelijk geplaatst door pppictures Bekijk bericht
            Mooi om ze eens op een rijtje te zien - ik wist niet dat die zo dicht bij elkaar lagen. Meestal krijg je ze elk apart te zien.
            Op één van je laatste posts, "Aan de andere kant van de vogel" heb je deze er op staan.
            De drie sterren op een rijtje "Orions belt" de linkse ster is de helderste ster tussen de Paardenkop- en Vlamnevel.
            De tweede ster van het rijtje staat helemaal bovenaan nog net in beeld.
            Daaronder het torentje sterren op je foto, één er van is de grote Orion nevel (het paarse vlekje).
            Rudy,

            Hier vind je meer Astrofotografie werk.

            Comment


            • #7
              Re: Orion nevels

              Heel mooi om zien! Waar is de tijd dat ik zelf met mijn telescoop naar die nevels lag te turen. Was toen wel een beetje een ontgoocheling als je dergelijke foto's ziet in de boeken.
              www.erikthomas.be

              Comment

              Working...
              X