Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Orion nevel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Orion nevel

    Deze week nog eens buitengestaan met mijn telescoop (Meade ETX-70), en nu met mijn camera er aan. Deze foto is gemaakt van de nevel in Orion. 37 foto's van 15 seconden. Deze zijn dan gestacked met DeepsSkyStacker. De foto's zijn gemaakt op ISO 1600 (met mijn D50).

    De telescoop is niet van de duurste en dat zie je vooral op de helderste sterren, die zijn nogal wat groot uigevallen door de lensfouten.

    Orion Nevel

  • #2
    Re: Orion nevel

    De kleuren zijn een beetje, uh, bruin. Sepia?

    Mooie foto. Zo zie je maar weer wat een telescoop en volgapparatuur teweeg kan brengen.
    Tussen twee haakjes: hoe zet je de white balance? Handmatig of automatisch?
    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

    Comment


    • #3
      Re: Orion nevel

      Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
      De kleuren zijn een beetje, uh, bruin. Sepia?

      Mooie foto. Zo zie je maar weer wat een telescoop en volgapparatuur teweeg kan brengen.
      Tussen twee haakjes: hoe zet je de white balance? Handmatig of automatisch?
      Idd, om een of andere reden neemt deepskystacker mijn nefs (raws) als zwartwit bestanden, vandaar dat er zo goed als geen kleur in de foto zit. WB stond op automatisch.
      Dit was een eerste test met mijn opstelling, ik ga nog wel eens proberen of ik dit resultaat kan verbeteren.

      Comment


      • #4
        Re: Orion nevel

        Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
        Idd, om een of andere reden neemt deepskystacker mijn nefs (raws) als zwartwit bestanden, vandaar dat er zo goed als geen kleur in de foto zit. WB stond op automatisch.
        Dit was een eerste test met mijn opstelling, ik ga nog wel eens proberen of ik dit resultaat kan verbeteren.
        Ergens had ik gelezen dat de witbalans bij sterrenopnames het beste op 3500K gezet kan worden. Ik gebruik het sindsdien standaard
        Het kleureffect heb ik ook bij DSS gezien. Sindsdien zet ik mijn raws eerst met de juiste witbalans om in 16bit TIFs en gebruik die in DSS. Dan weet ik zeker dat de kleuren zijn zoals ik ze wil.
        Wellicht is er een eenvoudigere weg, maar die ken ik niet.
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Orion nevel

          Hey juppekes

          Mooi gedaan

          Toch spectaculairder dan mijn Orion

          Zo zie je maar dat ik nog een lange weg te gaan heb, ook aan de materialistische kant

          Dat was het ook een beetje dat ik zag door mijn verrekijker maar dan met een beetje blauwe kleur
          Bootjes

          Comment


          • #6
            Re: Orion nevel

            aansprekende opname.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Orion nevel

              De uitleg hoe je deze foto genomen hebt is,voor mij altans, chinees....maar 't resultaat vind ik mooi

              Comment


              • #8
                Re: Orion nevel

                heel knap, en een mooie...

                Comment


                • #9
                  Re: Orion nevel

                  Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                  Ergens had ik gelezen dat de witbalans bij sterrenopnames het beste op 3500K gezet kan worden. Ik gebruik het sindsdien standaard
                  Het kleureffect heb ik ook bij DSS gezien. Sindsdien zet ik mijn raws eerst met de juiste witbalans om in 16bit TIFs en gebruik die in DSS. Dan weet ik zeker dat de kleuren zijn zoals ik ze wil.
                  Wellicht is er een eenvoudigere weg, maar die ken ik niet.
                  Ik ga dat misschien ook es toepassen, had er zelf ook al aan gedacht om mijn workflow zo aan te passen, maar het leek mij omslachtig werk. Eens zien of ik er wat meer uit krijg.

                  Bedankt voor de commentaren iedereen.

                  Comment

                  Working...
                  X