Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oostpolderkreek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Oostpolderkreek

    Startrails over de Meetjeslandse kreken


  • #2
    Re: Oostpolderkreek

    Ik zie eigenlijk dergelijk foto's niet zo graag, ik zie liever de Melkweg, maar deze foto vind ik wel bijzonder goed gelukt dat geef ik u graag na.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Oostpolderkreek

      Knap gedaan, en respect voor de lange tijd om zoiets te maken. Mooi effect.
      Ik begrijp dat je de sterren niet even op een andere plaats hangt, maar nu is er een aandachtsplaats aan het einde van de pier, en de Poolster.
      Daardoor gaan mijn ogen van de een naar de andere plaats. Misschien iets om een volgende keer toe te passen ?
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Oostpolderkreek

        Mooie locatie uitgekozen Michel, bekend plekje voor mij
        Zo te zien heb je er hier niet te veel tijd ingestoken, had voor mij mooier geweest als je meer opnames had gestackt zodat de lijnen verder liepen
        Wel wat spijtig van de enorme vertekening door de groothoek lens

        Trouwens in tegenstelling tot je vorige vind ik hier de vallende ster wel een meerwaarde ;-)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Oostpolderkreek

          Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
          Knap gedaan, en respect voor de lange tijd om zoiets te maken
          Je zou nog schrikken Johan hoe lang dit maar duurt om deze beweging in beeld te krijgen
          De aarde draait sneller rond dan je denkt
          Op een half uurtje heb je al redelijke startrails, dus een uurtje geeft al redelijke resultaten ;-)

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Oostpolderkreek

            De opname duurde 1 uur, 120 opnames van 30" ik had ook langer gehad, maar de batterij van mijn toestel besliste er anders over, ze gaf er de brui aan na 122 shots , maar inderdaad na een half uurtje belichten zie je al duidelijke trails,en hoe langer de lens, hoe langer de trails, dit is met een 14mm getrokken. Voor Red falcon , ik zie ook liever foto's van de melkweg, maar met de lichtvervuiling in Vlaanderen kan je volgens mij onvoldoende belichten om de melkweg met Nebula's in beeld te brengen, het is wel iets dat ik graag zou proberen in een dark sky gebied. het lijkt me technisch ook nog een uitdaging met de tracker en zo...
            Vertekening door de groothoeklens is hier aanzienlijk duidelijker te zien dan bij d foto met de molen vind ik Sieg, wellicht omdat de poolster te ver uit center staat?

            Comment


            • #7
              Re: Oostpolderkreek

              voor mij een kunstige opname, en zalig om naar te kijken...mooi Michel....

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Oostpolderkreek

                Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                Vertekening door de groothoeklens is hier aanzienlijk duidelijker te zien dan bij d foto met de molen vind ik Sieg, wellicht omdat de poolster te ver uit center staat?
                Inderdaad Michel, hoe verder naar de hoeken je de poolster plaatst hoe meer vertekening je zal zien bij een ultra wide lens
                Maar dat hoeft niet altijd negatief uit te vallen hé
                Welk progje gebruik je om te stacken, of is deze met PS gedaan ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Oostpolderkreek

                  Ik gebruik gewoon PS Sieg, gaat vrij snel en gemakkelijk, alleen in al die beelden vliegtuigen en satellieten weggommen, daar ben ik wel even mee bezig geweest

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oostpolderkreek

                    Altijd mooi die star trails, als ze zo verzorgd uitgevoerd zijn.
                    https://www.instagram.com/tom.vdpoel/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oostpolderkreek

                      Oorspronkelijk geplaatst door michel eloot Bekijk bericht
                      Ik gebruik gewoon PS Sieg, gaat vrij snel en gemakkelijk, alleen in al die beelden vliegtuigen en satellieten weggommen, daar ben ik wel even mee bezig geweest
                      Zelf gebruik ik Sequator, een gratis progje snel en makkelijk
                      Voor andere dingen, deep sky bvb, gebruik ik DSS, veel mogelijkheden en altijd hele goede kwaliteit
                      PS heb ik eigenlijk voor dit soort dingen nog niet geprobeerd, lijkt me in mijn geval ook niet altijd doenbaar
                      Ik maak regelmatig soms stacks van een 3000 à 4000 opnames ;-)

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oostpolderkreek

                        Knap resultaat en vooral proficiat voor dat poetsen in al die beelden
                        die nabewerking is al reden genoeg voor mij om het niet te proberen ...
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oostpolderkreek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Zelf gebruik ik Sequator, een gratis progje snel en makkelijk
                          Voor andere dingen, deep sky bvb, gebruik ik DSS, veel mogelijkheden en altijd hele goede kwaliteit
                          PS heb ik eigenlijk voor dit soort dingen nog niet geprobeerd, lijkt me in mijn geval ook niet altijd doenbaar
                          Ik maak regelmatig soms stacks van een 3000 à 4000 opnames ;-)

                          grts
                          Sieg
                          OMG 3000 a 4000

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oostpolderkreek

                            ik vind het resultaat toch knap ook de belichting in de voorgrond , de vervorming is een beetje spijtig ik denk dat het al een heel stuk zou minder opvallen moest je kunnen (plaatselijk) de planken van de steiger evenwijdig trekken met de onderkant van het kader ,nu heb je het gevoel dat heel het beeld is scheefgetrokken ,is niet zo moeilijk om te doen ,als je hulp wilt laat maar weten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Oostpolderkreek

                              Dankjewel voor het aanbod Patrick maar ik ga gewoon nog eens terug naar dezelfde locatie als ik ter plaatse mijn camera mooi uitlijn met de voorste planken gaat de compositie idd beter zijn bovendien zal de poolster een stukje meer centraal in beeld komen waardoor de perspectiefvervorming minder zou moeten zijn bedankt voor de suggesties allemaal
                              Last edited by michel eloot; 25 augustus 2020, 16:41.

                              Comment

                              Working...
                              X