Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oosterleek

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Oosterleek

    F8/1-800/iso 100 en 1 stop onderbelicht. Vast BP 50 mm Nikon D600

    Ben nieuwe beginner, maar mag ik nu hier ook foto's plaatsen, of moet ik in beginnershoek blijven?
    Last edited by Hak; 15 oktober 2021, 20:14.
    Rp

  • #2
    Re: Oosterleek

    Natuurlijk mag je hier foto's plaatsen, maar misschien eerst eens passeren in het test forum want je foto is niet zichtbaar.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Oosterleek

      Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
      Natuurlijk mag je hier foto's plaatsen, maar misschien eerst eens passeren in het test forum want je foto is niet zichtbaar.
      Met dank Hoop dat hij zichtbaar is?
      Rp

      Comment


      • #4
        Re: Oosterleek

        De foto is goed zichtbaar hier en de grote versie vind ik schitterend.
        Wat een mooie elzengroep heb je hier op beeld gezet.

        Groetjes,
        Dirk

        Comment


        • #5
          Re: Oosterleek

          Mooie serene opname over het IJsselmeer met de boom op de juiste plaats
          http://www.smuttynose.nl

          Comment


          • #6
            Re: Oosterleek

            Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
            De foto is goed zichtbaar hier en de grote versie vind ik schitterend.
            Wat een mooie elzengroep heb je hier op beeld gezet.

            Groetjes,
            Dirk
            Dank Dirk!
            Rp

            Comment


            • #7
              Re: Oosterleek

              Als je doorklikt naar Flickr is de opname wel scherp, doch het doorlinken naar hier doet de scherpte geen deugd
              Goed vastgelegd en een mooi uitkijkje
              Waar je de foto's plaatst moet je zelf weten, meestal wordt er hier wat secuurder gekeken naar de opname.
              Wel leuk als de exif in de opname blijft zitten, als je dat wilt uiteraard, zo zien anderen ook met welke spullen en welke instellingen deze gemaakt is, kan leerzaam zijn voor een beginner

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 15 oktober 2021, 19:28.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Oosterleek

                Mooie foto en nog mooier op Flickr (dit lijkt de laatste tijd wel meer voor te komen heb ik de indruk).
                Welkom !
                Mvg Philip

                Comment


                • #9
                  Re: Oosterleek

                  Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                  Mooie serene opname over het IJsselmeer met de boom op de juiste plaats
                  Dank Olivetti Het is het Markermeer Vroeger de Zuiderzee, en sinds de afsluitdijk en de Markerwaarddijk zijn gerealiseerd is het onderverdeeld in het IJsselmeer(Noordelijk deel) en het Markermeer(Zuidelijk deel).
                  Rp

                  Comment


                  • #10
                    Re: Oosterleek

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
                    Dank Olivetti Het is het Markermeer Vroeger de Zuiderzee, en sinds de afsluitdijk en de Markerwaarddijk zijn gerealiseerd is het onderverdeeld in het IJsselmeer(Noordelijk deel) en het Markermeer(Zuidelijk deel).
                    Natuurlijk je hebt gelijk. Ter plekke ben ik wel bekend.
                    http://www.smuttynose.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Oosterleek

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Als je doorklikt naar Flickr is de opname wel scherp, doch het doorlinken naar hier doet de scherpte geen deugd
                      Goed vastgelegd en een mooi uitkijkje
                      Waar je de foto's plaatst moet je zelf weten, meestal wordt er hier wat secuurder gekeken naar de opname.
                      Wel leuk als de exif in de opname blijft zitten, als je dat wilt uiteraard, zo zien anderen ook met welke spullen en welke instellingen deze gemaakt is, kan leerzaam zijn voor een beginner

                      grts
                      Sieg
                      Dank Sieg In beginnershoek zette ik er de exif bij, sprekende titel met een verhaaltje, maar kreeg toen de opmerking(@Nerdifant) dat dit meestal overbodig was. Normaal laat ik de exif in de foto staan, en ik zal kijken of ik de foto niet opnieuw kan plaatsen, of ik zet er alsnog de gegevens eronder.

                      Update(20.15u) Ze staan erbij(bovenaan) en volgende keer check ik of ze er nog in staan, nogmaals dank F8/1-800/iso 100 en 1 stop onderbelicht. Vast BP 50 mm Nikon D600
                      Last edited by Hak; 15 oktober 2021, 20:16.
                      Rp

                      Comment


                      • #12
                        Re: Oosterleek

                        Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                        Mooie foto en nog mooier op Flickr (dit lijkt de laatste tijd wel meer voor te komen heb ik de indruk).
                        Welkom !
                        Dank Phil. Ik begrijp de verschillen ook niet zo best, maar denk dat het aan de software van Flick ligt. De eerste foto's zette ik verkleind erin, en nu heb ik de grotere versie geüpload in Flick.. Om dan naar hier verkleind naar max. 1024 te uploaden wordt de foto hier een beetje verbasterd.. Dat is dus wel jammer. Volgende keer kleiner in Flick en dan rechtstreeks naar hier, zodat de scherpte blijft.
                        Rp

                        Comment


                        • #13
                          Re: Oosterleek

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hak Bekijk bericht
                          Dank Phil. Ik begrijp de verschillen ook niet zo best, maar denk dat het aan de software van Flick ligt. De eerste foto's zette ik verkleind erin, en nu heb ik de grotere versie geüpload in Flick.. Om dan naar hier verkleind naar max. 1024 te uploaden wordt de foto hier een beetje verbasterd.. Dat is dus wel jammer. Volgende keer kleiner in Flick en dan rechtstreeks naar hier, zodat de scherpte blijft.
                          Juist daar zit het probleem, als je de opname groter op Flickr plaatst dan doet de software hier op BD de verkleining met scherpteverlies tot gevolg
                          Als je daarentegen zelf thuis de opname verkleint naar de max afmeting, zijnde 1024px langste zijde, dan wordt er enkel doorgelinkt en hoeft de software niet ingrijpen om deze te verkleinen
                          Hopelijk een beetje duidelijk

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Oosterleek

                            mooie compo door de afzoming van de bomen en de stenen die vanuit de hoek starten, met het bootje als onderwerp in de verte.
                            mooi hoor !!
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                            Comment

                            Working...
                            X