Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

On the roll

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • On the roll


    Eentje van een aantal dagen geleden.



    vriendelijke groeten, Kurt
    Mijn foto's
    Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

  • #2
    Re: On the roll

    Mijn eerste reactie was: scheve horizon.
    Maar dat is niet zo. Het lijnenspel en de zware lucht aan de rechterkant geven die indruk.
    Prachtige kleuren, en de belichting heb je heel goed onder controle gehouden.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: On the roll

      mooi die kleur op de grond.
      de kleuren van de lucht net effe tè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: On the roll

        Doet mij dromen van de zon. Ik heb er al sterkere van jou gezien, maar toch een heel mooie plaat.
        Geniet van foto's maken

        Comment


        • #5
          Re: On the roll

          Je verwacht inderdaad dat de rollen, door het glooiende landschap, gaan rollen.
          Het licht op de stoppels en rollen is echt heel mooi, prachtig natuurlijk avondlicht.
          Ik had eerlijk gezegd iets meer kleur linksboven de zon verwacht. Maar dat kan natuurlijk ook aan mijn verwachtingspatroon liggen.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: On the roll

            Het verschil met deze Le Nord is dat Le Nord een blend is van 3 belichtingen, wat wel de mogelijkheid biedt om de lichtere gedeeltes vlakbij de zon, iets donkerder/warmer/kleurrijker te houden.
            De foto hier is één opname en eigenlijk was ik zelf verbaasd over hoe goed de X-T1 het doet op gebied van dynamisch bereik.
            Eén opname wil natuurlijk wel zeggen dat je de bijna overbelichte stukken rond de zon wat moet verminderen en daar is het opletten dat je er niet te ver mee gaat want dan lijkt het al snel onnatuurlijk.
            Als je deze foto vergelijkt met "Le Nord" dan is deze hier veel minder bewerkt (de kleuren zijn wel wat sterker naar voor gebracht) en zou hij dus veel natuurlijker moeten lijken.
            Het is natuurlijk afhankelijk van smaak welke de voorkeur geniet.
            vriendelijke groeten, Kurt
            Mijn foto's
            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

            Comment


            • #7
              Re: On the roll

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Mijn eerste reactie was: scheve horizon.
              Maar dat is niet zo. Het lijnenspel en de zware lucht aan de rechterkant geven die indruk.
              Prachtige kleuren, en de belichting heb je heel goed onder controle gehouden.
              Mijn eerste reactie was dezelfde als die van Pieter. Het aflopende landschap maakt het een extra boeiend plaatje
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #8
                Re: On the roll

                Bedankt voor de uitleg. Voor 1 opname vind ik dit inderdaad super !
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: On the roll

                  Wouw 1 opname joh....Zeer indrukwekkend...
                  Knappe foto wederom van je...Prachtig licht en luch hier weer...
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: On the roll

                    Schitterende opname Kurt
                    Ik ga ook meestal met 1 opname te werk, met de juiste bewerking kan je er zoveel uitkrijgen

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: On the roll

                      Ik neem altijd maar 1 opname...rekening houden met de zon is niet altijd gemakkelijk. Achteraf op de pc ziet er toch nog altijd nog beter uit dan op je LCD schermpje...altijd toch wat meer details te zien.
                      Mooie opname Kurt!
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment

                      Working...
                      X