Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

    Hallo Allemaal,

    Ik ga nog wat verder met mijn reeks van Olympic National Park wat op de Olympic Peninsula gelegen is in Washington State. Dit park is schitterend met 3 verschillende eco systemen, je hebt er de bergen, de regenwouden en stranden.

    Vandaag zal ik wat foto's delen van het Hoh Rain Forest langs de "Hall of Mosses" trail wat erg interessant en prachtig was om te zien...echt iets anders en de moeite waard!

    Zijn deze ook wat? of

    Groetjes uit Vancouver,
    Ann







    Wat info over het Hoh Rain Forest voor diegene die het interesseerd: Het Hoh Rain Forest (regenwoud) is 1 van de weinige gematigde regenwouden in de wereld. Dit is het grootste gematigde regenwoud in de wereld. Het is gelegen op het Olympic schiereiland in het westen van Washington State, USA. De jaarlijkse neerslag is tussen de 3.6m en 4.2m, de temperaturen zijn gematigd, en in de zomer is het vaak mistig. Vrijwel elke vierkante centimeter van de bodem is bedekt door levende planten. Sommige planten leven zelfs op de andere. Dit zijn epiphytes, planten die niet in contact komen met de aarde, maar die niet tot de parasieten worden gerekend. Deze epiphytes zijn mede verantwoordelijk voor het jungle-achtige uiterlijk van het regenwoud. In verband met de dichte bedekking van de bodem is het moeilijk voor jonge planten om een goede start te maken. Veel zaden ontkiemen dan ook op omgevallen, rottende bomen. Als deze nieuwe planten gaan groeien, dan gaan hun wortels door de rottende boomstam heen naar de bodem. Nadat de boomstam helemaal is weggerot, blijft een aantal jonge bomen over, die in een rij op hun wortels op stelten naast elkaar staan.

    De dikke, beschermende vegetatie zorgt voor prima huisvesting voor de dieren in het park. De bescherming van de Roosevelt Elk, vernoemd naar president Theodore Roosevelt, is oorspronkelijk een van de voornaamste redenen geweest om Olympic National Park op te richten. Behalve een groot aantal zoogdieren en vogels komen in de regenwouden ook veel insecten, reptielen en amfibiën voor. De meest voorkomende boom in Olympic is de Sitka Spruce. Een volwassen exemplaar is zo dik dat acht man met uitgestrekte armen elkaar net kunnen raken als ze zich eromheen vouwen. Je herkent de Sitka Spruce aan zijn scherpe, zilvergroene naalden. De bomen kunnen tot duizend jaar oud zijn en omdat dit, gelukkig, lange tijd volkomen onbegaanbaar gebied was, zijn ze gespaard gebleven voor de houtkap. De western red cedar reikt meer dan tachtig meter hoog, met zijn vezelige kaneelkleurige bast en zijn platte, op kant lijkende, varenachtige bladeren. Ook de Big Leaf Maple, vaak dicht begroeid met mossen, neemt een belangrijke plaats in.

  • #2
    Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

    een bijzonder stukje natuur, voorkeur voor de 2de opname!

    Comment


    • #3
      Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

      SpOOkBomen........

      heel heel mooi!!!! voorkeur voor de eerste..heeft wat weg van de boom uit The Lord of the Rings......
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

      Comment


      • #4
        Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

        Een heel feeërieke sfeer geeft dat. Ik vind het erg mooie fotos en ze nodigen uit om "te blijven ontdekken".

        Moeilijk om een voorkeur uit te drukken, als het moet kies ik de 3de
        Web: http://www.hanscouwenbergh.be
        Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

        Comment


        • #5
          Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

          Ik zit er al een aantal minuten naar te staren, en wacht nog steeds op een paar apen die eruit te voorschijn moeten komen ()..

          Geweldige opnames zeg...
          Geen voorkeur, dat zou m.i. niet eerlijk zijn tenopzichte van een ander opname uit deze serie

          Groetjes Sjef
          Groetjes Sjef
          Canon 350D/Canon 18-55/Sigma 55-200/Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro/B&W UV/Kaiser 55 Circ.Pol. filter/Velbon 440CX

          Comment


          • #6
            Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

            Oorspronkelijk geplaatst door yowan-kenobi Bekijk bericht
            een bijzonder stukje natuur, voorkeur voor de 2de opname!
            Voor mij idem.
            Zeer speciaal

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

              Ik ga voor je eerste
              mvg,
              Ludo V.

              Comment


              • #8
                Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                Prachtig! Dit heb ik nog nooit gezien, zoiets spookachtigs schoon zeg
                Ik heb hier toch een lichte voorkeur voor de 2de
                BD0723BE

                Comment


                • #9
                  Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                  Prachtig! Dit heb ik nog nooit gezien, zoiets spookachtigs schoon zeg
                  Ik heb hier toch een lichte voorkeur voor de 2de
                  Ook mijn gedacht
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                    Drie mooie foto's. Ik kan niet kiezen tussen de drie.
                    Zo mogen er nog volgen.
                    Frebeat

                    Meer foto's op http://www.sightings.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                      mooie reeks met bijhorende uitleg , zo steek je nog iets op
                      Ik zal ooit zonder fout leren schrijven

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                        Bomen zoals ik ze nog nooit gezien heb...
                        Mooie foto's en nuttige uitleg erbij.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                          vind het een zeer mooie reeks ! zeer lichte voorkeur voor 2;

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                            Prachtige foto's met daarbij een zéér boeiend en leerrijk verslag...nog van dat Ann

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympic National Park, USA...Reeks 3 (Grillige bomen & mos)

                              Heel mooi!
                              Canon eos350D - 50mm/1.8 - 60 mm macro - 17-40L

                              Comment

                              Working...
                              X