Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nussfjord, Lofoten, Noorwegen




    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

    Heel mooi tafereel, maar ben je niet te ver gegaan met de clarity schuiver?
    't Is een Vicky (dat zegt al veel) maar je hebt betere gemaakt. (oei ben ik niet te streng aan 't worden?)
    Maar ik blijf fan hoor...
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Heel mooi tafereel, maar ben je niet te ver gegaan met de clarity schuiver?
      't Is een Vicky (dat zegt al veel) maar je hebt betere gemaakt. (oei ben ik niet te streng aan 't worden?)
      Maar ik blijf fan hoor...
      Bedankt voor de opmerking.
      Maar deze opmerking heb ik al meer gekregen op mijn foto's van de Lofoten.
      Ik zal daar toch moeten op letten en niet meer zo veel aan het schuiverke trekken
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

        Ja klopt wel wat reeds geschreven is Vicky, heb ik trouwens ook al eens vermeld
        Misschien staat je scherm iets te donker afgesteld, is het gekalibreerd ?

        In ieder geval (buiten de hooglichten) weer een hele knappe opname waarbij de rode kleuren eruit springen

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

          Toch een zeer aantrekkelijk landschap en mooie foto. Vooral de mooie kleurcombinaties spreken mij enorm aan.
          ALS ik het clarity schuifje gebruik , doe ik dat tegenwoordig na het verkleinen en verscherpen. Omdat ik gemerkt hebt dat een mooie clarity-instelling soms lelijk verknoeid wordt door de verscherping.
          Wat ik nog vergeten was : De plukjes struik uit het onderkader.
          Last edited by Johan1956; 13 juli 2015, 16:06. Reden: Wat ik nog.........
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

            Nussfjord, prachtige locatie in zomer maar zeer zeker ook in de winter. Ik ken de plek goed, ben er meerdere malen geweest. Bij het aanschouwen van je foto is het eerste wat ik zie: de enorme 'hardheid' in je foto. Ligt het aan de clarity of is het teveel verscherpt? Ik weet het niet, in ieder geval komt de lieflijkheid van Nussfjord voor mij niet goed uit de verf.
            Persoonlijk zou ik ook de plukjes struikgewas en het lijntje even onder handen nemen.
            http://www.artenco-fotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

              Prachtige omgeving waar ik nog wel eens naartoe wil. Maar ik volg wat de voorgaande commentaren al weergaven.
              Een iets zachtere bewerking zou de foto ten goede komen denk ik.
              Al moet ik wel zeggen dat toen ik in 2012 in Noorwegen was het harde licht me ook wel parten speelde om op foto te kunnen weergeven wat je in werkelijkheid zag.
              Het landschap is er zoveel overweldigender dan je ooit op foto kan weergeven... dit vind ik toch een heel verdienstelijke poging.
              vriendelijke groeten, Kurt
              Mijn foto's
              Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

              Comment


              • #8
                Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

                Weer een hele mooie uit je Lofoten reeks. De huisjes knallen er inderdaad uit...Mooi..

                Oorspronkelijk geplaatst door mortierke Bekijk bericht
                Het landschap is er zoveel overweldigender dan je ooit op foto kan weergeven...
                Hier ben ik het ook helemaal mee eens, Noorwegen ook gedaan, je rijd en wandelt ronde n je kijkt je ogen werkelijk uit, zo prachtig landschap...Maar om dit ook goed weer te geven, even ander verhaal....Dat je in de zomer bijna geen zacht licht hebt werkt ook niet mee..
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

                  iedereen bedankt voor de fijne reacties en opmerkingen
                  Groetjes Vicky

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nussfjord, Lofoten, Noorwegen

                    Prachtig in beeld gebracht
                    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                    Comment

                    Working...
                    X