Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog wat Lierneux

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog wat Lierneux













    Walter
    D850

  • #2
    Re: Nog wat Lierneux

    nog geen reacties
    eerste: iets te wazig
    tweede: leuk idee maar ik zou hem op de flank genomen hebben en niet zo centraal
    drie: de beste van de reeks, mooi dieptezicht jammer van die felle lucht (polarisatiefilter of via ps polarisatie )

    succes
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

    IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

    Comment


    • #3
      Re: Nog wat Lierneux

      voor mij ook de derde.

      Comment


      • #4
        Re: Nog wat Lierneux

        Sorry maar geen van de 3 foto's maakt indruk op mij

        1. onnatuurlijke kleuren - gebrek aan scherpte - compo zegt niet veel
        2. bewerking is niet mijn ding of wel zwart-wit/ kleur
        3. te veel contrast op voorgrond - Foto is precies genomen met heel hard licht
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Nog wat Lierneux

          persoonlijk word ik er niet warm van, hopelijk kunnen deze tips wat helpen:
          1: kleuren vind ik niet natuurlijk, en bovendien ontbreekt er een echt onderwerp
          2: ik hou niet zo van dit type bewerkingen, en bovendien zou het z/w gedeelte wat meer contrast kunnen gebruiken
          3: voorgrond komt niet goed over - misschien eens voorgrond wegcroppen, levels wat aanpassen, en zien of het dan wat wordt?
          Last edited by bnotebaert; 26 februari 2008, 18:49.
          pbase

          Comment


          • #6
            Re: Nog wat Lierneux

            Ik vind bij 1 en 3 de compo's wel goed, maar er is een probleem met de uitvoering, zeker met de belichting en/of bewerking
            Web: http://www.hanscouwenbergh.be
            Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

            Comment


            • #7
              Re: Nog wat Lierneux

              In se drie mooie foto's, maar één en twee mankeren wat scherpte, jammer, en van de derde kan ik de bewerking niet bijzonder smaken, maar daar valt mee te 'shoppen'.
              gegroet, Ludo

              Comment


              • #8
                Re: Nog wat Lierneux

                Oorspronkelijk geplaatst door Odul Reilouc Bekijk bericht
                In se drie mooie foto's, maar één en twee mankeren wat scherpte, jammer, en van de derde kan ik de bewerking niet bijzonder smaken, maar daar valt mee te 'shoppen'.


                Vreemd,'t is juist de derde die het minst bewerkt is,dit is het origineel,rechtstreeks geconverteerd vanuit RAW,zonder enige bewerking:



                Zelf vind ik 'm mooi ( anders had ik hem niet gepost natuurljik ),met die laaghangende zon die de ruggen van de koeien verlicht,en tegelijkertijd dat mistige,waardoor de achtergrond heel ver weg lijkt.Maar, degustibus non disputandum natuurlijk hé , zo is het nu eenmaal



                Walter
                D850

                Comment


                • #9
                  Re: Nog wat Lierneux

                  Oorspronkelijk geplaatst door bnotebaert Bekijk bericht
                  persoonlijk word ik er niet warm van, hopelijk kunnen deze tips wat helpen:
                  1: kleuren vind ik niet natuurlijk, en bovendien ontbreekt er een echt onderwerp


                  Ha ik dacht een landschap?





                  2: ik hou niet zo van dit type bewerkingen,


                  Degustibus non disputandum



                  en bovendien zou het z/w gedeelte wat meer contrast kunnen gebruiken




                  NOG meer contrast?




                  3: voorgrond komt niet goed over - misschien eens voorgrond wegcroppen, levels wat aanpassen, en zien of het dan wat wordt?

                  Ik kan misschien meteen ook de achtergrond wegcroppen en zien wat dat geeft?,maarre wat ruik ik toch de hele tijd?Ah nu weet ik het weer:gebakken lucht!!!


                  Walter
                  D850

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog wat Lierneux

                    Ik ben eens dat er over kleuren en smaken niet te twisten valt, maar wie hier z'n foto's op showcase plaatst wil de mening van anderen horen, dacht ik:

                    Ik ben er ook niet echt laaiend enthousiast over. De kleurbewerkingen geven niet echt een meerwaarde vind ik, maar sugereren dat er iets mis is met je fototoestel.

                    De landschapsfoto's vind ik ook nogal weinig zeggend. De tractor wel redelijk, maar een scherpe zwartwit foto zou mij persoonlijk meer aangesproken hebben.

                    (Het is trouwens: de gustibus (et coloribus) non EST disputandum)
                    Last edited by MatthiasVM; 29 februari 2008, 11:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog wat Lierneux

                      Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasVM Bekijk bericht
                      Ik ben eens dat er over kleuren en smaken niet te twisten valt, maar wie hier z'n foto's op showcase plaatst wil de mening van anderen horen, dacht ik:

                      Ik ben er ook niet echt laaiend enthousiast over. De kleurbewerkingen geven niet echt een meerwaarde vind ik, maar sugereren dat er iets mis is met je fototoestel.

                      De landschapsfoto's vind ik ook nogal weinig zeggend. De tractor wel redelijk, maar een scherpe zwartwit foto zou mij persoonlijk meer aangesproken hebben.

                      (Het is trouwens: des gustibus (et coloribus) non disputantum EST)




                      De juiste uitdrukking,Matthias is DE gustibus ( et coloribus) non est disputandum, in die volgorde,waarvan ik een verkorte versie heb gegeven.Zoek het rustig op,veel succes,ik heb Latijn Griekse gedaan hoor
                      En ik heb zeker interesse in anderen hun mening,je kunt regelmatig in mijn replies lezen dat ik iemand helemaal gelijk geef wat betreft deze of gene verbetering hoor.Maar ik voel wel het verschil als er iemand uit zijn ivoren toren komt afdalen en eens eventjes vanuit de hoogte heel het boeltje afbreekt,tot meerdere eer en glorie van zichzelf..Zo iemand geef ik lik op stuk,al heeft ie tien keer de Pulitzer price gewonnen.
                      Overigens heb ik nu al wel zo'n paar dozijn foto's gepost ,kortelings.Daar zitten er,in alle objectiviteit,toch een aaantal tussen die tot de betere middelmaat behoren.Maar dat blijkt vooralsnog niet uit de replies die er op volgen,als er op volgen.Heeft dat met objectiviteit te maken of favoritisme?
                      Ik ben dat elkaar vliegen afvangen nu wel stilletjesaan beu hier moet ik zeggen.



                      Delere licebit,quod non edideris;nescit vox missa reverti


                      Walter
                      D850

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog wat Lierneux

                        Beste Walter,

                        Groot gelijk. Wilt zo goed zijn, de nodige aanpassingen op Wikipedia te verrichten ?

                        In nomine patris, filii et spiritus sancti

                        Last edited by MatthiasVM; 29 februari 2008, 12:56. Reden: kwas nog een knipoog vergeten ;)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog wat Lierneux

                          Oorspronkelijk geplaatst door MatthiasVM Bekijk bericht
                          Beste Walter,

                          Groot gelijk. Wilt zo goed zijn, de nodige aanpassingen op Wikipedia te verrichten ?

                          In nomine patris, filii et spiritus sancti



                          't Staat er nochtans juist hoor,in Wikipedia:







                          E lingua stula veniunt incommoda multa



                          Walter
                          D850

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog wat Lierneux

                            Derde heeft m'n voorkeur.

                            Eerste vind ik qua kleuren minder geslaagd. Tweede is wel origineel, maar er zijn enkele elementjes die m'n aandacht van de tractor afleiden (witte stukken onderaan en aan de rechterzijkant).

                            Derde vind ik in de mooiste. Misschien belichting van de lucht iets aanpassen.

                            Groetjes,

                            Nathalie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog wat Lierneux

                              Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht


                              E lingua stula veniunt incommoda multa



                              Walter
                              Oeie,

                              en ik die altijd gedacht heb dat het:
                              "E lingua stulta veniunt incommoda multa" was. Nu ja, heb dan ook nooit latijn gedaan he .

                              Anyway, zo kunnen we bezig blijven. Vond persoonlijk deze post niet zo geslaagd en heb zoals anderen proberen aan te geven waarom. Je doet er maar mee wat je wilt. Succes ermee.

                              Comment

                              Working...
                              X