Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wandeling+update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Nieuwe wandeling+update

    Vandaag alweer al mijn moed eens bijeengeraapt en de wandelschoenen weer aangetrokken richting bolderberg...eenmaal boven was er toch een prachtig zicht op het kasteel van Terlaemen....

    270118DSC_1645-bd-webc - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr

    update /

    270118DSC_1645-bdupwebnikcol - Copy by Freddy Houtmeyers, on Flickr
    Last edited by freddy69; 29 januari 2018, 21:51.
    https://fredor2.wixsite.com/my-site

  • #2
    Re: Nieuwe wandeling

    Beetje druk, vind u niet?
    Een foto vanaf hoger nemen kijkt niet zo goed en dus moet je zorgen dat je compositie snor zit.
    Geen idee of je daar kon afdalen maar ik veronderstel van niet en dan zou ik een telelens ter hand genomen hebben en mij geconcentreerd hebben op het kasteel.
    Dat kasteel met de grote vijver ervoor is dan ook uw onderwerp en met die gedachte ga je dan een geschikt standpunt zoeken.
    Het zou dus mooi geweest zijn had je kunnen afdalen tot aan de rand van de vijver om vanaf daar uw compositie te maken.

    Nu deze prent zou ik ietsje bewerken.
    Ik zou er b.v. een 16:9 van maken onderaan tot aan de voet van bomen links en dan heb je bovenaan nog juist de schaapjes en het maantje wat lager.
    Daar de "brandnevel" ontbreekt de achtergrond aan contrast en dat zou ik ook bewerken (persoonlijk smaak).

    Misschien een tip, probeer dergelijke foto's eens te maken helemaal in het begin van het gouden uurtje op statief en wacht 5 à 10 minuten om een volgende te maken (niks verplaatsen hé) en neem er zoveel u wilt.
    Soms, niet altijd dus ga je echt verschieten wat het licht met uw foto heeft gedaan.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe wandeling

      Inderdaad een beetje druk, maar je hebt door de coulissewerking van de voorste bomen wel een mooi doorkijkje (en diepte) naar het huis gemaakt.
      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

      Vriendelijke groeten, Johan

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe wandeling

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Misschien een tip, probeer dergelijke foto's eens te maken helemaal in het begin van het gouden uurtje op statief en wacht 5 à 10 minuten om een volgende te maken (niks verplaatsen hé) en neem er zoveel u wilt.
        Soms, niet altijd dus ga je echt verschieten wat het licht met uw foto heeft gedaan.
        Een heel interessante tip. Dan zie je inderdaad wat licht met een foto doet.

        Deze nieuwe wandeling biedt duidelijk heel wat mooie fotomogelijkheden.
        https://sweet-flight.com/
        Come fly with me
        Vriendelijke groeten, Inge

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe wandeling

          Kom daar ook af en toe eens wandelen, mooie streek, maar vanaf dit standpunt had ik het nog niet gezien !? Het kasteel lijkt me wat naar links te hellen maar het overzicht is natuurlijk en kan dat appreciëren.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe wandeling

            Kan aan mij liggen maar dat kasteel staat toch wel enorm scheef ?
            Voor mij is de opname zeker niet te druk, want je hebt een mooie doorkijk naar de open ruimte

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe wandeling+update

              Bedankt voor de opbouwende reacties....heb een update geplaatst op 16:9 zoals opgemerkt, ben wel helemaal opnieuw begonnen vanaf het raw bestand....

              Groetjes
              Freddy
              https://fredor2.wixsite.com/my-site

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe wandeling+update

                Persoonlijk vind ik de 16/9 zeker niet beter dan je originele verhouding Freddy
                Doordat er nu minder ruimte onder en bovenaan is toont het beeld veel drukker
                Maar da's mijn gedacht hé

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe wandeling+update

                  Up =
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe wandeling+update

                    De update zorgt er wel voor dat we meer naar het huis geduwd worden. Maar daar heeft het oplichten waarschijnlijk ook een rol van betekenis.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe wandeling+update

                      ja als compo niet meteen vanaf je toestel goed zit , is bijsnijden niet altijd de oplossing ,ik vind de up wel de betere , maar het is nog niet dat , dat is een noodoplossing maar eigenlijk is het beter om deze foto opnieuw te nemen in gepaste omstandigheden waardoor je foto speciaal wordt ,nu is dit een vakantie foto ,waar natuurlijk niets mis mee is , maar je plezier in de fotografie zal alleen maar toenemen door je foto een lat hoger te leggen , vooral het zien van licht en soorten licht is heel belangrijk mede de compositie
                      dus je foto is niet slecht maar kan nog veel beter

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe wandeling+update

                        Hallo,

                        Ik ken het uitzicht en de tweede foto oogt nu heel onnatuurlijk. In de eerste foto staat het kasteel zoals het moet. Het staat immers niet loodrecht op de horizon maar in een bepaalde hoek. In de tweede foto is ook de bomenrij niet horizontaal terwijl dat in werkelijkheid wel zo is.
                        Dus Freddy, de eerste is wel degelijk de juiste weergave van de realiteit en kijkt, imho, veel natuurlijker.

                        Jaja

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment

                        Working...
                        X