Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Neist Point

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Neist Point

    Neist Point by Steffie Verwulgen, on Flickr

    Foto genomen op 20/5/2019

  • #2
    Re: Neist Point

    Welkom met je eerste beeld hier op het forum
    Deze bekende locatie heb je mooi in beeld gebracht
    Zelf zou ik er onderaan nog een redelijk deel afhalen tot net voorbij dat donkergroene stukje dat komt je compo ten goede, je bewerking van de wolkenlucht maakt het beeld wel drukker

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Neist Point

      Mooi maar onder en boven mag er wat af.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Neist Point

        Mooi maar ik zou een heel stuk van de lucht afsnijden omdat het daar zo druk is.
        Onderaan zou ik een minder afsnijden.
        Mooie natuurlijke kleuren hoor.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Neist Point

          Foto leent zich tot een 2/3 verhouding, de lucht is wat overbeladen. Goede compo (mits aanpassing) en kleuren.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Neist Point

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Welkom met je eerste beeld hier op het forum
            Deze bekende locatie heb je mooi in beeld gebracht
            Zelf zou ik er onderaan nog een redelijk deel afhalen tot net voorbij dat donkergroene stukje dat komt je compo ten goede, je bewerking van de wolkenlucht maakt het beeld wel drukker

            grts
            Sieg
            Niets aan toe te voegen
            http://www.photo-patricske.be
            Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

            Comment


            • #7
              Re: Neist Point

              Heb er zelf ook al tweemaal gestaan.
              Mooi beeld, maar ben geen fan van de lucht hier.
              Mvg.
              Jean-Luc.

              Comment


              • #8
                Re: Neist Point

                Mooie foto van deze bekende locatie.
                Met de lucht heb ik het ook een beetje moeilijk, en de verscherping vind ik ook nogal op het randje.
                www.photo-rudi.be

                Comment


                • #9
                  Re: Neist Point

                  Mooie foto.
                  Ben het met de andere forumleden eens.
                  Beeld zou nog iets meer gecropt mogen zijn (naar rechtsonder toe zodat het pad aan de rechtse kant wegvalt).
                  Bij de lucht lijkt het dat je er iets te veel contrast in hebt willen krijgen waardoor sommige delen overbelicht zijn geraakt.
                  Kleuren zijn prima en erg natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Neist Point

                    Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
                    Foto leent zich tot een 2/3 verhouding, de lucht is wat overbeladen. Goede compo (mits aanpassing) en kleuren.
                    Helemaal mee hier ! Pracht locatie !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Neist Point

                      Tips genoeg voor een update.
                      Verder nog iets over visie : Probeer niet Te veel mooi op een foto te krijgen, want dan flits de aandacht van de kijker van het ene naar het andere.
                      Als ik je mijn visie mag geven ? HET punt van aandacht m.i. moet in deze foto de vuurtoren zijn. Via de compositie (lijnenspel) en/of licht probeer je kijker daar naartoe te krijgen. Qua lijnenspel.
                      Wat zou er hier dan verbetert kunnen worden? Stukje van de onderkant. (2:3 vond ik een goede suggestie) Het paadje linkt leidt af, dus wegpoetsen, en tenslotte de lucht veel minder de aandacht laten trekken. (de bewerking sterk verminderen, of zelfs afzwakken)
                      En als dit je eerste foto is, schrik niet van alle reacties, want we bedoelen het allemaal goed ! Ik heb hier al veel beginners binnen zien komen, die na een paar jaar toppers zijn geworden.
                      Dus gewoon lekker blijven plaatsen, en denk na over de tips je krijgt.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X