Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuur in Oudenaarde...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Natuur in Oudenaarde...



    Bedankt voor het kijken

  • #2
    Re: Natuur in Oudenaarde...

    Eén ding kan ik u meegeven, als de lucht niet mooi is en/of er geen mooi licht is, dan haal ik mijn fototoestel niet uit.
    Ik ga nu niet zeggen dat uw foto mooi is maar wel dat je totaal geen lucht hebt, niet elke weeromstandigheid is geschikt om foto's te schieten.
    Uw foto hier is er een voorbeeld van.
    Het kan ook dat uw toestel weinig dynamisch bereik heeft en of je daarmee verder wilt werken.
    Mogelijks kan een neutraal grijs verloop filter soms helpen bij een lusteloze lucht.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Natuur in Oudenaarde...

      Mooi stukje natuur laat je zien, maar wel een rommeltje wat compositie betreft
      Ik, in tegenstelling tot RF hierboven, haal meestal net ook wel de camera uit als het grauw bewolkt is
      Maar dan is het voor een ander genre van fotografie waarbij diffuus licht wel wenselijk is

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Natuur in Oudenaarde...

        Het licht zat inderdaad niet echt mee.

        Zoals Sieg al zei : mooi stukje natuur maar wel een rommeltje.

        Die foto's die je nu al een paar keer hebt geplaatst zijn die in RAW of Jpeg genomen ?
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Natuur in Oudenaarde...

          Helaas kan ik alleen maar beamen dat voor deze foto het licht/weer niet ideaal is. Het idee van de diagonaal vind ik zeker goed.
          Maar je foto laat ook zien dat in de plaats potentie zit. Mooie blauwe lucht met wat wolkjes , of mooi warm licht zou hier het verschil maken.
          Slecht fotoweer bestaat niet, alleen moet je dan het onderwerp aanpassen. Donker somber weer, en bos-fotografie is bijv. een mogelijkheid. Liefst met mist of nevel. !
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Natuur in Oudenaarde...

            Rommelig maar wel zo als het is.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment

            Working...
            X