Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Natuur in Noorwegen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Natuur in Noorwegen...

    De foto verbetert na tips van Sieg en G.R.





    Graag jullie mening en tips, hartelijk bedankt - "Al doende leert men en al draaiend keert men"
    Last edited by Klik-foto; 28 juni 2020, 05:15. Reden: Update

  • #2
    Re: Natuur in Noorwegen...

    Mooi zicht op dit indrukwekkende landschap
    De opname heeft een behoorlijke groenzweem, tevens zitten er redelijk wat overbelichte stukken in de lucht
    Dus even wat bijschroeven, de curve iets maar naar het koele(blauw) en iets meer naar magenta en de hooglichten en witten wat temperen ;-)
    Is je monitor wel gekalibreerd ?

    grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 27 juni 2020, 11:53.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Natuur in Noorwegen...

      Mooi landschap, zeer lief voor Noorwegen. Teveel groen aanwezig in de foto vooral opmerkelijk in de lucht.
      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

      Comment


      • #4
        Re: Natuur in Noorwegen...

        Mooie lucht maar ik vind de boom storen..
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Natuur in Noorwegen...

          Mooi tafereel , maar beide foto's hebben een kleurzweem.
          De boom zou mooi geweest zijn voor de diepte, maar nu zit er bewegingsonscherpte of OoF op.
          In het eerst geval had je een snellere opname in kunnen blenden. In het 2e geval was een focus-stack de oplossing geweest.
          Ik zou lekker een keer terug gaan.
          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

          Vriendelijke groeten, Johan

          Comment


          • #6
            Re: Natuur in Noorwegen...

            Oorspronkelijk geplaatst door Klik-foto Bekijk bericht
            De foto verbetert na tips van Sieg en G.R.
            Nog steeds niet goed hoor
            Als het soms echt niet lukt is het mss beter om weer vanaf begin te starten
            Maar als ik zie met welke kleuren je de afgewerkte beelden plaatst is mijn vraag over een gekalibreerde monitor ook meteen beantwoord heb ik het vermoedden ;-)

            Bij deze even wat ik ervan gemaakt heb, gewoon met de tips die ik je gegeven had, enkele seconden werk

            De halo's kan ik er uiteraard niet uitwerken die heb je zelf gemaakt door je bewerking hé

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Natuur in Noorwegen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Nog steeds niet goed hoor
              Als het soms echt niet lukt is het mss beter om weer vanaf begin te starten
              Maar als ik zie met welke kleuren je de afgewerkte beelden plaatst is mijn vraag over een gekalibreerde monitor ook meteen beantwoord heb ik het vermoedden ;-)

              Bij deze even wat ik ervan gemaakt heb, gewoon met de tips die ik je gegeven had, enkele seconden werk

              De halo's kan ik er uiteraard niet uitwerken die heb je zelf gemaakt door je bewerking hé

              grts
              Sieg
              Mooie grijze wolken nu. Prima, Sieg.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Natuur in Noorwegen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Nog steeds niet goed hoor
                Als het soms echt niet lukt is het mss beter om weer vanaf begin te starten
                Maar als ik zie met welke kleuren je de afgewerkte beelden plaatst is mijn vraag over een gekalibreerde monitor ook meteen beantwoord heb ik het vermoedden ;-)

                Bij deze even wat ik ervan gemaakt heb, gewoon met de tips die ik je gegeven had, enkele seconden werk

                De halo's kan ik er uiteraard niet uitwerken die heb je zelf gemaakt door je bewerking hé

                grts
                Sieg
                Dit is een hele verbetering en de foto is veel aantrekkelijker op deze wijze
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Natuur in Noorwegen...

                  Mijn visie op uw foto met historie en lagen.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Natuur in Noorwegen...

                    Hartelijk bedankt voor de reacties en de meegestuurde verbeteringen .

                    Groetjes van Klik-foto.

                    Comment

                    Working...
                    X