Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

morgenstemming in Audresseles herwerkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • morgenstemming in Audresseles herwerkt

    een tijdje geleden heb ik deze eerder geposte versie opnieuw aangepakt
    dit met hetgeen ik in die tijd door jullie heb bijgeleerd ,nl wees voorzichtig met de schuivertjes ,witbalans enz ,
    kortom de foto zo natuurlijk mogelijk houden ,ik zat er de vorige keer duidelijk naast hoewel de foto toch aangenaam gewaardeerd werd,dus graag jullie nieuwe mening hierover


    dit zal voorlopig mijn laatste postje worden (denk ik toch)
    dank voor het kijken

  • #2
    Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

    goh da's moeilijk om hier een comment bij te geven...
    Zoals je wellicht al weet ben ik grote fan van natuurlijke kleuren en natuurgetrouwe weergave. En dat is hier zeker het geval, dus voor mij
    De oorspronkelijke is logischerwijs naar mijn smaak te geel, maar ik vind daar wel veel "mistsfeer" terug, die ik hier minder terugvind (en dit komt omdat ik het origineel heb gezien natuurlijk). Ik vermoed dat die sfeer hier wat minder is door het hogere contrast. Als ik moet kiezen tussen de twee, verkies ik de update, maar eigenlijk vind ik de originele met de kleuren van nu (net even geprobeerd in PS) het beste compromis...

    nu los van dit alles, is het gewoon een heel mooie plaat op zich, met de mist, de heuveltjes, de laagjes,....
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

      Heel mooi vind ik dit!!
      "Just do it !"

      http://jr52.be/index.html

      Comment


      • #4
        Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

        Ook mooi hoor en ik denk wel dat de kleurtjes realistischer zijn maar nu mis ik een beetje de zachtheid die de vorige versie dan weer wel had
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

          Ik had je vorige nog niet gezien en zie deze voor de eerste keer en dacht wat een mooi beeld.
          Toen ben ik gaan kijken naar je vorige post en die viel nog beter in de smaak. Een veel warmere sfeer al mag die dan niet helemaal realistisch zijn.
          Terugkerend naar deze post vond ik deze dan weer te donker, vooral in de voorgrond.
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

            waarom zet je hem er niet onder, om dubbelposten te voorkomen.
            ____
            vind ze trouwens beide mooi.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

              Goch..die is ook heel mooi...maar je andere was zachter en warmer van kleur...liever de originele voor mij!!
              Je laatste postje???
              Ga je weg....te druk....???
              Je laat ons toch niet in de steek hé!!
              Gr Pascale
              Eerlijkheid duurt het langst!!
              Mijn website: http://www.degrafon.be/

              Comment


              • #8
                Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                Goch..die is ook heel mooi...maar je andere was zachter en warmer van kleur...liever de originele voor mij!!
                Je laatste postje???
                Ga je weg....te druk....???
                Je laat ons toch niet in de steek hé!!
                Gr Pascale
                ..ja het iskalm hier he?
                Kan er ook geen meer maken door het werk en een klein beetje de goesting..

                Deze plaat kan ik wel smaken. Al ziet word ik nog wat uit mijn lood gebracht door die mix van hard en zacht licht of beter de lichte en donkere delen.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                  Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
                  Goch..die is ook heel mooi...maar je andere was zachter en warmer van kleur...liever de originele voor mij!!
                  Je laatste postje???
                  Ga je weg....te druk....???
                  Je laat ons toch niet in de steek hé!!
                  Gr Pascale
                  het is maar tijdelijk hoor ,alhoewel landschap van nu af aan weer wat minder gaat worden ,omdat de deur van het macroseizoen binnenkort weer wijd opengaat
                  en door gebrek aan tijd moet ik kiezen he ,

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  waarom zet je hem er niet onder, om dubbelposten te voorkomen.
                  ____
                  vind ze trouwens beide mooi.
                  grt,bouk.
                  je hebt gelijk Bouk ik had er eerlijk gezegd niet aan gedacht ,had eigenlijk beter de vroegere post terug bovengehaald en daar een update bijgeplaatst ,maar ik kan niet meer terug he

                  Comment


                  • #10
                    Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                    Ik vind het een mooie en sfeer volle foto! Eigenlijk vind ik de kleurrijke versie nog iets beter Ik hou wel van dat soort lekkere kleurtjes. Ook lijkt de uitsnede net iets anders, met oa. onder een klein randje minder als in je nieuwe versie - vind ik ook nét wat beter.

                    Maw: ik ga toch voor je vorige bewerking!
                    WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                    Comment


                    • #11
                      Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                      ik vind de kleuren hier wel iets beter maar mis de zachte sfeer van het origineel (lees: minder harde contrasten) Patrick. Maar wel een topper van formaat wat compo en timing betreft zeg
                      Last edited by Codon; 15 maart 2012, 21:46. Reden: typo
                      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                      500px FaceBook

                      Comment


                      • #12
                        Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                        Ik vind het vrij moeilijk... De kleuren vind ik in beide versies heel mooi, maar de contrasten vind ik beter in de eerste versie (veel zachter). Misschien deze tweede versie eens overdoen met minder harde contrasten?
                        Voor de rest: prachtige foto hoor!
                        Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                          Tja, herwerkt...Patrick alles kan beter natuurlijk...maar...
                          Je originele vind ik persoonlijk boeiender en sprekender, enkel al omwille van je kleursettings, het neigen naar 'monochrome'....waarin je uiteraard - naar mijn gevoel althans - véél beter resultaat haalde...
                          Ik heb het ook allemaal al uitgeprobeerd....en keer telkens terug naar het originele shot...
                          Het is natuurlijk hoe je het persoonlijk interpreteert en aanvoelt hé

                          Comment


                          • #14
                            Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                            Ook een knappe versie, die een andere sfeer weergeeft.
                            Ik denk dat een mix van de twee de meesten zal bekoren
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: morgenstemming in Audresseles herwerkt

                              Had deze foto nog nooit gezien, wat een prachtfoto.
                              Mijn voorkeur gaat echter nog wel steeds naar de orginele.
                              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                              MIJN WEBSITE

                              Comment

                              Working...
                              X