Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mol, "Vier Fonteintjes"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mol, "Vier Fonteintjes"

    Dit is een "Orton effect" foto uit mijn archief.





    Bedankt voor het kijken. Elk commentaar is welkom.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

    Kleurpallet voor op mijn HUB 👍 Je ziet aan alles dat dit met de nodige zorg en professionaliteit is samengesteld. Ik kom vergelijkbare foto’s enkel tegen in de web-‘stocks’ . Echt knap 🤩
    Rp

    Comment


    • #3
      Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

      Mooi moment van de dag zo te zien Luc, wel stevig in de kleurtjes maar dat mag uiteraard, sommige opnames worden daar alleen maar beter op zoals deze
      Mooie invoerende lijn met de houten vlonder
      Ik heb wel het gevoel dat de bewerking (soort Orton effect) op de struiken, bomen en voorgrond net wat teveel is gedaan, doch het geeft op deze manier wel een bijzondere sfeer.
      Dus wat mij betreft zeker een mooie opname Luc

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

        creëert inderdaad een bijzondere sfeer. Knap
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

          Kan enkel maar zijn zoals de fotograaf het wou.
          Bijgevolg geslaagd en leuk om zien.

          Groetjes
          Marc
          Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

          Comment


          • #6
            Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Mooi moment van de dag zo te zien Luc, wel stevig in de kleurtjes maar dat mag uiteraard, sommige opnames worden daar alleen maar beter op zoals deze
            Mooie invoerende lijn met de houten vlonder
            Ik heb wel het gevoel dat de bewerking (soort Orton effect) op de struiken, bomen en voorgrond net wat teveel is gedaan, doch het geeft op deze manier wel een bijzondere sfeer.
            Dus wat mij betreft zeker een mooie opname Luc

            grts
            Sieg
            Dit is geen "soort" Orton effect, dit is een Orton, staat duidelijk in de titel.
            Eerst iets negatiefs en dan een beetje een positieve draai aan geven.
            Gelukkig weet ik van waar de wind komt.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

              Mooi en maar naar mijn gevoel beetje surrealistisch - wat de kleurtjes in lucht betreft dan toch - maar dat mag
              Knappe locatie en compo
              Peter
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Dit is geen "soort" Orton effect, dit is een Orton, staat duidelijk in de titel.
                Eerst iets negatiefs en dan een beetje een positieve draai aan geven.
                Gelukkig weet ik van waar de wind komt.
                Een Orton effect kan je op verschillende manieren bereiken, daarmee een soort orton effect, en trouwens ik had het niet eens gelezen, dus tjah

                Trouwens, zeg mij eens waar het negatieve gedeelte staat in mijn reply ?
                Owja, en waarom op de man spelen als het gaat om een foto waarop je reacties verwacht ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Een Orton effect kan je op verschillende manieren bereiken, daarmee een soort orton effect, en trouwens ik had het niet eens gelezen, dus tjah

                  Trouwens, zeg mij eens waar het negatieve gedeelte staat in mijn reply ?
                  Owja, en waarom op de man spelen als het gaat om een foto waarop je reacties verwacht ?

                  grts
                  Sieg
                  Als jij je gedacht mag plaatsen, waarom ik dat niet mogen?
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                    Beetje tè mooi om waar te zijn effect..!!
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      Beetje tè mooi om waar te zijn effect..!!
                      grt,bouk.
                      Het is daar zeer mooi Bouk, eigenlijk overal in Mol.
                      Soms hebben wij hier hele rare luchten en ik denk dat dit komt door de vele meren hier in de omtrek.
                      Meren die ontstaan zijn door het ontginnen van het wit zand.
                      Van wit zand trekken ze glas, Claverbel is de grootste glasfabriek hier in Mol.
                      Moet je eens afkomen Bouk, elke zomer is het "Zilvermeer" en de campings volzet van Nederlanders.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                        Mooi beeld Luc, de extra klik meer dan waard
                        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                          Thx Frans.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Het is daar zeer mooi Bouk, eigenlijk overal in Mol.
                            .......
                            Moet je eens afkomen Bouk, elke zomer is het "Zilvermeer" en de campings volzet van Nederlanders.
                            Er al meerdere keren geweest hoor.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mol, "Vier Fonteintjes"

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              Er al meerdere keren geweest hoor.
                              grt,bouk.
                              Het is er toch mooi hé, of niet?
                              Ik zit dikwijls aan de jachthaven (andere kant van de straat) bij zonsondergangen. Heerlijk mooie luchten daar.
                              Ik zou er eigenlijk ook eens moeten zijn bij het opkomen van de zon, die ontbreekt aan mijn collectie.
                              Helaas moet je er op tijd zijn en vroeg opstaan heb ik meer dan genoeg gedaan toen ik nog werkte.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X