Belgiumdigital.com in samenwerking met
Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17

Standaard Mist in the Valley 2

Weer maar terug naar mijn geliefde fotoland.

Alvast bedankt voor de belangstelling

Update.
    Laatst gewijzigd door Johan1956; 21 april 2020 om 10:37
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4
    Vriendelijke groeten, Johan
    Mijn flickr albums

Standaard Re: Mist in the Valley 2

Weer een pareltje.
    Ronny

Prachtig sfeerbeeld !!!

De rijm op de voorgrond, de wolken inversie en de boom op de juiste plaats
    Dit samen met de mooie warme kleur van de lucht en een perfecte afwerking maken dit weer tot een schitterende opname Johan
    Knap !

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Zalige kleuren, de juiste sfeer weten te creëeren en heel veel detail. Mooi Johan!

Schitterende foto Johan
    Voor mijn website klik Hier

Een hele mooie Johan
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    De rijm op de voorgrond, de wolken inversie en de boom op de juiste plaats
    Dit samen met de mooie warme kleur van de lucht en een perfecte afwerking maken dit weer tot een schitterende opname Johan
    Knap !
    geen woord aan toe te voegen, vind deze toch nog een stuk meer uitgebalanceerd dan de vorige van deze vallei hoor
    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...

Canon EOS 6D, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4

ik vind de mist te nadrukkelijk in beeld ook is er geen overgang in die mist naar de sparren naast die ene boom toe...raar toch (voor mij althans..)

Groetjes
    Freddy

Waar en voor wie het "geel" als lof wordt bezongen, komt me ook raar over (aparte beoordeling van Freddy 69 !). Een frustratie die me al lang achtervolgt want als ik een kleurtje durf versterken (of weet ik veel) krijg ik steeds een negatieve opmerking, denk hierbij vooral aan de foto in het 'Dachstein massief' met gele ochtendlucht die als ingekleurd werd omschreven ! Misschien is 'mijn' geel anders ? En ik weet dat ik soms al eens uit de bocht durf te gaan waarschijnlijk door onoplettendheid. Deze opmerking heeft niet de bedoeling de maker te beschadigen, de communicatie met Johan verloopt naar mijn inziens perfect en wil dit zo behouden. Ik zie graag andermans 'werk', geniet van verhalende beelden en weet dat dit geen gemakkelijke klus is en heb dus respect voor ieders foto.
    De verdelingen in deze foto komen me onrustig over Johan en het contrast ligt me te zwaar. Geregeld heel goede foto's doch deze vind ik minder
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

ik vind deze wel mooi en over de lucht kan idd wel gediscussieerd worden mar ik vermoed dat dit een teleopname is ,en dan krijg je dikwijls dit soort luchten ,ervaar ik ook heel veel ,waarschijnlijk doordat je maar een detail uit de lucht prikt

Allereerst bedankt voor de reacties, ongeacht of ze lovend of kritisch zijn.
    Jullie weten dat ik ook nooit een blad voor de mond neem, dus totaal geen probleem hoor. Daar zijn we een forum voor. Stof tot nadenken geven, aan elkaar.
    Ik ga geen raw hier plaatsen, want wie mij volgt weet dat ik in een normale landschapsfoto de afwerking zo natuurlijk mogelijk probeer te doen. Ik durf ook nog weleens, hoe het geweest had kunnen zijn, maar daar licht mijn limiet.
    EN het moet al "in" de foto zitten. Alleen bij het abstractere werk, trek ik nog weleens stevig aan de schuivertjes.
    Als ik te gehaast ben, of te lang met een foto bezig ben, schiet ik per ongeluk weleens door, maar dat probeer ik te vermijden door een foto een paar uur (of zelfs een dag) te laten "rijpen".
    Een lucht o.i.d. "lenen" zal je mij nooit zien doen, dat zie ik als bedrog !
    De uitleg bij de foto :
    Het is een blend van 2 opnemen. (waarbij de lucht bij de donkere versie nog veel meer knalde )
    Ik stond min of meer van boven naar onder (en inderdaad Patrick, met tele) te fotograferen.
    Omdat er sprake was van cloud -inversion, lag de mist als een dekentje in de vallei. Dus totaal wat anders dan "onze" nevel of mist.
    Dat verklaart waarom de mist "ineens" begint. De bomen en struiken staan dus ruim voor de mist. De telewerking maakt dat alleen een beetje platter.
    Dat ik een blend heb gemaakt, maakt duidelijk dat er een stevig dynamisch verschil was, dus dat er zware contrasten zijn, is dan niet vreemd.
    Had misschien wel met 1 gekund, maar het is gewoon een zekere werkwijze. (ondanks dat mijn Nikonnetje toch een dynamisch bereik heeft van bijna 14 stops)
    Waarschijnlijk komt er ook nog 1 van een beetje lager, en daar stond ik dan weer wel in mist/nevel.
    Mijn flickr albums

Mooi beeld met die laagjes.

Mooie opname.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor de reacties, ongeacht of ze lovend of kritisch zijn.
    Jullie weten dat ik ook nooit een blad voor de mond neem, dus totaal geen probleem hoor. Daar zijn we een forum voor. Stof tot nadenken geven, aan elkaar.
    Ik ga geen raw hier plaatsen, want wie mij volgt weet dat ik in een normale landschapsfoto de afwerking zo natuurlijk mogelijk probeer te doen. Ik durf ook nog weleens, hoe het geweest had kunnen zijn, maar daar licht mijn limiet.
    EN het moet al "in" de foto zitten. Alleen bij het abstractere werk, trek ik nog weleens stevig aan de schuivertjes.
    Als ik te gehaast ben, of te lang met een foto bezig ben, schiet ik per ongeluk weleens door, maar dat probeer ik te vermijden door een foto een paar uur (of zelfs een dag) te laten "rijpen".
    Een lucht o.i.d. "lenen" zal je mij nooit zien doen, dat zie ik als bedrog !
    De uitleg bij de foto :
    Het is een blend van 2 opnemen. (waarbij de lucht bij de donkere versie nog veel meer knalde )
    Ik stond min of meer van boven naar onder (en inderdaad Patrick, met tele) te fotograferen.
    Omdat er sprake was van cloud -inversion, lag de mist als een dekentje in de vallei. Dus totaal wat anders dan "onze" nevel of mist.
    Dat verklaart waarom de mist "ineens" begint. De bomen en struiken staan dus ruim voor de mist. De telewerking maakt dat alleen een beetje platter.
    Dat ik een blend heb gemaakt, maakt duidelijk dat er een stevig dynamisch verschil was, dus dat er zware contrasten zijn, is dan niet vreemd.
    Had misschien wel met 1 gekund, maar het is gewoon een zekere werkwijze. (ondanks dat mijn Nikonnetje toch een dynamisch bereik heeft van bijna 14 stops)
    Waarschijnlijk komt er ook nog 1 van een beetje lager, en daar stond ik dan weer wel in mist/nevel.
    Johan
    bedankt met deze uitleg.
    Alles is duidelijk maar ik heb ook mijn gedachte over deze plaat en zie het door mijn bril.
    Ik denk als je de mist selecteert met een verloop en daar wat extra warmte aan de kleur toevoegt en de lucht iets minder dat je dan iets helemaal anders krijgt.
    Als het toch een blend is van twee opnames dan zou ik het toch eens proberen.
    Want nu is de kleur van de lucht voor mij "T".
    Das mijn eerlijke mening wat ik hier al 12 jaar doe.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

Je eerlijke mening hoort gewoon zo te zijn, en ik hou daar ook zeker van.
    Ik ben er nog eens in gedoken en de RAW goed bekeken, en ik denk dat ik nu weet wat er wellicht "niet klopt".
    Maar ik denk dat ook niet duidelijk is dat de zon aan het opkomen is aan de andere kant van de berg, waardoor de warme gloed boven de berg is ontstaan.(nevel ook aan de andere kant ??)
    Aan "mijn kant" waren de pastels in de overhand (zie ook de eerdere overzichtsfoto) daardoor is er een duidelijk kleurverschil ontstaan. (ook op de RAW)
    Ik denk dat ik de foto flink TE helder heb gemaakt, waardoor het lijkt dat de zon al veel hoger staat.
    Een update wordt geplaatst. Bedankt voor je inbreng, Pascal.
    Mijn flickr albums

Ik denk dat verschillende personen hier het verschil niet kennen tussen mist en een wolken inversie
    Moest dit mist geweest zijn dan kreeg je een heel ander beeld waarbij er minder aflijning is
    Als je ooit eens een cloud inversie hebt gezien dan snap je dit beeld beter, zelfs als je er op dat moment staat is het bijna surrealistisch

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Soortgelijke discussies

1. [Showcase] Mist in the Valley
    Door Johan1956 in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 30
    Laatste bericht: 8 april 2020, 17:53
  2. [Showcase] In The Valley
    Door IngridVekemansPhoto in forum Natuur & Landschappen
    Reacties: 18
    Laatste bericht: 28 april 2016, 16:54