Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mechelse Heide

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Mechelse Heide

    Afgelopen week eens een dag erop uitgetrokken, voor dag en dauw uit de veren en richting Mechelse Heide. Er een frisse wandeling gemaakt met een mooie zonsopkomst. Later op de dag ook nog de schapenherder tegen het lijf gelopen en deze maakte er geen probleem van om op en neer met zijn schapen te gaan om fotograferen en filmen toe te laten. Want ja, ze waren ook een film aan het maken voor Unesco. Want het is de bedoeling dat de Mechelse Heide (hele park eigenlijk) opgenomen wordt in de lijst van Unesco erfgoed. Ik liep er niet alleen als fotograaf, ook Yves Adams gezien.







    Later deze week nog enkele
    http://www.photo-patricske.be
    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

  • #2
    Re: Mechelse Heide

    De derde is heel mooi met veel sfeer, super.
    Alleen zou ik de lucht wat bewerken, m.a.w. een verloop toekennen zodat er meer detail inzit.
    En ook een beetje contrast in het landschap steken, maar dat ben ik hé, ik hou nogal van contrasten.
    Mss. een tip; 1 stop compensatie onderbelichten.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Mechelse Heide

      Ik ga hier voor de sfeer van de 1ste.
      De dubbele reflectie in de tweede maakt het wat druk.
      De 3e mist wat scherpte lijkt me
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Mechelse Heide

        Mijn voorkeur gaat naar 1 en 3. Nummer 1 lijkt me wel héél scherp.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Mechelse Heide

          Nummer 3 heel sfeervol maar doe er een centimeter of 4 onderaan af (vlak boven het paaltje) en hij oogt nog veeeel beter
          Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
          Groeten
          Kurt

          Comment


          • #6
            Re: Mechelse Heide

            Mooie serie, maar om niet alleen reacties met rangorde van de beste foto te krijgen, zou ik ze afzonderlijk geplaatst hebben.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Mechelse Heide

              Mooie reeks hoor, heel mooi gebied zo te zien

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Mechelse Heide

                Mooie reeks...De 3e springt er voor mij ook het meeste uit..Mooi sfeertje.., maar kan wel volgen om wat meer proberen uit die lucht te halen.
                Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                MIJN WEBSITE

                Comment


                • #9
                  Re: Mechelse Heide

                  jip, jip, ik volg de commentaren over de derde. Zou eventueel ook wat van de voorgrond weg halen, want die voegt niet echt veel toe aan de foto.
                  mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mechelse Heide

                    Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
                    De derde is heel mooi met veel sfeer, super.
                    Alleen zou ik de lucht wat bewerken, m.a.w. een verloop toekennen zodat er meer detail inzit.
                    En ook een beetje contrast in het landschap steken, maar dat ben ik hé, ik hou nogal van contrasten.
                    Mss. een tip; 1 stop compensatie onderbelichten.
                    Oorspronkelijk geplaatst door K.photo Bekijk bericht
                    Nummer 3 heel sfeervol maar doe er een centimeter of 4 onderaan af (vlak boven het paaltje) en hij oogt nog veeeel beter
                    Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
                    Mooie reeks...De 3e springt er voor mij ook het meeste uit..Mooi sfeertje.., maar kan wel volgen om wat meer proberen uit die lucht te halen.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                    jip, jip, ik volg de commentaren over de derde. Zou eventueel ook wat van de voorgrond weg halen, want die voegt niet echt veel toe aan de foto.
                    Ik heb naar jullie positieve opmerkingen geluisterd en hierbij de update

                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mechelse Heide

                      Up = 999 x
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mechelse Heide

                        De derde boeit mij ook het meest!
                        vriendelijke groeten, Sien

                        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mechelse Heide

                          Qua sfeer komt de eerste er het beste uit. Mooie foto.

                          Maar op vlak van compositie en inhoud gaat er toch niets boven de derde. Dan heb ik het niet over het originele beeld, maar wel over de up. Die is zeer knap.

                          In foto's 1 en 2 zijn er in de lucht wel nog redelijk wat sensorvlekken zichtbaar, vooral in de linker gedeelten.

                          Mvg.,
                          Smets84.

                          Comment

                          Working...
                          X