Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Living the dream.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Living the dream.

    Sublieme omstandigheden voor landschapsfotografie gisteren op de Hornisgrinde. Een vers pak sneeuw in combinatie met een dikke laag rijp. Mik daar nog een prachtige zonsopkomst overheen en het feest is compleet.

    Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

  • #2
    Re: Living the dream.

    Prachtig !!
    Mvg.
    Jean-Luc.

    Comment


    • #3
      Re: Living the dream.

      Heel mooi zoals we van je gewend zijn, knappe afwerking ook weer
      Het enige wat ik dan spijtig vind is de vliegtuigstrepen, maarja tegenwoordig moet je al héél veel geluk hebben om er geen in beeld te krijgen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Living the dream.

        Heel mooi en juist de vliegtuigstrepen maken het rèeel.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Living the dream.

          Prachtplaatje !!!! Prachtkleuren , knap belicht, prima compo…

          Comment


          • #6
            Re: Living the dream.

            topwerk ,ik ben jaloers op je afwerking ( ik wil bijleren )

            Comment


            • #7
              Re: Living the dream.

              Mooi hoor
              Mvg, Pascal,Schoonspikke
              Als je schiet..schiet dan raak!
              500 PIXHuawei P30 PRO

              Comment


              • #8
                Re: Living the dream.

                Dit is zeker een topper. Het moment en de fotoafwerking zijn echt subliem.
                Vooral licht en schaduw , zorgt voor een prachtige dieptewerking in de sneeuw.
                Ook de mooie warme magenta lichtbaan is super. Tot maandag !
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Living the dream.

                  Als eerste hartelijk dank voor de reacties heren, de waardering is groot.

                  Een stukje inzicht in de post-processing. Deze foto bestaat uit 9 opnames. 3 voor de focusstack, 3 voor de bracketing. Dit geeft mij de optie om met meer dynamisch bereik aan de slag te gaan. Pak dit zo dusdanig aan dat je juist de '' classic HDR look '' ontloopt en je komt uit op dit resultaat. Edit is voornamelijk opgebouwd met range en luminance masking. Een techniek welke ik de laatste tijd vaker toepas op mijn werk.
                  Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Living the dream.

                    Echt topfoto!
                    Begijp je copyright maar komt hier wel iets storend over op deze mooie foto! Iets kleiner maken misschien?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Living the dream.

                      Sublieme foto! Je kunt er blijven naar kijken. Moet wel wat werk aan geweest zijn als ik je uitleg lees maar het loont de moeite!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Living the dream.

                        Prachtige foto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Living the dream.

                          Licht, kleur en compo maken het geheel tot een prachtbeeld
                          Groeten Andre

                          Comment


                          • #14
                            Re: Living the dream.

                            zoals je zelf aangeeft Rick - subliem - meer moet daar niet over gezegd worden
                            en heel wat werk aan voorafgegaan, wat de "visie" van de fotgraaf maar weer du!idelijk maakt!!

                            wat ik me dan wel afvraag, was het dynamisch bereik van de scene dan zo groot dat er een bracketing nodig was? maw, had je met 1 foto onder of overbelichte delen waardoor bracketing nodig is? ik vraag dit omdat ik soms bracketing toegepast zie waarbij het histogram niet over de randen loopt en volgens mij dus geen extra bracketing nodig heeft. of mis ik daar iets in deze techniek?
                            de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                            Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Living the dream.

                              Oorspronkelijk geplaatst door stevwout Bekijk bericht
                              zoals je zelf aangeeft Rick - subliem - meer moet daar niet over gezegd worden
                              en heel wat werk aan voorafgegaan, wat de "visie" van de fotgraaf maar weer du!idelijk maakt!!

                              wat ik me dan wel afvraag, was het dynamisch bereik van de scene dan zo groot dat er een bracketing nodig was? maw, had je met 1 foto onder of overbelichte delen waardoor bracketing nodig is? ik vraag dit omdat ik soms bracketing toegepast zie waarbij het histogram niet over de randen loopt en volgens mij dus geen extra bracketing nodig heeft. of mis ik daar iets in deze techniek?
                              Ik speel graag op safe. Naast de kans om je hooglichten en shadows te clippen wil ik ook de andere voordelen van bracketing benutten, onder andere het feit dat er amper tot geen ruis zal ontstaan bij het optrekken van de shadows, en natuurlijk het feit dat de workflow net wat soepeler werkt met de wijde range aan (extra) dynamisch bereik.
                              Stormchasing / landschapsfotografie https://www.flickr.com/photos/140233977@N06/

                              Comment

                              Working...
                              X