Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Langs 't maïsveldeken..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Langs 't maïsveldeken..

    Ondanks dat de weersomstandigheden verre van ideaal waren en ik er maar 1 foto aan overgehouden heb, heb ik gisterenavond een fijne avond gehad.
    Bedankt mannen!

    vind het zelf wat jammer van de stervorming, maar heb geen getrokken zonder.


    ***update***













    ***origineel***













    .
    Last edited by ddboke; 24 juli 2012, 09:02.
    Groeten!

    500px / Facebook

  • #2
    Re: Langs 't maïsveldeken..

    Schoon licht op die bloemekes
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

    Comment


    • #3
      Re: Langs 't maïsveldeken..

      gegeven de omstandigheden heb je hier toch een zeer knappe plaat aan over gehouden Dries! Inderdaad wat jammer van dat sterretje...
      moet de mijne nog eens bekijken...'k vrees er al voor
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Langs 't maïsveldeken..

        heel mooie kleuren, dat licht in de bloemen en de compo
        heb alleen wat moeite met die zonnestralen, zonder zou beter geweest zijn.
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Langs 't maïsveldeken..

          Oorspronkelijk geplaatst door Stoffograaf Bekijk bericht
          heel mooie kleuren, dat licht in de bloemen en de compo
          heb alleen wat moeite met die zonnestralen, zonder zou beter geweest zijn.
          volg hier
          groetjes Ingrid

          Comment


          • #6
            Re: Langs 't maïsveldeken..

            Misschien een eigenaardige vraag. Hoe maak je eigenlijk zo'n sterretje? Ik heb dat namelijk nog nooit gehad. Komt dat door een filter?
            Canon / Ubuntu / MacOSX / GIMP

            Comment


            • #7
              Re: Langs 't maïsveldeken..

              dat krijg je door je diafragma dicht te knijpen (grote f-waarde)
              groeten, Kristof
              Canon EOS 5D mkII

              Comment


              • #8
                Re: Langs 't maïsveldeken..

                Dat licht op die bloemen of is het onkruid, is super.
                Maar ik volg wel de opmerking over de stralen.
                Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

                Comment


                • #9
                  Re: Langs 't maïsveldeken..

                  Buiten die straaltjes een knappe Dries, doordachte compo in toch beperkende omstandigheden.
                  D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                  500px FaceBook

                  Comment


                  • #10
                    Re: Langs 't maïsveldeken..

                    Hmmmm... zo'n fris groen en nog zo helder bij 'n ondergaande zon én in tegenlicht ???

                    Je hebt mooi het licht op de bloemen gevangen,
                    maar de foto is voor mij niet echt geloofwaardig meer... komt mij wat 'gemaakt' over.

                    Ik weet en begrijp dat de tendens vandaag inderdaad is om het dynamisch bereik van de schaduwen flink op te krikken, maar hoe ver kun je hier in gaan ?
                    Blijkbaar heel ver, als ik bovenstaande reacties mag geloven... want niemand valt er over.
                    Ik ben echter van de oude school en hoewel ik bereid ben de tendens te volgen (we hebben nu eenmaal de mogelijkheid om het te doen en het is wel leuk), blijf ik toch voorstander van een geloofwaardige toonzetting... Als de schaduwen a.h.w. helderder worden dan de middentonen in de belichte delen, dan heb ik daar toch enige moeite mee...
                    Maar, dit is slechts de mening van een oude krijger - dus, zoals altijd - erg relatief !
                    Greetz, Kariboe
                    Last edited by Kariboe; 23 juli 2012, 23:09.
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Langs 't maïsveldeken..

                      Knap Dries! maar ik geef kariboe hier toch ook wel een beetje gelijk.

                      En jammer dat je er maar 1 hebt overgehouden, ik had er graag meer gezien
                      Mijn YouTube kanaal || Fotografische uitstapjes in België? Een overzicht per provincie vind je hier.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Langs 't maïsveldeken..

                        Knappe compo

                        Vind inderdaad ook de blend iets te opvallend, met de schaduwpartijen te veel opgelicht, ook nogal koud van licht vind ik.

                        Jammer dat je er maar 1 hebt. Ik heb er toch nog 4 kunnen uithalen.

                        Ik heb jouw titel even geleend in mijn topic, om de samenhang te benadrukken
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Langs 't maïsveldeken..

                          Vooral mooi het licht op de knappe bloemetjes vooraan.
                          Stervorming vind ik niet zo`n probleem.
                          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                          MIJN WEBSITE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Langs 't maïsveldeken..

                            Mooie foto, de rest is al gezegd ivm helderheid van voorgrond en het sterretje.
                            Maar toch, knappe foto
                            vriendelijke groeten, Kurt
                            Mijn foto's
                            Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                            Comment


                            • #15
                              Re: Langs 't maïsveldeken..

                              Jullie hebben gelijk wat de helderheid van de voorgrond betreft!
                              Ik heb er een update voor geplaatst, vind hem zelf beter zo. Bedankt.

                              Van dat blauw Danny, zwijg mij ervan. De foto ziet er bij mij in PS warmer uit. Ik sla hem op met srgb kleurprofiel. Maar eens ik em op't net gooi wordt ie plots veel geler (koeler).
                              Terwijl als ik hem gewoon open vanop pc ziet alles er normaal uit..
                              Groeten!

                              500px / Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X