Enjoy
Nathan
Enjoy
Nathan
Laatst gewijzigd door thaann; 1 juni 2018 om 20:23
|
Spijtig, maar voor mij is dat 'paars' er over als je de realiteit zoveel mogelijk wil weergeven. Omgeving en landschap hebben potentieel.
Kunst is genieten - genieten is een kunst !
Sorry, ook voor mij te paars. De uitgebrande vlekken, werken naar mijn idee ook niet mee.
Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4Vriendelijke groeten, Johan
Mijn flickr albums
"by the numbers" zijn de wolken inderdaad niet uitgebrand; sommige stukjes zitten gewoon zeer kort naar de rechterzijde. Voor mij zijn dat specular highlights en kunnen perfect.
De toning die je hebt toegepast is zonder meer je voorrecht als fotograaf; als kijker echter ben ik er geen voorstander van. De lucht en het water lijken haast nucleair.
Imo had je hem beter ZW gehouden ofwel een zachtere toning toegepast zoals je "Bonheur Intense".
Buiten dat vind ik de foto op zich echt wel goed.
Laatst gewijzigd door tcf; 1 juni 2018 om 14:37
|
Ik zie geen clipping, dus technisch voor mij geen probleem.
Het paars doet een beetje pijn aan mijn ogen,
maar met wat nabewerking kun je er, lijkt me, een schitterende ZW van maken!
"Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Mijn voorkeur is duidelijk ZW.
Goed werk, Nathan.
"Het maakt niet zozeer uit WAT je fotografeert, maar meer HOE je iets in beeld brengt."
Ik volg hier: de zwart/wit versie is zeer goed gelukt en stukken beter dan de kleurenversie.
grts,
Raf.
|
Er zijn veel personen die uitgebrand en overbelicht door elkaar halen
Een opname kan overbelicht zijn zonder uitgebrand te zijn naar mijn gevoel
Bij deze zie ik echt geen uitgebrande delen.
Owja en de keuze, doe mij toch maar de zw-wt versie Nathan
grts
Sieg
Voor meer foto's ; www.sieg.be
Voor mij ook zeker de Z/W -versie.
Prachtige wat een nuance- en diepteverschil er te voorschijn komt.
De "lichte delen" (om het dan nu maar zo te noemen) storen op deze versie absoluut niet.
Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4Vriendelijke groeten, Johan
Mijn flickr albums
ZW is de beste, maar zonde als ik de kleurenfoto bekijk.
De realiteit beter benaderend had een nog betere kleurenfoto opgeleverd.
De zwart-witte kan mij wel bekoren !
bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Voor wat betreft de kleurenversie ga ik voor de update (2de foto), al kan ik niet zeggen dat de toning mij aanspreekt.
De zwart-wit versie daarentegen dat is echt een zeer mooi beeld.
Mvg.,
Smets84.
|