Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kust La Palma bij nacht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] kust La Palma bij nacht






  • #2
    Re: kust La Palma bij nacht

    De eerste twee vallen wat mij betreft af, de rechterkant trekt ten opzichte van de andere kant de verkeerde aandacht. De laatste is ook niet lekker gekaderd, daar irriteert mij toch danig de rode gloed van een of ander kunstmatig licht, voorgrond werkt wat mij betreft ook niet lekker mee.

    Als ik dan toch 1 een voorkeur moet geven is het het tweede beeld. Relatief gezien is dat beeld meest in "evenwicht".

    Comment


    • #3
      Re: kust La Palma bij nacht

      No 2 heeft ook wel mijn voorkeur als ik moet kiezen - maar ik vind het 3 prachtige platen wat je hier laat zien
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: kust La Palma bij nacht

        Ik vind het goede pogingen maar er is nog verbetering mogelijk. Bij de eerste zit je met een lichtvlek midden de foto. Bij lange sluitertijd kan je best je optische zoeker afschermen. De hooglichten lopen toe in de eerste foto.
        De 2de vind ik de beste, maar de rode gloed stoort mij ook. Bij de derde zit je met veel kleurruis onderaan in de foto. Ik zou toch eens proberen de witbalans aan te passen zodat de foto's minder geel tonen.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: kust La Palma bij nacht

          Mijn voorkeur gaat uit naar de eerste. En waarom, niet omdat het de beste is, maar omdat ik de plek ken als mijn broekzak.
          De foto's werden genomen in Los Cancajos achter het hotel Las Olas.
          In de verte zie je de lichten van de luchthaven van La Palma.
          En het smalle streepje rots dat van rechts naar links in zee loopt in mijn favoriete hengelplaats elke winter .

          Verder kan ik niet ingaan op het technische van de foto's, omdat avond/nachtfotografie niet mijn ding is.
          Maar het kan niet rap genoeg januari/februari zijn voor mij .

          Comment


          • #6
            Re: kust La Palma bij nacht

            Heel apart, ik vind persoonlijk de kleuren niet zo mooi
            Wel een mooi locatie en denk wel dat er met de nodige aandacht mooiere beelden te verkrijgen zijn, ook qua afwerking bedoel ik dan
            Een tip, klik met het pipet op de wolken en je krijgt een veel natuurlijker beeld, tevens valt dan ook opeens de overbelichting op de golven weg

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: kust La Palma bij nacht

              ik heb eens je foto binnengehaald en eventjes de schuiverkes geplaatst zoals ik denk het zou moeten zijn ,ik kan natuurlijk aan de kwaliteit niets veranderen ,er zit heel veel kleurruis op ,en zeker als je op een klein jpg formaat moet werken , hier zie je het voorbeeld ,
              ik heb hem geopend in ps camera Raw filter ,daar heb ik de WB aangepast door met wit pipet op de wolken te klikken ,nadien heb ik de levendigheid wat verminderd ,als het beeld je stoort geef maar een seintje om hem te verwijderen

              Comment


              • #8
                Re: kust La Palma bij nacht

                Patrick heeft prachtig laten zien, dat er zeker wat moois van te maken is.
                Hij heeft m.i. ook de mooiste gepakt.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: kust La Palma bij nacht

                  Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                  ik heb eens je foto binnengehaald en eventjes de schuiverkes geplaatst zoals ik denk het zou moeten zijn ,ik kan natuurlijk aan de kwaliteit niets veranderen ,er zit heel veel kleurruis op ,en zeker als je op een klein jpg formaat moet werken , hier zie je het voorbeeld ,
                  ik heb hem geopend in ps camera Raw filter ,daar heb ik de WB aangepast door met wit pipet op de wolken te klikken ,nadien heb ik de levendigheid wat verminderd ,als het beeld je stoort geef maar een seintje om hem te verwijderen
                  Knap hoor. Foto's met potentie
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: kust La Palma bij nacht

                    Bedankt voor de positieve feedback en tips! Wegens tijdgebrek al lange tijd niet meer aan fotografie toegekomen en moet de juiste inzichten nog terug krijgen blijkbaar om het maximum uit mijn foto's te halen. Dankzij jullie tips komt dat wel terug goed..

                    Comment


                    • #11
                      Re: kust La Palma bij nacht

                      De tweede draagt mijn voorkeur weg, ingetogen mooi nachtbeeld!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: kust La Palma bij nacht

                        Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                        ik heb eens je foto binnengehaald en eventjes de schuiverkes geplaatst zoals ik denk het zou moeten zijn ,ik kan natuurlijk aan de kwaliteit niets veranderen ,er zit heel veel kleurruis op ,en zeker als je op een klein jpg formaat moet werken , hier zie je het voorbeeld ,
                        ik heb hem geopend in ps camera Raw filter ,daar heb ik de WB aangepast door met wit pipet op de wolken te klikken ,nadien heb ik de levendigheid wat verminderd ,als het beeld je stoort geef maar een seintje om hem te verwijderen
                        Nogmaals het bewijs dat bij een digitale camera een raw converter en wat software hoort van van een digitaal beeld een foto te maken.
                        Vroeger bij analoge fotografie keken we ook niet naar de negatieven, maar wel naar de foto'.

                        Mooi resultaat, patje.

                        En ook een mooi voorbeeld van het basisprobleem bij nachtfotografie : de lichtvervuiling.
                        mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: kust La Palma bij nacht

                          ook mijn waardering voor spice dat hij deze beelden hier plaatst !
                          Er moesten meer mensen in het bad durven springen.

                          naar mijn ervaring leert men enorm bij door te luisteren naar de tips van anderen. Niet dat je die klakkeloos moet overnemen, ik doe dat ook niet, maar het brengt je tot nieuwe inzichten waar je zelf op je eentje moeilijk op komt.
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: kust La Palma bij nacht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            Nogmaals het bewijs dat bij een digitale camera een raw converter en wat software hoort van van een digitaal beeld een foto te maken.
                            Vroeger bij analoge fotografie keken we ook niet naar de negatieven, maar wel naar de foto'.

                            Mooi resultaat, patje.

                            En ook een mooi voorbeeld van het basisprobleem bij nachtfotografie : de lichtvervuiling.
                            Maar bopatje maakt er toch ook maar een mooie versie van werkend vanuit een jpeg versie (dan nog in een relatief klein formaat) en niet vanuit een raw versie (!?) .
                            Dus heb je de raw versie toch niet altijd nodig blijkbaar (??)

                            PS Ik fotografeer nog altijd niet in raw en ben het ook niet van plan ().

                            Comment


                            • #15
                              Re: kust La Palma bij nacht

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Maar bopatje maakt er toch ook maar een mooie versie van werkend vanuit een jpeg versie (dan nog in een relatief klein formaat) en niet vanuit een raw versie (!?) .
                              Dus heb je de raw versie toch niet altijd nodig blijkbaar (??)

                              PS Ik fotografeer nog altijd niet in raw en ben het ook niet van plan ().
                              Zo kan je het ook zien. inderdaad.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X