Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kristal ijs

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] kristal ijs

    op het kristal strand in IJsland
    grote versie optimale scherpte bij extra klik

    dank om te kijken

  • #2
    Re: kristal ijs

    De structuur van het kristal ijs, (zeker dat blok in de voorgrond) is prachtig om te zien, (zeker in de grote versie) en dan dat mooie kronkelende water met de juiste sluitertijd is ook heel mooi... Het lijkt wel een sluier van rook dat om dat kristal ijs heen danst..

    Hele mooie Plaat....

    Rob,

    Comment


    • #3
      Re: kristal ijs

      Prachtige details na het doorklikken en gepaste sluitertijd
      Groeten Andre

      Comment


      • #4
        Re: kristal ijs

        Heerlijke bijna surrealistische plaat 😍
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: kristal ijs

          heel mooi na een dubbelklik.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: kristal ijs

            Onwerkelijk en heel erg mooi.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: kristal ijs

              zeer mooi. Is blijkbaar een zeer inspirerende en productieve IJslandreis geweest. Publicatie in boekvorm ?
              mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
              nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
              https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

              Comment


              • #8
                Re: kristal ijs

                Een klassieker, maar een mooie vooral het water dat mooi rond het ijs draait met de perfecte sluitertijd
                https://www.behance.net/Lynx1966

                Comment


                • #9
                  Re: kristal ijs

                  Prachtige foto en een locatie waar ik mijn hart verloren heb.

                  Comment


                  • #10
                    Re: kristal ijs

                    Mooie ruwe diamant, en prachtige beweging er rond.
                    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                    Vriendelijke groeten, Johan

                    Comment


                    • #11
                      Re: kristal ijs

                      Mooi gedaan Patrick.

                      Het enige jammere aan deze locatie is (ik ben er véél keren geweest) is dat ze momenteel compleet is opgeofferd aan de toeristen.... En niet alleen deze....
                      Ik weet het hoor, deze reactie is niet ter zake op een fotoforum maar ik heb een sterk emotionele band met het land en de natuur, het is sterker dan mezelf, vergeef me.
                      Ik heb daar zelfs meerdere keren mijn tent opgeslagen (nu verboden) om 's morgens de zonsopgang boven de gletsjer te kunnen fotograferen. In een ijzige stilte, helemaal alleen, het getijde trok af en heel veel ijsbergen waren in beweging. De zeehonden en de ijsgorzen vergezelden me. De tranen rolden over mijn wangen toen de oranje gloed verscheen. Mijn laatste bezoek aan deze plaats dateert van 2018, het was ook letterlijk mijn laatste daar, ik kan het gewoon niet meer aanzien hoe ze bij die highlights hun ziel verpatsen. Op Geysir na heb ik ze de laatste keer allemaal overgeslagen, kan ik me permitteren omdat ik er een heel bevoorrechte positie heb. Enfin, nogmaals sorry voor deze spontane ontboezeming op een fotoforum.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kristal ijs

                        Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Mooi gedaan Patrick.

                        Het enige jammere aan deze locatie is (ik ben er véél keren geweest) is dat ze momenteel compleet is opgeofferd aan de toeristen.... En niet alleen deze....
                        Ik weet het hoor, deze reactie is niet ter zake op een fotoforum maar ik heb een sterk emotionele band met het land en de natuur, het is sterker dan mezelf, vergeef me.
                        Ik heb daar zelfs meerdere keren mijn tent opgeslagen (nu verboden) om 's morgens de zonsopgang boven de gletsjer te kunnen fotograferen. In een ijzige stilte, helemaal alleen, het getijde trok af en heel veel ijsbergen waren in beweging. De zeehonden en de ijsgorzen vergezelden me. De tranen rolden over mijn wangen toen de oranje gloed verscheen. Mijn laatste bezoek aan deze plaats dateert van 2018, het was ook letterlijk mijn laatste daar, ik kan het gewoon niet meer aanzien hoe ze bij die highlights hun ziel verpatsen. Op Geysir na heb ik ze de laatste keer allemaal overgeslagen, kan ik me permitteren omdat ik er een heel bevoorrechte positie heb. Enfin, nogmaals sorry voor deze spontane ontboezeming op een fotoforum.
                        Niet excuseren ,want juist een verhaal er rond maakt een beetje een beeld van de werkelijkheid daar , ik dacht in de winter dat door het gure klimaat ook de toeristen zouden achterwege blijven ,maar niets is minder waar ,de winter is gewoon een nieuw seizoen daar , al is het wel minder dan de zomer . Ook ik heb daar veel moeite mee ,al probeer ik mij daar ter plaatse niet al teveel van aan te trekken en gewoon genieten en mijn ding doen ,als ik daar sta ben ik dan tenslotte ook de toerist ,ook de natuur is er nog en daar kan ik ten volle van genieten .
                        Zelfs de ijsgrotten (die toch redelijk prijzig zijn ) daar hadden we afgesproken om daar s'morgens als eerste en alleen daar te zijn met ons drieën , zodat niemand anders in ons beeld zou lopen , we waren daar welgeteld een half uur ,toen al verschillende groepen stonden te wachten om binnen te gaan ,en onze begeleider ons al opjaagde om ons werk af te ronden .
                        Alle bekende plaatsen zijn te bekend geworden en wordt als een bron van inkomsten gezien . Dan maar op zoek naar minder bekende plaatsen die daarom niet minder mooi zijn
                        Klinkt miss raar, maar ik denk met de corona dat de natuur zo wat kans krijgt om zich een beetje te herstellen !
                        Last edited by bopatje; 29 december 2020, 14:05.

                        Comment


                        • #13
                          Re: kristal ijs

                          Formidabel inspirerende en ontroerende foto mede door de ervaring van de fotograaf. Prachtig Patrick !
                          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                          Comment


                          • #14
                            Re: kristal ijs

                            Prachtige natuur op een mooie manier vastgelegd

                            Comment


                            • #15
                              Re: kristal ijs

                              Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
                              Niet excuseren ,want juist een verhaal er rond maakt een beetje een beeld van de werkelijkheid daar , ik dacht in de winter dat door het gure klimaat ook de toeristen zouden achterwege blijven ,maar niets is minder waar ,de winter is gewoon een nieuw seizoen daar , al is het wel minder dan de zomer . Ook ik heb daar veel moeite mee ,al probeer ik mij daar ter plaatse niet al teveel van aan te trekken en gewoon genieten en mijn ding doen ,als ik daar sta ben ik dan tenslotte ook de toerist ,ook de natuur is er nog en daar kan ik ten volle van genieten .
                              Zelfs de ijsgrotten (die toch redelijk prijzig zijn ) daar hadden we afgesproken om daar s'morgens als eerste en alleen daar te zijn met ons drieën , zodat niemand anders in ons beeld zou lopen , we waren daar welgeteld een half uur ,toen al verschillende groepen stonden te wachten om binnen te gaan ,en onze begeleider ons al opjaagde om ons werk af te ronden .
                              Alle bekende plaatsen zijn te bekend geworden en wordt als een bron van inkomsten gezien . Dan maar op zoek naar minder bekende plaatsen die daarom niet minder mooi zijn
                              Klinkt miss raar, maar ik denk met de corona dat de natuur zo wat kans krijgt om zich een beetje te herstellen !
                              Laat me je zeggen : je bent één van de 5 mensen aan wie ik mijn locaties vrij geef en dat weet je. Gewoon omdat jullie ze allemaal fotografisch heel veel eer aan doen.
                              Fully appreciated.

                              Comment

                              Working...
                              X