Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

    Graag jullie mening, kleurenversie of zwart wit, vierkante uitsnede of volledig beeld.
    Hier zijn de meningen verdeeld
    Hartelijk dank voor het kijken en oordelen.



    Update: beetje meer weg links



    Update twee, weg van uit rechterhoek





    Groetjes,
    Francine
    Last edited by Francine Versluys; 21 januari 2021, 19:18.
    Zo veel mensen, zoveel meningen
    Groetjes Francine

  • #2
    Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

    Ik ga hier voor de tweede,
    - die heeft a.h.w. meer ademruimte, zo komt het qua compo en beeldvulling bij mij over
    - ik hou wel erg van zwartwit maar de subtiele kleuraccenten doen hier samen met punt 1 de balans naar de 2e overhellen voor mij
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

    Comment


    • #3
      Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

      Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
      Ik ga hier voor de tweede,
      - die heeft a.h.w. meer ademruimte, zo komt het qua compo en beeldvulling bij mij over
      - ik hou wel erg van zwartwit maar de subtiele kleuraccenten doen hier samen met punt 1 de balans naar de 2e overhellen voor mij
      Ik volg Frans hier volledig, dus nr 2

      grt
      Gerrit

      Comment


      • #4
        Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

        Bij de 1e ligt (als ik in de verte kijk) het zwaartepunt van de focus op de bomen... Bij de 2e geeft de open ruimte rechts hierin wat meer evenwicht zodat de blik in de verte beter tot zijn recht komt...
        Ook de mooie contouren in de bomen vind ik in de 2e versie beter tot zijn recht komen.
        Ik ga dus voor de 2e..

        Rob

        Comment


        • #5
          Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

          Ga zeker voor de tweede.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

            Qua sfeer, zeker een prachtig wintergevoel, Francine.
            De compositie van beiden "jeuken" een beetje.
            - Bij de eerste is de linkerbocht net te miniem. Het meer vierkante formaat, vind ik zeker heel goed gekozen.
            - Bij de tweede is het gat in de bomen aan dezelfde kant de spelbreker.
            Mooi gereedschap, heb je overigens.
            Ik zag dat, omdat ik de Firefox Add-on Exify gebruik. Dan hoef je alleen maar met de muis over de foto te gaan, en je ziet het al. (jammer dat velen dat verbergen)
            Firefox is overigens de browser met de beste weergave.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

              Nr.2 straalt meer rust uit voor mij en houdt je aandacht veel langer vast. Het groenige in nr2 geeft toch dat beetje meer aangenaam gevoel.
              grtn
              WvMM

              Comment


              • #8
                Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                een voor mij, met iets meer bocht,maar

                Comment


                • #9
                  Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                  De eerste foto vind ik de sterkste betreffende uitstraling.
                  Zoals voorhangers aanhalen, misschien was het nog sterker wanneer er links meer te zien is.

                  Groetjes,
                  Dirk

                  Comment


                  • #10
                    Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                    persoonlijk gaat mijn voorkeur naar het tweede beeld : vooreerst geeft het landschapsformaat hier meer ruimte en voel ik me niet opgesloten tussen de bomen. Bovendien brengt het groen tussen de sneeuw wat vrolijkheid in het beeld.
                    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                      De kracht van de foto heeft mij getroffen in de vierkant uitgave. Als aanhanger van zwartwit dus zeker nr.1 alhoewel ik licht twijfels heb over de echte zwart-wit uitvoering, er lijkt me een klein beetje zweem (afwijking) in te zitten.
                      Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                        Iedereen van harte bedankt voor jullie meningen, zo kom ik wat verder met mijn landschapsfotografie.

                        @ Raymond, het kan zijn dat je gelijk hebt, ik heb een beetje het beeld wat kouder gezet, mijn eerste zw kwam precies te warm over naar mijn gevoel.
                        @ Johan en Samarsj: heb een update geplaatst met wat meer bocht, bedankt voor de tip. Dat gat in de bomen kan ik niet wegkrijgen misschien had ik wat meer naar links moeten staan voor mijn compo,
                        wanneer ik daar nog eens langskom bekijk ik even of dit iets zou uithalen,
                        Mijn materiaal ben ik heel tevreden en fier over, nu nog sparen voor een goede macrolens en misschien een beetje meer mm voor de vogeltjes,
                        Zo veel mensen, zoveel meningen
                        Groetjes Francine

                        Comment


                        • #13
                          Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                          de up is zeker al een verbetering het paadje mocht nog meer uit rechts komen als het kon het de rechtse hoek ,niet dat ik mij zo vast print aan de vaste regeltjes maar hier zou de S vorm een mooie compo geven ,maar de sfeer zit er zeker in

                          Comment


                          • #14
                            Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                            de (Update: beetje meer weg links) is naar mijn smaak iets beter dan #1... ook doordat er in de dichte rij takken nu ook (helemaal links) een silhouet van een boom te zien is, dat geeft toch wat extra's in deze bebossing..


                            Rob,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Krinkelende Winkelende sneeuwpaadje

                              Ik hou meer van nummer drie. Ik vind het beter in kleur dan zw.

                              Comment

                              Working...
                              X