't was verdomd lang wachten totdat een zeldzaam wolkje de zon wat tegenhield:
.
|
Dit is nu wel een hele mooie hoor.
Grtz, RF
Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L | Canon 70 - 300mm IS II
Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.
Het was het wachten duidelijk meer dan waard. Toppertje !
Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
BD0993BE
Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250
Prachtig prentje Dries, alles klopt
Het water misschien wel een klein beetje te groenig maar niemand die daar op let
Waanzinnig mooi.![]()
|
Een hele mooie weeral Dries!
Laat ik eens even héél streng zijn (en zonder pretentie want ik zie dezelfde 'fout' bij mijn eigen foto's): jammer dat je voor de bovenloop geen kortere exposure had met meer detail om in te blenden. De voorgrond daarentegen is wel perfect qua exposure. Sharpening is op het randje (misschien eerder selectief aanscherpen voor het water alleen?)
but again, 't zijn details hoor, overall een prachtige foto.
Zeker iets om mee te nemen naar de fossen! Bedankt
Als je details terughaalt dmv luminosity masks is het inderdaad erg opletten met het verscherpen achteraf. De tweede verscherping gebeurde selectief (ik liet er de bomen vantussen). De rotsen en stenen vond ikzelf nog kunnen.
Voor mij mag deze dadelijk naar de HOF.
Prima werk.![]()
Prachtig !
een droom van een plaat , wat kan ik er meer van zeggen . (behalve dan dat ik deze graag eens ik groot formaat wil zien)
Het was het wachten waard!!!![]()
Photography is a way to see the world in detail.
Fotograaf op rust
|
de wat langere sluitertijd doet het goed (: mooie plaat.
erg knap driesDit moet geen eenvoudige geweest zijn om een mooie compo uit te halen, maar je bent er hier erg goed in geslaagd.
Kleine opmerking: enige wat ik zelf zou doen is de rood/oranje tinten was desatureren/verdonkeren. Die grond met dennenaalden/takjes (?) rechts onder doet mij een beetje te rood aan...
Prachtige foto !!
Deze hoort zeker en vast thuis in de HOF !!
Die zien we terug !
Greetz, KAriboe
* Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, die komt in mijn eigen BOF !!!
Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Een toppertje !
Ik blijf die natuurlijke platen toch nog altijd super vinden hoor !
Ik heb wel een vraagje... Het lijkt wel of je 2 foto's met verschillende sluitertijden geblend hebt.
Hoe verder bewegend water zich bevindt, hoe scherper het op de foto staat bij een zelfde sluitertijd.
Omgekeerd, hoe dichter, hoe onscherper.
Hier is echter de waterval volledig silky, en vooraan in het stromend water zie je nog heel veel detail.
Om het silk effect achteraan te verkrijgen moet je dan volgens mij ook langer belichten, tov de waterstroom vooraan.
Ik kan er naast zitten ook natuurlijk
EDIT
Ik zie nu pas dat er ook nog schaapjes op het droge staan![]()
![]()
Laatst gewijzigd door Dama; 14 juni 2012 om 23:49
|
Mooi werk![]()
Sluitertijd goed gekozen mbt het water.
David Leemans
Nikon D7000-D600-D610 | Gallery
een woord prachtig
![]()
Da's idd iets wat je zou kunnen denken! Maar dit beeld komt voort uit slechts 1 opname.
De rivier op de voorgrond is veel breder dan de straal van de waterval. Daar moet er op dezelfde tijd evenveel water door een smallere doorgang (grotere druk/snelheid). Het water van een waterval valt volgens mij ook sneller dan dat een rivier stroomt (zwaartekracht en wrijving).
Is maar eens redeneren dat ik doe he, of dit dan ook de oorzaak is? Iemand?
Uw uitleg over het verschil waterval/stroom lijkt me heel plausibel.He water van de waterval lijkt tevens ook nog minder gedetailleerd omdat er ook meer licht op valt verder weg is en ook meer waternevel rondom zit. De schapen geven de kijker een idee hoe groot/hoog de waterval is. Knappe foto....deze afdrukken op posterformaat en aan je muur hangen.![]()
Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/
Heel mooi werk Dries !
sluitertijden liggen juist...
|
tot morgen dus!
ferme plaat!![]()
portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook