Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kasteel in het park...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Kasteel in het park...


  • #2
    Re: Kasteel in het park...

    mooi geheel, spijtig van de lucht

    Comment


    • #3
      Re: Kasteel in het park...

      Mooi met die reflectie !
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Kasteel in het park...

        Geslaagde reflectie maar zo jammer vd lucht
        vriendelijke groeten, Sien

        Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

        Comment


        • #5
          Re: Kasteel in het park...

          Beetje een druk en rommelig geheel
          wel een mooie locatie.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Kasteel in het park...

            Hartelijk dank voor de reacties.
            Heeft er iemand een tip om zo'n lucht te vermijden?
            Deze foto is genomen in Oudenaarde op dinsdag 15 september, de warmste dag van het jaar (34°).
            Het was bijna niet te doen...
            Vriendelijke groeten.
            Klik-Foto

            Comment


            • #7
              Re: Kasteel in het park...

              Op statief zetten licht meten en zevental foto's maken één belicht zoals de camera aangeeft, drie onderbelicht met telkens een stop minder en drie overbelicht ook telkens met een stop verschil.
              In PS of LR tot 1 HDR foto maken.
              De witte lucht en de overbelichte toren moet je eens vergelijken met de rest van de foto, het contrast is veel te groot en vandaar dit resultaat.
              Scott Kelby benadruk nogal dikwijls dat als als je landschappen fotografeert dit altijd moet doen van op een statief, maar ja wie doet dat hé, ik meestal ook niet.
              Een HDR foto kan je niet maken uit de hand of je moet veel chance hebben en een enorm vaste hand.

              Ik vind het een heel mooie locatie en een heel mooi stadpunt dat je ingenomen had, maar zou er nog eens heen gaan met je statief en een HDR schieten. Suc6.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Kasteel in het park...

                HDR zou inderdaad een oplossing kunnen zijn. Met filters werken gaat in deze compositie niet.
                Indien je nog zou teruggaan, kijken wanneer de zon nog iets lager staat.
                --> www.brandnewimage.be <--

                Comment


                • #9
                  Re: Kasteel in het park...

                  Hartelijk dank voor de reacties en de tips.

                  Deze foto is wel genomen op een statief maar niet zoals Red Falcon het aangeeft.
                  Het park ligt maar op 100 meters van mij en 'k ga zeker eens terug om op dezelfde plaats een HDR foto te maken.

                  Vriendelijke groeten
                  Klik-Foto

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kasteel in het park...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Klik-foto Bekijk bericht
                    Hartelijk dank voor de reacties en de tips.

                    Deze foto is wel genomen op een statief maar niet zoals Red Falcon het aangeeft.
                    Het park ligt maar op 100 meters van mij en 'k ga zeker eens terug om op dezelfde plaats een HDR foto te maken.

                    Vriendelijke groeten
                    Klik-Foto
                    Neem je tijd en ga er enkel een foto maken bij mooi licht.
                    Het licht zal een grote rol spelen bij het maken van een foto.
                    Je kunt er naartoe gaan als de zon opkomt maar ook als ze aan het ondergaan is.
                    Welke uren van de dag je er moet zijn (liefst een half uur eerder)kunt u op het internet vinden.
                    Het "blauw uurtje" zou ik niet gaan, er zit teveel blauw en grijs in de foto van het kasteel.
                    Eerder wacht tot je aan de einder geel licht ziet.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kasteel in het park...

                      Je hebt al veel goede tips gekregen, maar ik wil graag wat aanvullen.
                      Ik maak meestal 3 opnames, van -2, 0 en +2 stops. Als het verschil te groot is, maak ik een kopie van 0 en +1 zodat ik 5 versies heb met 1 stop verschil heb.
                      Verminderen is beter, dan een stop meer, op een donkere, omdat dan ruis op de loer ligt.
                      Ter plekke :
                      Camera op statief. En instellen voor 3 X bracketing. (want elke aanraking van de camera moet vermeden worden)
                      Spiegel opklappen. (geeft trillingen, nl) In live-view is nog beter omdat dan de spiegel al opgeklapt staat. Is overbodig bij een spiegelloze camera, natuurlijk.
                      Met afstandsbediening afdrukken.
                      Als je met min of meer tele werkt, enkele seconden wachten tussen het afdrukken. Ook weer om trillingen te voorkomen.
                      En vergeet niet om de foto's uit te lijnen. Beweging(in de scene) kan nog weleens voor vervelende bijwerkingen zorgen.
                      Succes.
                      Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                      Vriendelijke groeten, Johan

                      Comment

                      Working...
                      X